Η απόφαση της Porsche για τη Macan που αλλάζει τα δεδομένα

Η αλλαγή της στρατηγικής της Porsche αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση, φαίνεται πως περιλαμβάνει και σενάρια επαναφοράς θερμικών εκδόσεων, σε μοντέλα που αρχικά σχεδιάστηκαν ως αμιγώς ηλεκτρικά.

Porsche Macan

Το γεγονός ότι η Porsche επανεξετάζει την στρατηγική της στον τομέα της ηλεκτροκίνησης είναι γνωστό εδώ και μερικούς μήνες. Το ενδιαφέρον νέο στοιχείο που έρχεται να προστεθεί, είναι πως πλέον, φαίνεται να εξετάζει την πιθανότητα ύπαρξης υβριδικών και θερμικών εκδόσεων σε μοντέλα που αρχικά είχαν προγραμματιστεί ως αμιγώς ηλεκτρικά.

Διαβάστε Επίσης

Η αβεβαιότητα που παρατηρείται στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων φαίνεται να ενδυναμώνει αυτή τη στροφή, με πηγές από το εσωτερικό της εταιρείας να αναφέρουν ότι μια νέα έκδοση της Macan με κινητήρα εσωτερικής καύσης ενδέχεται να προστεθεί στη γκάμα, δίπλα στην αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή που παρουσιάστηκε πέρυσι.

Porsche Macan 4

Ο Lutz Meschke, οικονομικός διευθυντής της Porsche, επιβεβαίωσε αυτή την αλλαγή στρατηγικής, δηλώνοντας: "Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να εμπλουτίσουμε κάποια από τα μοντέλα που αρχικά προορίζονταν για αμιγώς ηλεκτρικά, με υβριδικούς κινητήρες ή κινητήρες εσωτερικής καύσης στο μέλλον. Οι στρατηγικές αποφάσεις λαμβάνονται, αλλά αυτό που είναι σαφές είναι ότι δεσμευόμαστε να διατηρήσουμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης για πολύ περισσότερο".

Λάθος επιλογή η κατάργηση της θερμικής Macan

Η Macan με κινητήρα εσωτερικής καύσης, η οποία παρουσιάστηκε το 2013 και ανανεώθηκε το 2019 και το 2021, αποτελεί διαχρονικά ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της Porsche. Με περισσότερες από 500.000 πωλήσεις παγκοσμίως από την κυκλοφορία της, παραμένει ακρογωνιαίος λίθος της επιτυχίας της μάρκας, μαζί με την μεγαλύτερη Cayenne.

Παρά την θερμή υποδοχή της Macan EV με 18.278 πωλήσεις το τέταρτο τρίμηνο του 2024, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 66% των συνολικών πωλήσεων του μοντέλου το περασμένο έτος, η εταιρεία παραμένει επιφυλακτική.

Porsche Taycan GTS

Η αβεβαιότητα της αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων τους οδηγεί σε μια πιο συντηρητική προσέγγιση, ειδικά από τη στιγμή που βλέπουν τις πωλήσεις της Taycan να έχουν μειωθεί.

Συγκεκριμένα, η Taycan παρουσίασε σημαντική πτώση πωλήσεων κατά 49% το 2024, φτάνοντας μόλις τις 20.836 μονάδες σε σύγκριση με το 2023. Η Porsche απέδωσε την πτώση στην πρόσφατη ανανέωση της Taycan, αλλά η μείωση έχει προκαλέσει ευρύτερη ανησυχία για τη μακροχρόνια βιωσιμότητα της ζήτησης για EV.

Νέες δυναμικές στην αγορά

"Η υποδοχή της νέας Macan EV ήταν θετική, αλλά δεν έχουμε ακόμη δει την απόδοσή της σε βάθος χρόνου, λόγω των αβέβαιων συνθηκών της αγοράς", δήλωσε στέλεχος της Porsche. "Η πτώση των πωλήσεων της Taycan αναδεικνύει τις νέες δυναμικές της αγοράς. Δεν μπορούμε να βασιστούμε αποκλειστικά στα όσα γνωρίζαμε μέχρι τώρα για τη συμπεριφορά των καταναλωτών".

Διαβάστε Επίσης

Σε συνέχεια αυτού, πηγές της Porsche ανέφεραν ότι υψηλόβαθμα στελέχη εξετάζουν το ενδεχόμενο αλλαγής της απόφασης για πλήρη κατάργηση της Macan με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Έτσι, μια νέα εκδοχή του δημοφιλούς SUV με κινητήρα βενζίνης, θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα, καθώς η Porsche διερευνά "μια σειρά σεναρίων προϊόντων".

Οι νέοι κανονισμοί για την κυβερνοασφάλεια ανάγκασαν την Porsche να αποσύρει την θερμική Macan από την ευρωπαϊκή αγορά τον Απρίλιο του 2024. Ενώ η Macan με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα παραμείνει διαθέσιμη για το "άμεσο μέλλον" σε άλλες αγορές, όπως η Βόρεια Αμερική, μια ανανεωμένη έκδοση θα μπορούσε να ενισχύσει τις πωλήσεις και να σηματοδοτήσει την επιστροφή της και στην Ευρώπη.

Θερμικές Porsche και μετά το 2030

Porsche Cayenne ηλεκτρική σε δοκιμές

Όσον αφορά τον προϊοντικό σχεδιασμό στα ηλεκτρικά μοντέλα, η Porsche εξελίσσει μια πλήρως ηλεκτρική Cayenne, η οποία αναμένεται να κυκλοφορήσει στα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026.

Ωστόσο, η γερμανική εταιρεία έχει δεσμευτεί να διατηρήσει ζωντανές τις εκδόσεις με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς και τις υβριδικές μετά το 2030, προσφέροντας μια ευρεία γκάμα επιλογών.

Τέλος, οι ηλεκτρικοί αντικαταστάτες της σειράς 718 φέρονται να καθυστερούν, μετά την πρόσφατη πτώχευση του προμηθευτή μπαταριών Northvolt. Ως αποτέλεσμα, η Porsche ενδέχεται να παρατείνει τον κύκλο ζωής των 718 Boxster και Cayman, που εξακολουθούν να είναι δημοφιλή, όπως φαίνεται από την αύξηση πωλήσεων κατά 15% το 2024 (23.670 μονάδες).

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network