
Στελέχη του κλάδου αυτοκινήτου στην Ελλάδα δηλώνουν επιφύλαξη σχετικά με την πορεία της εγχώριας αγοράς καινούργιων αυτοκινήτων παρότι ο περασμένος μήνας σημείωσε οριακή άνοδο στις πωλήσεις.
Είναι γεγονός πως οι δυο πρώτοι μήνες του έτους ξεκίνησαν με πτώση ταξινομήσεων και όλοι αναμένουν τα αποτελέσματα Απριλίου και Μαΐου όπου παραδοσιακά ενισχύονται από τις πωλήσεις στην αγορά rent a car.
Τον Μάρτιο λοιπόν, η αγορά καινούργιων IX σημείωσε οριακή διεύρυνση κατά 2,1% που μεταφράζεται σε ταξινομήσεις 12.727 μονάδων σε σύγκριση με τα 12.465 αυτοκίνητα που έλαβαν πινακίδες κυκλοφορίας τον Μάρτιο του 2024.
Βεβαίως σε επίπεδο πρώτου τριμήνου, η αγορά παραμένει σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024 κατά -9,4%.
Η ίδια συνθήκη ισχύει και για τις ταξινομήσεις των ελαφρών και βαρέων φορτηγών. Ο περασμένος Μάρτιος ήταν ανοδικός κατά 8,4% - εισήλθαν στην κυκλοφορία 862 καινούργια φορτηγά οχήματα – αλλά στις συνολικές ταξινομήσεις 3μήνου σημειώνεται αρνητική μεταβολή κατά 17,1%.
Το μόνο θετικό μήνυμα έρχεται από την αγορά των καινούργιων λεωφορείων όπου το πρώτο τρίμηνο του έτους έχουν λάβει πινακίδες 256 οχήματα έναντι 89 μονάδων την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Ας είναι καλά το πρόγραμμα αντικατάστασης των παλαιών οχημάτων στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής και της Θεσσαλονίκης που υλοποιείται σταδιακά από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με στοιχεία του ACEA για τους δυο πρώτους μήνες του έτους, απώλειες είχε συνολικά και η αγορά της Ευρωπαικής Ένωσης που κατέγραψε απώλειες πωλήσεων της τάξης του 3% με ταξινομήσεις 1.685.640 οχημάτων έναντι 1.737.098 μονάδων που κατεγράφησαν το πρώτο δίμηνο του 2024.