Γιατί η Nissan είναι έτοιμη να βγάλει στο σφυρί την ιστορική της έδρα

Η μάχη που δίνει η Nissan για επιβίωση, είναι πολύ πιθανό να περιλαμβάνει και την πώληση της ιστορικής της έδρας στη Γιοκοχάμα, την ώρα που οι δασμοί των ΗΠΑ χτυπούν την καρδιά της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Nissan λογότυπο

Δεν αποτελεί μυστικό ότι οι ξένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν σοβαρές πιέσεις από τους δασμούς που επέβαλαν οι ΗΠΑ στις αρχές Απριλίου, υπό την κυβέρνηση του Προέδρου Donald Trump. Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν αποτελούν εξαίρεση, αν και συνεχίζουν να ελπίζουν σε μια διπλωματική λύση.

Διαβάστε Επίσης

Στο επίκεντρο αυτής της κρίσης βρίσκεται η Nissan, η οποία ήδη παλεύει με σημαντικές οικονομικές δυσκολίες. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Nikkei Asia, η εταιρεία εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να πουλήσει την ιστορική της έδρα στη Γιοκοχάμα, προκειμένου να εξασφαλίσει ρευστότητα και να διατηρηθεί ενεργή.

Nissan CEO Ivan Espinosa

Η κίνηση αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο πώλησης περιουσιακών στοιχείων που έχει χρονικό ορίζοντα έως τον Μάρτιο του 2026.

Η έδρα της Nissan μεταφέρθηκε στη Γιοκοχάμα από το Τόκιο το 2009 και βρίσκεται πολύ κοντά στον κεντρικό σταθμό της πόλης. Η αξία του ακινήτου εκτιμάται σε πάνω από 100 δισεκατομμύρια γεν, δηλαδή περίπου 645 εκατομμύρια ευρώ.

Η πιθανή πώλησή του θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει το κλείσιμο 7 από τα συνολικά 17 εργοστάσια της εταιρείας παγκοσμίως.

Τι ακολουθεί την πώληση

Μέχρι στιγμής, η Nissan δεν έχει ανακοινώσει τι θα πράξει μετά την πώληση των εγκαταστάσεων. Το πιο πιθανό σενάριο είναι η πώληση του ακινήτου με ταυτόχρονη υπογραφή μακροχρόνιας μίσθωσης για τη διατήρηση της λειτουργίας στον ίδιο χώρο.

Διαβάστε Επίσης

Πρόκειται για την ίδια πρακτική που ακολούθησε πρόσφατα και η McLaren στο Ηνωμένο Βασίλειο, όταν πούλησε την έδρα της στο Woking για 237 εκατομμύρια δολάρια και υπέγραψε 20ετές μισθωτήριο.

Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει σοβαρότατη κρίση ρευστότητας και οι νέοι αμερικανικοί δασμοί επιδεινώνουν την ήδη δύσκολη κατάσταση.

Σύμφωνα με το Auto News, η Ιαπωνία ελπίζει να διαπραγματευτεί μια νέα συμφωνία για τη μείωση ή την άρση των δασμών, όπως έχει συμβεί μεταξύ ΗΠΑ και Ηνωμένου Βασιλείου, αλλά και με την προσωρινή παύση των αντίστοιχων μέτρων μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας.

Nissan Range Teaser Europe

Αναμονή για διπλωματική λύση

Αξιωματούχοι των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας συναντήθηκαν αυτόν τον μήνα προκειμένου να βρουν κοινό έδαφος. Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Ιαπωνικής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (JAMA), Masanori Katayama:

"Επιβεβαιώσαμε την πρόθεσή μας να συνεχίσουμε να ζητάμε την αποφυγή των δασμών το συντομότερο δυνατό. Ωστόσο, καθώς πρόκειται για θέμα διαπραγμάτευσης, πολλά μπορεί να αλλάξουν. Παραμένει αβέβαιο το πόσο θα διαρκέσουν οι δασμοί και πώς τελικά θα λυθεί το ζήτημα."

Η ιαπωνική κυβέρνηση παρέχει ήδη συμβουλευτικές υπηρεσίες σε επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας που επηρεάζονται, καθώς και οικονομική υποστήριξη. Παρ’ όλα αυτά, όπως παραδέχθηκε ο Katayama, δεν έχει υπάρξει ακόμα σαφής συμφωνία για το πώς θα επιμεριστεί το βάρος των δασμών μεταξύ των κατασκευαστών εξαρτημάτων και των αυτοκινητοβιομηχανιών.

"Δεν έχουμε ακόμη αποφασίσει πώς θα χειριστούμε τους δασμούς του Trump. Δεν έχουμε καν ξεκινήσει σοβαρή συζήτηση για το ποιο ποσοστό θα αναλάβει ο κατασκευαστής εξαρτημάτων και ποιο η αυτοκινητοβιομηχανία. Βρισκόμαστε όλοι στην ίδια βάρκα."

Η επόμενη περίοδος θα είναι κρίσιμη για τη Nissan, καθώς η ανάγκη για γρήγορες στρατηγικές αποφάσεις εντείνεται, σε ένα ολοένα και πιο αβέβαιο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Best of Network