Πώς είναι να οδηγείς με 490 km/h-Ο άνθρωπος πίσω από το ρεκόρ αποκαλύπτει τα μυστικά του

Ο Andy Wallace δεν είναι απλώς ένας οδηγός αγώνων. Είναι ο άνθρωπος που οδήγησε ένα αυτοκίνητο παραγωγής με ταχύτητες που φτάνουν τα αεροπλάνα.

Bugatti W16 Mistral World Record

Μόνο ένας άνθρωπος έχει ξεπεράσει το "μαγικό" όριο των 300 mph (δηλαδή 483 km/h) σε αυτοκίνητο παραγωγής και επέζησε για να το διηγηθεί.

Ο Andy Wallace δεν είναι απλώς ένας οδηγός ταχύτητας, είναι ζωντανός θρύλος, ο άνθρωπος που "κατέκτησε" το απόλυτο Vmax με την Bugatti Chiron Super Sport 300+.

Διαβάστε Επίσης

Και είναι, ταυτόχρονα, ένας από τους πιο προσγειωμένους και ευγενικούς ανθρώπους στον χώρο. Αυτά είναι τα σημαντικότερα μαθήματα που μας δίδαξε.

1. Περίμενε το απρόσμενο

Όπως εξηγεί ο ίδιος, στο Ehra-Lessien, την πίστα της Volkswagen όπου έγινε η επίσημη καταγραφή των 490,5 km/h, υπήρχε μια ιδιαιτερότητα. "Είχαν στρώσει ξανά την άσφαλτο σε ένα σημείο της ευθείας, οπότε υπήρχε μια ένωση ανάμεσα στην παλιά και τη νέα επιφάνεια", θυμάται.

Bugatti W16 Mistral World Record

"Όταν τους είπα ότι το αυτοκίνητο είναι σχετικά σταθερό στο "άλμα", θύμωσαν λίγο. "Τι άλμα; Δεν υπάρχει άλμα, δεν σηκώνεται από το έδαφος”, μου απάντησαν. Όταν κοίταξαν τα δεδομένα, επέστρεψαν λέγοντας "ΟΚ, είχες δίκιο, είναι άλμα”. Αυτό έγινε περίπου στα 435km/h".

2. Κράτα σφιχτά

Στα 490 km/h, η δύναμη που ασκείται στα ελαστικά ισοδυναμεί με 7.000 κιλά, δηλαδή βάρος ίσο με τριάμισι Chiron. Οι τροχοί περιστρέφονται στις 4.100 σ.α.λ., προκαλώντας τέτοια γυροσκοπική δύναμη που "παγώνει" τη γεωμετρία του τιμονιού και καταργεί τη φυσική τάση ευθυγράμμισης.

Bugatti W16 Mistral World Record

Αν ο οδηγός στρίψει περισσότερο απ’ όσο πρέπει, ίσως να μη μπορέσει να επαναφέρει το τιμόνι στην ευθεία. Μιλάμε για ταχύτητες όπου, συνήθως, πετούν αεροπλάνα, οπότε είναι λογικό να υπάρχουν και κάποιες ασυνήθιστες οδηγικές συμπεριφορές.

3. Σχεδιασμένο για ρεκόρ

Το αυτοκίνητο που έγραψε ιστορία δεν ήταν μια απλή Chiron. Η Super Sport 300+ Prototype, είχε μεγαλύτερο μήκος κατά 25 εκατοστά και σημαντικά χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος για μείωση της αντίστασης του αέρα.

Bugatti W16 Mistral World Record

Πίσω, ο σχεδιασμός τύπου longtail μείωσε την εγκάρσια τομή, ελαχιστοποιώντας περαιτέρω την αεροδυναμική αντίσταση. Η ενεργή αεροτομή και το φρένο αέρα είχαν αφαιρεθεί και αντικατασταθεί με μία σταθερή μονάδα.

4. Αδιαφορώντας για τους κανόνες

Σύμφωνα με τους κανονισμούς των ρεκόρ Guinness, η μέγιστη ταχύτητα πρέπει να καταγραφεί σε δύο αντίθετες κατευθύνσεις εντός 60 λεπτών, και ο μέσος όρος να αποτελεί το τελικό αποτέλεσμα. Ο Andy Wallace έτρεξε μόνο προς μία κατεύθυνση.

Η Bugatti εξηγεί πως, μετά από δεκαετίες χρήσης της πίστας προς τη φορά των δεικτών του ρολογιού, η δομή του ασφαλτοτάπητα έχει "στραφεί" προς αυτή την κατεύθυνση. Αν προσπαθήσεις να κινηθείς αντίθετα, δημιουργείται υπερβολική θερμότητα στα ελαστικά, κάτι που εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους.

Bugatti W16 Mistral World Record

5. Η απόλυτη ισορροπία

Δεν αρκεί να "κολλήσεις" το αυτοκίνητο στο έδαφος με όσο το δυνατόν περισσότερη κάθετη δύναμη. Η αεροδυναμική πίεση σημαίνει περισσότερη αντίσταση, που απαιτεί περισσότερη ισχύ και προκαλεί μεγαλύτερη θερμότητα στα ελαστικά.

Αυτό που θες είναι ισορροπία: δύο τόνους ανύψωσης και δύο τόνους κάθετης πίεσης, δηλαδή τέσσερις τόνοι δύναμης που προσπαθούν να τραβήξουν το πλαίσιο στα δύο.

Αν όμως το ισοζύγιο είναι σωστό, τότε στις τελικές ταχύτητες, το αυτοκίνητο ουσιαστικά "κάθεται" στο δρόμο μόνο με το στατικό του βάρος. Αυτό σημαίνει λιγότερη φθορά στα λάστιχα, χαμηλότερη θερμοκρασία και πολύ μικρότερη πιθανότητα απώλειας ελέγχου.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network