Μπορεί παγκοσμίως να υπάρχει μια αναταραχή στην αυτοκίνηση και κατά περιοχές να παρατηρείται πτώση πωλήσεων όμως η ελληνική αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει να βελτιώνεται και η Ελλάδα συνεχίζει να έχει αύξηση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων.
Το πρώτο εξάμηνο του 2024 είναι ήδη μπροστά 10,9% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2023 και οι εκτιμήσεις είναι εξίσου ενθαρρυντικές.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής: πουλήθηκαν 14.512 επιβατικά αυτοκίνητα (+5,75 σε σχέση με Ιούνιο 2023). Συνολικά το εξάμηνο Ιανουάριος-Ιούνιος έχουν πωληθεί 78.025 νέα αυτοκίνητα ενώ πέρσι την ίδια περίοδο ήταν 70.361 μονάδες (αύξηση 10,9%).
Όσο για τις αγαπημένες κατηγορίες των ελλήνων αγοραστών παραμένουν οι γνωστές: 58,1% μερίδιο έχει η κατηγορία B (και η B-SUV) ενώ 21% μερίδιο έχει η κατηγορία των μικρομεσαίων (C και C-SUV).
Δηλαδή οι μισοί Έλληνες παίρνουν μικρό ή μικρομεσαίο SUV και από αυτούς που μένουν το 20% πάλι αυτοκίνητο B ή C κατηγορίας επιλέγει. Τρίτη δημοφιλέστερη κατηγορία αυτή των mini και minι SUV που έχουν μαζί μερίδιο της τάξης του 14,3%.
Ας δούμε όμως και τι καύσιμο επιλέγουν οι έλληνες οδηγοί. Τα υβριδικά έχουν πλέον την μερίδα του λέοντος στην ελληνική αγορά άφου έχουν μερίδιο που φθάνει το 45,6% (δηλαδή +15% σε σχέση με πέρσι) και ακολουθούν τα αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης με 36,9% (που έχουν πέσει 6,9% σε σχέση με το 2023).
Στην τρίτη θέση είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα plug-in υβριδικά που μπαίνουν στην ίδια κατηγορία σε επίπεδο ΣΕΑΑ. Πλησιάζουν το 10% -συγκεκριμένα έχουν 9,5% και παρουσιάζουν με ελαφρά μείωση 0,4% σε σχέση με πέρσι την ίδια περίοδο. Μεγάλη πτώση έχει το πετρέλαιο που έχει μερίδιο μόλις 7,3% σημειώνοντας ακόμα μια μεγάλη πτώση σε σχέση με το 2023 που είχε σχεδόν διπλάσιο μερίδιο 13,5%.