Toyota: Τελειώνει η πιο σημαντική χορηγία στην ιστορία της

Στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Παρισίου ολοκληρώνεται το συμβόλαιο της Toyota ως βασικός χορηγός της ΔΟΕ και είναι ακόμη άγνωστο αν η συμφωνία θα ανανεωθεί.

Toyota οχήματα Ολυμπιακών Αγώνων Παρισιού 2024

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Παρισιού θα είναι η τελευταία επιβεβαιωμένη, προς το παρόν τουλάχιστον, χορηγική εμφάνιση της Toyota στην κορυφαία αθλητική διοργάνωση του πλανήτη.

Και θα είναι σε μια δύσκολη εποχή για τον ιαπωνικό κολοσσό που έχει να αντιμετωπίσει τα προβλήματα με το Υπουργείο της Ιαπωνίας, καθώς και διαμαρτυρίες για τη χρήση του υδρογονοκίνητου Toyota Mirai ως επίσημο αυτοκίνητο της διοργάνωσης.  

Toyota οχήματα Ολυμπιακών Αγώνων Παρισιού 2024

"Δεν θα μπορέσετε να χάσετε την παρουσία της Toyota στην πόλη του Παρισιού κατά τη διάρκεια των αγώνων," δήλωσε ο Μπροκ Κάρτλιντζ, διευθυντής αθλητικού μάρκετινγκ της Toyota.

Η Toyota, ως Παγκόσμιος Συνεργάτης Κινητικότητας της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, παρουσιάζει την τέταρτη καμπάνια "Start Your Impossible". Από υβριδικά μέχρι οχήματα υδρογόνου και συνεργασίες με αθλητές, η εταιρεία επενδύει σημαντικά για να αναδείξει την καινοτομία και τη δέσμευσή της στην κινητικότητα στους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Toyota αυτόνομα χήματα Ολυμπιακών Αγώνων

Αλλά αυτή η πολυδάπανη χορηγία φαίνεται να πλησιάζει στο τέλος της. Πριν λίγους μήνες, η Toyota ανακοίνωσε ότι οι Ολυμπιακοί του Παρισιού θα σηματοδοτήσουν το αποχαιρετιστήριο ως αποκλειστικοί χορηγοί κινητικότητας. Με βάση τη συμφωνία άνω των 760 εκατομμυρίων ευρώ, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου κατείχε παγκόσμια δικαιώματα συνεργασίας, εμποδίζοντας άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες να χορηγούν εθνικές ομάδες καθ' όλη τη διάρκεια των αγώνων.

Διαβάστε Επίσης

Η κατηγορία παγκόσμιας χορηγίας κινητικότητας ήταν πάντα από τις πιο ακριβές και σημαντικές στις Ολυμπιακές χορηγίες. Σύμφωνα με τον Ρικ Μπάρτον, καθηγητή διαχείρισης αθλητικών σπουδών στο Πανεπιστήμιο Syracuse, "αν οι Ολυμπιακοί χάσουν την Toyota και δεν αντικατασταθούν άμεσα, θα υπάρξει σοβαρό πλήγμα στον προϋπολογισμό της ΔΟΕ."

Τον Μάιο, το ιαπωνικό πρακτορείο ειδήσεων Kyodo ανέφερε ότι η Toyota ήταν δυσαρεστημένη με τον τρόπο που χρησιμοποιούνταν τα χρήματα της χορηγίας από τη ΔΟΕ. Επικαλούμενο πηγές "κοντά στο θέμα," το Kyodo ανέφερε ότι η χρηματοδότηση "δεν χρησιμοποιήθηκε αποτελεσματικά για την υποστήριξη των αθλητών και την προώθηση του αθλητισμού" και ότι η Toyota προχωρούσε στη λήξη της αποκλειστικής χορηγίας της.

Toyota οχήματα Ολυμπιακών Αγώνων Παρισιού 2024

"Υπήρξε μεγάλη αντίδραση και δυσαρέσκεια στην Ιαπωνία για το ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες πραγματοποιήθηκαν παρά την πανδημία COVID-19," είπε ο Μπάρτον, αναφέροντας έναν πιθανό λόγο για τον τερματισμό της συνεργασίας.

