
Το α' τρίμηνο του 2025 οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 1,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις πως το παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον παραμένει ιδιαίτερα δύσκολο και απρόβλεπτο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Το μερίδιο αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων διαμορφώθηκε στο 15,2% την ίδια περίοδο, που εξακολουθεί να απέχει πολύ από τις αρχικές προβλέψεις.
Τα υβριδικά και εξηλεκτρισμένα μοντέλα κατέλαβαν μερίδιο αγοράς της τάξεως του 35,5%, διατηρώντας τη θέση τους ως η πιο δημοφιλής τεχνολογία στην αυτοκίνηση. Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 38,3%, από 48,3% που ήταν την ίδια περίοδο του 2024.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Το πρώτο τρίμηνο του 2025, οι πωλήσεις νέων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 23,9%, σε 412.997 μονάδες. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 63% του συνόλου των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κατέγραψαν ισχυρά κέρδη: Γερμανία (+38,9%), Βέλγιο (+29,9%) και Κάτω Χώρες (+7,9%). Αντιθέτως η αγορά της Γαλλίας σημείωσε πτώση 6,6%.
Τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2025 έδειξαν επίσης ότι οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσαν διεύρυνση κατά 20,7%, χάρη στη σημαντική αύξηση στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+47,5%), Ισπανία (+36,6%), Ιταλία (+15,3%) και Γερμανία (+10,5%). Αυτό οδήγησε σε 964.108 μονάδες που ταξινομήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2025, αντιπροσωπεύοντας το 35,5% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ.

Οι ταξινομήσεις των plug-in-υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 1,1% το πρώτο τρίμηνο του 2025, με συνολικά 207.048 μονάδες. Αυτό οφείλεται κυρίως στη σημαντική αύξηση του όγκου για βασικές αγορές όπως η Γερμανία (+41,8%) και η Ισπανία (+30,7%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in-υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 7,6% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ, από 7,4% που ήταν το 1ο τρίμηνο του 2024.

Οι πωλήσεις των αυτοκινήτων με συμβατική τεχνολογία
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσαν σημαντική μείωση κατά 20,6% - συνολικές πωλήσεις 3μήνου 779.817 μονάδες - με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν ύφεση. Η Γαλλία παρουσίασε την πιο απότομη πτώση, με τις ταξινομήσεις να κατακρημνίζονται κατά 34,1%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-26,6%), την Ιταλία (-15,8%) και την Ισπανία (-9,5%). Ομοίως, η αγορά αυτοκινήτων diesel μειώθηκε κατά 27,1%, καταλαμβάνοντας μερίδιο μόλις 9,5% επί του συνόλου της αγορά το πρώτο τρίμηνο. Συνολικά, παρατηρήθηκε διψήφια μείωση στις περισσότερες αγορές της ΕΕ.

Ποιος όμιλος βγήκε κερδισμένος
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ACEA, ο όμιλος Volkswagen κατέκτησε την κορυφή των πωλήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά, σημειώνοντας 724.045 ταξινομήσεις (+4,8%) και αυξάνοντας το μερίδιο αγοράς του στο 26,7%. Το brand της Volkswagen κέρδισε την μερίδα του λέοντος με ποσοστό 11,1% που μεταφράζεται σε 301.586 ταξινομήσεις. Πρόκειται για μια αύξηση της τάξεως του 9,8% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2024. Η Skoda διατήρησε τη σταθερή της απόδοση με 163.315 μονάδες, ευρισκόμενη στην 4η θέση των πωλήσεων ενώ η Audi ενίσχυσε οριακά την παρουσία της στην premium κατηγορία με 128.331 ταξινομήσεις και αύξηση +0,8%.