Το πρώτο καμπανάκι χτύπησε στα μέσα του περασμένου καλοκαιριού, όταν η Porsche δήλωνε πως η αγορά δεν είναι ακόμη έτοιμη για τα ηλεκτρικά μοντέλα και πως η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, θα πάρει περισσότερο χρόνο απ' ότι είχε αρχικά προβλέψει. Μια θέση, που όσο περνάει ο καιρός δείχνει να παγιώνεται.
Η Porsche λοιπόν, αναθεωρεί τη στρατηγική της για την ηλεκτροκίνηση, καθώς τα δεδομένα δείχνουν ότι η ζήτηση για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης παραμένει υψηλή.
Σύμφωνα με την Automotive News Europe, οι παγκόσμιες πωλήσεις της αμιγώς ηλεκτρικής Taycan, έχουν σημειώσει πτώση 50% κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, γεγονός που ώθησε την εταιρεία να αναπροσαρμόσει το πλάνο της.
Ο V8 θα διατηρηθεί μέχρι το 2030
Ο Οικονομικός Διευθυντής της Porsche, Lutz Meschke, δήλωσε ότι η εταιρεία του θα συνεχίσει να επενδύει στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, για μοντέλα όπως η Cayenne και η Panamera. Η Porsche έχει ήδη ανακοινώσει ότι ο V8 κινητήρας θα παραμείνει σε χρήση τουλάχιστον μέχρι τη δεκαετία του 2030.
Παράλληλα, ο Meschke άφησε να εννοηθεί πως ορισμένα μελλοντικά μοντέλα, που είχαν σχεδιαστεί ως αμιγώς ηλεκτρικά, ενδέχεται να αποκτήσουν υβριδικές ή ακόμη και θερμικές εκδόσεις.
"Βρισκόμαστε στη διαδικασία λήψης αποφάσεων για το αν θα ενσωματώσουμε υβριδικά ή κινητήρες εσωτερικής καύσης σε EV που βρίσκονται στα σκαριά. Είναι ξεκάθαρο πάντως ότι θα διατηρήσουμε τους θερμικούς κινητήρες για πολύ περισσότερο", δήλωσε χαρακτηριστικά.
Θερμική έκδοση για το νέο μεγάλο SUV
Αυτό, ωστόσο, δεν είναι εύκολο, δεδομένου ότι τα προσεχή μοντέλα της Porsche σχεδιάζονται πάνω σε πλατφόρμες αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αν και δεν αποκαλύφθηκε ποια μοντέλα ενδέχεται να αποκτήσουν εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες, πιθανός υποψήφιος φαίνεται να είναι το μεγάλο τριών σειρών SUV με την κωδική ονομασία "K1", το οποίο θα τοποθετηθεί πάνω από την Cayenne και αναμένεται πριν το 2030.
Αν και προγραμματίζεται ως αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, η δήλωση του Meschke αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο αλλαγών πάνω σε αυτό.
Όσον αφορά τη σειρά 718, οι φίλοι της Porsche θέλουν να ελπίζουν ότι οι επόμενες Boxster και Cayman δεν θα εγκαταλείψουν πλήρως τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τα τρέχοντα μοντέλα αποσύρονται στα τέλη του 2025, όταν και θα κυκλοφορήσουν οι νέες ηλεκτρικές εκδοχές τους.
Ωστόσο, δεδομένου ότι η εξέλιξή τους έχει ήδη προχωρήσει σημαντικά, οι πιθανότητες για εκδόσεις ICE φαίνεται να είναι περιορισμένες, ειδικά σε μια μικρή κατηγορία όπως αυτή των σπορ αυτοκινήτων.
Ερωτηματικό η Macan
Παράλληλα, η Macan, που είναι από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της Porsche, βλέπει τις θερμικές της εκδόσεις να καταργούνται. Η νέα ηλεκτρική Macan είναι ήδη διαθέσιμη, αλλά τίθεται το ερώτημα αν η Porsche θα μπορούσε να προσθέσει μια θερμική έκδοση ή να ανανεώσει την απερχόμενη γενιά. Με βάση την εμπορική της επιτυχία, πολλοί θεωρούν ότι κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο.
Τέλος, για την εμβληματική 911, η Porsche δεν σκοπεύει να λανσάρει αμιγώς ηλεκτρική έκδοση μέσα στη δεκαετία που διανύουμε. Ωστόσο, η διαδικασία εξηλεκτρισμού έχει ξεκινήσει, με την πρόσφατη υβριδική έκδοση GTS και την Turbo, να αναμένεται το 2025 επίσης ως υβριδική.