Οι προηγούμενοι Ολυμπιακοί Αγώνες χορηγήθηκαν από εταιρείες όπως η Nissan, η Volkswagen, η BMW, η Mini και η General Motors. Αν και λίγες κατείχαν θέση τόσο σημαντική όσο η Toyota, παραμένει αβέβαιο αν μια νέα αυτοκινητοβιομηχανία θα πληρώσει τόσο για την πολυτέλεια να κατέχει έναν από τους πιο υψηλούς τίτλους χορηγίας.

Διαβάστε Επίσης

Οι τελευταίοι τρεις θερινοί και χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες πραγματοποιήθηκαν στην Ασία — Πιονγκτσάνγκ, Τόκιο και Πεκίνο — καθιστώντας τη χορηγία της Toyota γεωγραφικά λογική λόγω της τοποθεσίας των κεντρικών της γραφείων, σύμφωνα με τη Whitney DeMercurio, αντιπρόεδρο διαχείρισης λογαριασμών για την Marketing Arm. Αυτό επέτρεψε στους βασικούς εκτελεστές να στοχεύσουν αγορές και να κάνουν επενδύσεις που ταιριάζουν στις περιφερειακές στρατηγικές μάρκετινγκ.

Πράσινη Κινητικότητα

Τα τελευταία χρόνια, οι Ολυμπιακοί και Παραολυμπιακοί Αγώνες έχουν προωθήσει την αειφορία, και ο στόλος ηλεκτρικών οχημάτων της Toyota στο Παρίσι ταιριάζει απόλυτα με αυτή την περιβαλλοντικά επικεντρωμένη ατζέντα. 

Η Toyota έχει προμηθεύσει 2.650 ηλεκτροκίνητα επιβατικά οχήματα για χρήση κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών του Παρισιού, μεταφέροντας αθλητές, αξιωματούχους, εθελοντές και θεατές σε όλη την πόλη. Το χωριό των αθλητών θα διαθέτει επίσης 50 ηλεκτρικά σκούτερ.

Toyota οχήματα Ολυμπιακών Αγώνων Παρισιού 2024

Επιπλέον, η Toyota θα εισαγάγει 10 διαφορετικές χρήσεις της τεχνολογίας υδρογόνου κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης. Αυτό περιλαμβάνει την ενοικίαση υδρογονοκίνητων αστικών λεωφορείων στο Παρίσι και την παροχή τροποποιημένων λεωφορείων για τη φιλοξενία της Toyota, σύμφωνα με τον Κάρτλιντζ. 

Πάνω από 1.000 οχήματα Mirai υδρογόνου θα κυκλοφορούν στους δρόμους του Παρισιού, με 500 να αποτελούν μέρος του επίσημου στόλου του Παρισιού 2024. Το Toyota Crown FCEV θα χρησιμεύσει ως το αυτοκίνητο του μαραθωνίου, ενώ ένα πρωτότυπο FCEV Hilux θα υποστηρίξει τους ιππικούς Ολυμπιακούς αγώνες.

Toyota Akio Toyoda Ολυμπιακοί Αγώνες

Υψηλό Ρίσκο, Υψηλή Ανταμοιβή

Η χορηγία των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού 2024 είναι μια δαπανηρή προσπάθεια για την Toyota, αλλά προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία να φτάσει σε ένα τεράστιο κοινό. Περισσότεροι από 3 δισεκατομμύρια άνθρωποι παρακολούθησαν τους Ολυμπιακούς του Τόκιο - σχεδόν ο μισός πληθυσμός του πλανήτη - και με το Παρίσι να θεωρείται πιο ευνοϊκή ζώνη μετάδοσης, η τηλεθέαση αναμένεται να είναι υψηλότερη.

"Αυτή είναι πραγματικά η μόνη φορά που έχουμε μια παγκόσμια καμπάνια σε όλους τους διανομείς μας σε όλο τον κόσμο," είπε ο Κάρτλιντζ. Ως παγκόσμια μάρκα, η προσέγγιση τόσων πολλών ανθρώπων μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την εικόνα της Toyota σε όλες τις αγορές. Η εταιρεία μπορεί ακόμη και να προσαρμόσει το μήνυμά της ανάλογα με τον ραδιοτηλεοπτικό φορέα.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network