Αυτή είναι η νέα BMW 3.0 CSL, μια BMW με 560 ίππους που περικλείει όλα όσα αντιπροσωπεύει το τμήμα BMW M. Πράγματι, είναι ένα απόσταγμα ίσως κάθε ίνας που αποτελεί τον πυρήνα του DNA της BMW. Αυτοί επιθυμούν να ανακαλύψουν πώς μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου έγινε τόσο δημοφιλής, δεν έχουν παρά να κοιτάξουν τα θεμελιώδη στοιχεία που συνθέτουν αυτή την εκπληκτικά τροποποιημένη M4.

Εξακύλινδρος εν σειρά με 560 ίππους
Υπάρχει ένας μεγάλος, χορταστικός κινητήρας έξι κυλίνδρων εν σειρά μπροστά. Συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, στέλνοντας τη δύναμη μόνο στους πίσω τροχούς. Είναι ελαφρύτερο από το αυτοκίνητο παραγωγής στο οποίο βασίζεται και αντλεί έμπνευση από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Και έτσι, ως το τελευταίο μέρος του ετήσιου εορτασμού της 50ης επετείου της BMW M, έχουμε ίσως την πιο υποβλητική πρόταση μέχρι στιγμής. Το αρχικό 3.0 CSL έχει ξεπεράσει την έννοια του "υπέροχου αυτοκινήτου" σε κάτι αιθέριο και πρέπει να θαυμάσεις τη φιλοδοξία μιας εταιρείας που θέλει να προσφέρει στη νέα γενιά τις ίδιες, αν και ανανεωμένες, συγκινήσεις.

Οι οποίες θα πρέπει να είναι πολλές. Ακριβώς όπως και η μητέρα της αυτή η νέα 3.0 CSL διαθέτει την ισχυρότερη εκδοχή αυτού του 3.0 λίτρων straight-six κινητήρα - ενώ οι "κανονικές" M3 και M4 αποδίδουν 510 ίππους ακόμα και σε πλήρες Competition spec, αυτή η 3.0 CSL αποδίδει 560 ίππους. Όχι απλώς ισχυρότερος, αλλά ο ισχυρότερος εξακύλινδρος κινητήρας που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο BMW M δρόμου.

Υπάρχει ένας ενισχυμένος στροφαλοθάλαμος, ένας σφυρήλατος ελαφρύς στροφαλοφόρος άξονας και τρισδιάστατα εκτυπωμένη κυλινδροκεφαλή, ενώ το σύστημα ψύξης και η παροχή λαδιού έχουν ρυθμίσεις υψηλής απόδοσης "σχεδιασμένες για εξαιρετικά δυναμικές καταστάσεις οδήγησης". Υπάρχει ροπή 550 Nm, και η M λέει ότι θα ανεβάζει στροφές μέχρι τις 7.200rpm.
Ναι, έχει ΜΟΝΟ χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Ο κινητήρας βρίσκει το ταίρι του σε ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων "του οποίου οι σχέσεις μετάδοσης είναι ιδανικά προσαρμοσμένες για οδήγηση απαιτήσεων", με ένα λεβιέ ταχυτήτων που παραπέμπει στους αρχικούς επιλογείς της BMW M από τη δεκαετία του 1970. Η σύγχρονη ευκολία έρχεται με τη μορφή ενός "βοηθού αλλαγής ταχυτήτων" -κατά το κατέβασμα των ταχυτήτων όταν φρενάρεις για τις στροφές.

Ένα ενεργό μπλόκε διαφορικό M στέλνει ισχύ στο πίσω μέρος -που φτάνει μέχρι το 100% αν χρειαστεί- και λειτουργεί σε συνδυασμό με το σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Επίσης βρίσκουμε ανάρτηση με προσαρμοστική απόσβεση, φαρδύτερα μετατρόχια, ηλεκτρικό υδραυλικό τιμόνι (με μεταβλητή σχέση) και τεράστια ανθρακοκεραμικά φρένα M που κρύβονται κάτω από ζάντες 20 ιντσών/21 ιντσών εμπρός και πίσω. Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης διαθέτει δέκα στάδια παρέμβασης, μέχρι και το τελείως Off.
Και φυσικά ακραία δίαιτα
Ααναμενόμενα έχει ληφθεί μεγάλη μέριμνα για τη μείωση του βάρους σε όλο το μήκος αυτής της απολαυστικής, φαρδιάς σιλουέτας. Η BMW είναι υπερήφανη για την ιστορία της με το πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα και η νέα 3.0 CSL λέγεται ότι διαθέτει CFRP σε "σχεδόν όλα τα τμήματα του αμαξώματος". Η οροφή, το καπό, το καπάκι του χώρου αποσκευών, οι μπροστινές και πίσω ποδιές και τα προσαρτήματα των πλευρικών πάνελ. Τα μαρσπιέ, ο πίσω διαχύτης, η πτέρυγα και η αεροτομή. Όλα αυτά κατασκευάζονται στο χέρι αποκλειστικά για αυτό το αυτοκίνητο.

Υπάρχει ένα ελαφρύ backbox εξάτμισης κατασκευασμένο από τιτάνιο, αλουμινένιες αντηρίδες στο χώρο του κινητήρα και σημαντική ανάπτυξη άνθρακα στο (αυστηρά διθέσιο) κόκπιτ. Τα μπροστινά καθίσματα είναι M Carbon μπάκετ και πίσω αντί για καθίσματα υπάρχουν ενσωματωμένες θήκες για κράνη.

Η αεροδυναμική εξέλιξη διήρκεσε 200 ώρες βελτιστοποιώντας μόνο τη ροή του αέρα. Τα αυτοκίνητα θα χρειαστούν τρεις μήνες για να ολοκληρωθούν. Το καθένα χρειάζεται 30 ειδικά εκπαιδευμένους τεχνικούς της M για να κατασκευαστεί, περνώντας από οκτώ κύκλους συναρμολόγησης και παραγωγής έως και 10 ημέρες ο καθένας. Θα βγουν από το ίδιο εργοστάσιο που κατασκευάζει και τα εξαρτήματα της Σειράς 7 και της Rolls-Royce.

Δεν υπάρχει ακόμη καμία πληροφορία για την τιμή, αλλά αναμένουμε μάλλον θα είναι μεγάλο 6ψήφιο νούμερο. Επειδή θα κατασκευαστούν μόνο 50, για "ιδιαίτερα πιστούς και ενθουσιώδεις οπαδούς της μάρκας BMW M".