
Η απόφαση της κυβέρνησης Trump να επιβάλει κυρώσεις στην κινεζική Xiaomi Corp. στις αρχές του 2021 ήταν ο καταλύτης για την απόφαση της εταιρείας να κατασκευάσει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο SU7, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Xiaomi Lei Jun. Και τώρα όχι απλώς η Xiaomi έχει ηλεκτρικό αυτοκίνητο αλλά γνωρίζει και επιτυχία.
Γνωστή για τα smartphones και τις οικιακές συσκευές της, η Xiaomi εισήλθε φέτος στην οριακά κορεσμένη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, στο πλαίσιο μιας στρατηγικής για τη διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου προϊόντων της.
Μιλώντας σε μια ετήσια εκδήλωση στο Πεκίνο, ο Lei δήλωσε ότι η Xiaomi άρχισε να εξετάζει το ενδεχόμενο κατασκευής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μετά από αυτό που αποκάλεσε "ατύχημα", μια ανακοίνωση τις τελευταίες ημέρες της διακυβέρνησης Τραμπ που έβαλε την κινεζική εταιρεία σε μια λίστα κυρώσεων των ΗΠΑ.
"Έλαβα ένα τηλεφώνημα από έναν φίλο που έλεγε ότι μας είχαν επιβληθεί κυρώσεις. Ήταν σαν κεραυνός εν αιθρία", δήλωσε ο Lei, ο οποίος πρόσθεσε ότι η Xiaomi συγκάλεσε έκτακτη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου εκείνη την ημέρα, η οποία έδωσε το έναυσμα για την ανάπτυξη ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

"Αν δεν υπήρχε ο τεράστιος αντίκτυπος των απροσδόκητων αμερικανικών κυρώσεων, δεν θα είχαμε εισέλθει βιαστικά στην πολύπλοκη αυτοκινητοβιομηχανία", δήλωσε ο Lei, ο οποίος έχει αναπτύξει μια διασημότητα στην Κίνα για τις εντυπωσιακές, ζωντανά μεταδιδόμενες αποκαλύψεις προϊόντων.
Η εκδήλωση όπου ο Lei περιέγραψε λεπτομερώς την προσπάθεια της Xiaomi να λανσάρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που θα προσελκύσει αγοραστές από την Tesla και καθιερωμένες μάρκες πολυτελείας όπως η BMW, η Audi και η Mercedes, μεταδόθηκε από περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια άτομα στο WeChat.

Η Xiaomi αμφισβήτησε τις κυρώσεις του 2021 σε ομοσπονδιακό δικαστήριο και κέρδισε την ανατροπή της κίνησης που θα περιόριζε τις αμερικανικές επενδύσεις τον Μάιο του ίδιου έτους. Μέχρι τότε, ο Lei δήλωσε ότι είχε ξεκινήσει την ανάπτυξη αυτού που έγινε το SU7, ένα σπορ, παρόμοιο με την Porsche EV που ξεκινάει κάτω από 30.000 δολάρια.
Ο Lei δήλωσε ότι η Xiaomi απέρριψε μια προσφορά από επιχειρηματικά κεφάλαια για τη χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων της σε πρώιμο στάδιο, η οποία θα αποτιμούσε την επιχείρηση στα 10 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Xiaomi σχεδιάζει να παραδώσει τουλάχιστον 100.000 SU7 φέτος, με στόχο τις 120.000 πωλήσεις. Τα τελευταία σχέδια αντιπροσωπεύουν μια σημαντική αύξηση από τις αρχές του έτους, όταν η εταιρεία έθεσε αρχικά τον στόχο πωλήσεων του πρώτου έτους σε 76.000 οχήματα, ενώ καθόριζε την παραγωγική της ικανότητα.
Ο Lei δήλωσε ότι η εταιρεία είχε παραδώσει πάνω από 25.000 ηλεκτρικά μέχρι το τέλος Ιουνίου και αναμένεται να φτάσει τον στόχο των 100.000 μονάδων μέχρι τον Νοέμβριο.
"Πρέπει να ευχαριστήσω το ατύχημα πριν από τρία χρόνια", είπε για τις κυρώσεις, οι οποίες ώθησαν την εταιρεία να διαφοροποιηθεί λόγω των ανησυχιών ότι θα έβλαπταν την επιχείρησή της στα smartphones.
Το SU7 είναι διαθέσιμο μόνο στην Κίνα. Ο Lei δήλωσε ότι στόχος του είναι η Xiaomi να γίνει μία από τις πέντε κορυφαίες παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ο Ντόναλντ Τραμπ αφιέρωσε ένα μέρος της ομιλίας του κατά την αποδοχή του υποψηφίου του Ρεπουμπλικανικού κόμματος για την προεδρία στη βιομηχανία ηλεκτρικών, λέγοντας ότι θα καταργήσει τους αυστηρούς κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων οδηγώντας σε στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα -περίεργη διατύπωση του υποψήφιου προέδρου αλλά δεν είναι η μόνη.
Ο Τραμπ δήλωσε επίσης ότι, εάν εκλεγεί τον Νοέμβριο, θα επιβάλει εισαγωγικούς δασμούς έως και 200% στα κινεζικά ηλεκτρικά που κατασκευάζονται στο Μεξικό, αν και έχει δηλώσει ότι θα υποστηρίξει τις κινεζικές επενδύσεις σε εργοστάσια στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Με πληροφορίες από Automotive News