Πώς γίνεται ο Πειραιάς κέντρο στις εισαγωγές αυτοκινήτων της Ευρώπης

Η COSCO εγκαινίασε ένα νέο σημαντικό δρομολόγιο για το λιμάνι του Πειραιά το οποίο αναδεικνύει την αξία του για το σύνολο των εισαγωγών αυτοκινήτων της Ευρώπης.

COSCO Sheng SHI οχηματαγωγό πλοίο στον Πειραιά

Μια νέα σελίδα γράφεται στο λιμάνι του Πειραιά μετά τον κατάπλου του πρώτου πλοίου μεταφοράς οχημάτων της COSCO Shipping Car Carriers, "SHENG SHI", εγκαινιάζοντας τη δρομολόγηση τακτικής γραμμής προς τη Μεσόγειο. Οι κινεζικές εταιρείες διανύουν την καλύτερη περίοδο εξαγωγών αυτοκινήτων και αυτό φέρνει έντονη δραστηριότητα στον συγκεκριμένο τομέα της ναυτιλίας, με δεκάδες οχηματαγωγά πλοία να έρχονται και στο λιμάνι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ.

COSCO Sheng SHI οχηματαγωγό πλοίο στον Πειραιά

Το πλοίο, τύπου Pure Car Truck Carrier (PCTC), μήκους 182,8 μέτρων και πλάτους 32,2 μέτρων, με δυνατότητα μεταφοράς έως και 5.276 οχημάτων, εκφόρτωσε στην πρώτη του προσέγγιση 199 επιβατικά αυτοκίνητα και 17 ηλεκτρικά λεωφορεία της κινεζικής εταιρείας GEELY.

Διαβάστε Επίσης

Η εγκαθίδρυση μιας τακτικής γραμμής της COSCO Shipping Car Carriers προς τον Πειραιά αναδεικνύει τον λιμένα ως ένα αναδυόμενο κέντρο διαμετακόμισης οχημάτων στην Ανατολική Μεσόγειο – μια στρατηγική τοποθέτηση που ενισχύεται από τη γεωγραφική θέση του λιμανιού και τη σταδιακή αναδιάρθρωση των παγκόσμιων εφοδιαστικών ροών.

Η εταιρεία COSCO Shipping Car Carriers, διαθέτοντας στόλο άνω των 13 σύγχρονων πλοίων μεταφοράς οχημάτων, επιλέγει να ενισχύσει την παρουσία της στην Ευρώπη μέσω του Πειραιά, σε μια συγκυρία όπου οι μεταφορές αυτοκινήτων μεταβάλλονται ριζικά υπό το βάρος των αλλαγών στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και της επιτάχυνσης προς την ηλεκτροκίνηση.

Σε δηλώσεις του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε., κ. Su Xudong, υπογράμμισε τη σημασία της νέας συνεργασίας: "Η έναρξη της τακτικής γραμμής αποτελεί αναγνώριση των δυνατοτήτων του λιμένα μας και ενισχύει τη διαμετακομιστική δυναμική του Πειραιά. Προσβλέπουμε στη συνέχιση των επενδύσεών μας σε υποδομές, αυτοματοποίηση και πράσινες τεχνολογίες, εδραιώνοντας τον ρόλο του Πειραιά ως κρίσιμου κόμβου στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα."

Αυτοκίνητα στο λιμάνι

Η στρατηγική του λιμανιού φαίνεται να επικεντρώνεται στην περαιτέρω διαφοροποίηση των υπηρεσιών και στην ενίσχυση της διεθνούς του δικτύωσης, σε μια προσπάθεια να διασφαλίσει τη θέση του έναντι του εντεινόμενου ανταγωνισμού στην Ανατολική Μεσόγειο.

Η σημερινή προσέγγιση, αν και τελετουργική, είναι ενδεικτική των ευρύτερων μεταβολών που συντελούνται στη γεωγραφία του διεθνούς εμπορίου. Ο Πειραιάς, από παραδοσιακή πύλη προς την Ευρώπη, διεκδικεί πλέον ενεργά έναν ρόλο ως κεντρικός κόμβος στη νέα, πολυπολική αρχιτεκτονική της παγκόσμιας εφοδιαστικής.

Το 2024, το Car Terminal του Πειραιά διακίνησε συνολικά 247.600 οχήματα, σημειώνοντας μείωση 22% σε σύγκριση με το 2023. Η πτώση αυτή αποδίδεται κυρίως στη μείωση της διαμετακόμισης κατά 33%, ενώ και η εγχώρια κίνηση σημείωσε πτώση της τάξεως του 10%.

Οχηματαγωγό πλοίο σε λιμάνι

Ωστόσο, παρά τη μείωση στον όγκο των διακινούμενων οχημάτων, τα έσοδα του τερματικού αυξήθηκαν σημαντικά, κατά 28%, φτάνοντας τα 6 εκατομμύρια ευρώ, γεγονός που αποδίδεται στη βελτίωση των εσόδων από αποθηκευτικές υπηρεσίες και στην ενίσχυση της εγχώριας αγοράς.

Η ολοκλήρωση της επέκτασης του προβλήτα Ηρακλέους κατά 40.000 τετραγωνικά μέτρα, που αύξησε τη συνολική χωρητικότητα του τερματικού σε 110.000 τετραγωνικά μέτρα και χωρητικότητα 5.100 CEUs, σηματοδοτεί την πρόθεση της ΟΛΠ Α.Ε. να επενδύσει περαιτέρω σε υποδομές κρίσιμης σημασίας για την ανταγωνιστικότητα του λιμένα.

Η επέκταση και ο ανασχεδιασμός του Car Terminal επιβεβαιώνουν ότι ο Πειραιάς δεν επενδύει μόνο στην αύξηση των όγκων, αλλά και στην προστιθέμενη αξία και την ανθεκτικότητα απέναντι στις αναταράξεις της διεθνούς αγοράς.

Πηγή: Capital.gr

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Best of Network