Η VW φαίνεται πως τα έχει βρει και πάλι σκούρα με το λογισμικό της νέας αρχιτεκτονικής SSP (Scalable System Platform). Η καθυστέρηση στην εξέλιξή του, φέρεται να έχει αναγκάσει την γερμανική εταιρεία να αναβάλει το λανσάρισμα αρκετών νέων μοντέλων, στα οποία περιλαμβάνεται και ο αντικαταστάτης του SUV ID.4.
Η αρχιτεκτονική SSP αναμένεται να διαδεχθεί την ευρέως χρησιμοποιούμενη MEB, και όταν τελικά ολοκληρωθεί, θα αφορά την πλειονότητα των μοντέλων παραγωγής της VW. Ο αρχικός στόχος ήταν να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2025, αλλά αυτό είναι κάτι που πλέον φαντάζει ιδιαίτερα αισιόδοξο.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Thomas Schafer, άφησε να εννοηθεί ότι το πρώτο μοντέλο που θα βασίζεται στην SSP θα μπορούσε να είναι ο αμιγώς ηλεκτρικός διάδοχος του Golf, που θα έρθει το 2028.
Το λογισμικό για την αρχιτεκτονική που προορίζεται για τα EV, αναπτύσσεται από την Cariad του VW Group. Η εταιρεία θέλει η νέα πλατφόρμα να υποστηρίζει εξαιρετικά γρήγορους χρόνους φόρτισης (περίπου 12 λεπτά) και να είναι συμβατή με την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4.
Καθυστέρηση κατά τουλάχιστον 15 μήνες
Δυστυχώς, οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η VW σε επίπεδο λογισμικού, σημαίνουν ότι δεν θα είναι έτοιμο εγκαίρως, επηρεάζοντας αναπόφευκτα και το χρονοδιάγραμμα των προϊοντικών παρουσιάσεων.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα σε γερμανικά μέσα, η κυκλοφορία του διαδόχου του VW ID.4 αναβλήθηκε κατά 15 μήνες και πλέον δεν αναμένεται νωρίτερα από το 2029.
Το ID.4 παρουσιάστηκε το 2020, πράγμα που σημαίνει ότι θα μετρά εννέα χρόνια στην αγορά όταν έρθει η ώρα για την αντικατάστασή του. Ένα άλλο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της VW, με την κωδική ονομασία T-Sport, φέρεται επίσης να φτάνει αργότερα από το προγραμματισμένο, και συγκεκριμένα το 2031.
Σιγή ισχύος για τις υπόλοιπες μάρκες του VW γκρουπ
Δεν υπάρχουν πληροφορίες σχετικά με το αν επηρεάζονται άλλες μάρκες εντός του VW Group, αλλά το γεγονός πως η πλατφόρμα SSP αναμένεται να χρησιμοποιηθεί και σε μελλοντικά μοντέλα των Audi, Porsche, Skoda, καθώς και μοντέλων της VW Commercial, μας κάνει να πιστεύουμε ότι ίσως χρειαστεί να αναβληθούν και άλλα λανσαρίσματα.
Ένας ακόμη λόγος για την αναβολή της παρουσίασης των μοντέλων που βασίζονται στο πάτωμα SSP, είναι να μπορέσει να αποδώσει η επένδυση για την αρχιτεκτονική MEB. Η πλατφόρμα που στηρίζει σήμερα ολόκληρη την οικογένεια ID, πρόκειται να λάβει αναβάθμιση (MEB+) το 2026, οπότε θα παραμείνει στο προσκήνιο για περισσότερο καιρό.
Τα μελλοντικά μοντέλα που βασίζονται στην MEB περιλαμβάνουν το πολυαναμενόμενο hatchback ID.2 που θα έρθει το 2026 και το εισαγωγικό EV ID.1.