Τα 5 πιο φθηνά plug-in υβριδικά αυτοκίνητα της ελληνικής αγοράς

Η επιλογή ενός plug-in υβριδικού μοντέλου είναι η καλύτερη δυνατή αυτή την περίοδο καθώς τα μοντέλα αυτής της τεχνολογίας έχουν εξαιρετικά μειωμένη κατανάλωση στην πόλη, έχουν μειωμένο τέλος ταξινόμησης και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

PHEV Cars

Η υβριδική τεχνολογία τείνει να γίνει η πιο mainstream στα σύγχρονα αυτοκίνητα μέχρι να περάσουμε πλήρως στην ηλεκτροκίνηση. Ειδικά τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα (plug-in hybrid ή εν συντομία PHEV) -που δεν είναι και τόσα πολλά στην ελληνική αγορά-προσφέρουν την καλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου, ειδικά όταν χρησιμοποιούνται καθημερινά στον αστικό ιστό.

Συνήθως τα PHEV αφορούν τις μεγάλες κατηγορίες, δηλαδή αυτοκίνητα με ευμεγέθη αμαξώματα όπου η συμβατική τεχνολογία κινητήρων φαντάζει πολύ ενεργοβόρος. Όμως υπάρχουν και μοντέλα PHEV από τις μικρές κατηγορίες που είναι και πιο προσιτά. Με αυτά θα ασχοληθούμε σε αυτό το αφιέρωμα καθώς αναζητήσαμε και βρήκαμε τα πέντε πιο φθηνά plug-in hybrid της ελληνικής αγοράς.

Διαβάστε Επίσης

Μια γενική διαπίστωση είναι πως τα σημερινά μοντέλα PHEV έχουν σχεδόν διπλασιάσει την αυτονομία τους χρησιμοποιώντας την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Αυτό σημαίνει πως μπορούν να διανύσουν με μία φόρτιση από 60 έως 100 χλμ. που σίγουρα καλύπτουν τις μέσες ημερήσιες διαδρομές από το σπίτι στη δουλειά και αντίστροφα.

Επίσης έχουν μειωθεί και οι χρόνοι φόρτισης καθώς τα σύγχρονα μοντέλα PHEV έχουν καλύτερους εσωτερικούς φορτιστές πιο εξελιγμένα λογισμικά και μπαταρίες που μπορούν να πληρωθούν με ηλεκτρική ενέργεια σε χρόνο 3-4 ωρών από σημεία φόρτισης AC. Από την άλλη, λίγα εξ' αυτών προσφέρουν την δυνατότητα ταχυφόρτισης.

Όλα τα μοντέλα του αφιερώματος έχουν μειωμένο τέλος ταξινόμησης και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Τα πέντε πιο προσιτά επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά μοντέλα της ελληνικής αγοράς είναι τα εξής:

Seat Leon PHEV

SEAT Leon e-Hybrid

H SEAT ονομάζει τα μοντέλα PHEV της γκάμας της ως e-Hybrid. Η σειρά Leon είναι η πιο προσιτή σε μοντέλο αυτής της τεχνολογίας από ολόκληρη την ελληνική αγορά. Ουσιαστικά πρόκειται για έναν τεχνολογικό συνδυασμό ενός θερμικού κινητήρα 1,4 λίτρων TSI με την προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα και μιας μπαταρίας χωρητικότητας 13kWh μαζί με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG έξι σχέσεων.

Η συνδυαστική ισχύ φθάνει τους 204 ίππους ενώ η αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία προσδιορίζεται στα 60 χλμ. ανά φόρτιση. Η τελευταία σε πηγή ηλεκτρικής ενέργειας 3,6kW απαιτεί χρόνο λιγότερο από 3,5 ώρες. Οι τιμές διάθεσης ξεκινούν από τα 35.490 ευρώ για την έκδοση FR και ανεβαίνουν στα 36.990 ευρώ για την έκδοση FR Plus.

Για τα μοντέλα με το αξάμωμα wagon (Leon Sportourer) οι αντίστοιχες τιμές για τα μοντέλα PHEV είναι 36.490 ευρώ και 37.990 ευρώ.

Renault Captur PHEV

Renault Captur E-Tech PHEV

Η ονομασία E-Tech στα μοντέλα της Renault σίγουρα σημαίνει υβριδική τεχνολογία όμως χρειάζεται ο διαχωρισμός του ονόματος PHEV για τις επαναφορτιζόμενες εκδόσεις του Captur που είναι δύο και στα επίπεδα εξοπλισμού Equilibre Plus και Techno.

Εδώ το σύστημα αποτελείται από ένα θερμικό κινητήρα 1.6 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα συνδυαστικής απόδοσης 160 ίππων και από μια μπαταρία 9,8kWh. Για τη φόρτισή της χρειάζεται περίπου πέντε ώρες από απλή οικιακή πρίζα ή τρεις ώρες από wallbox με λίγο μεγαλύτερη ισχύ. Η δε ηλεκτρική αυτονομία του μοντέλου είναι λίγο πιο πάνω από τα 50 χλμ. ανά φόρτιση.

Η τιμή διάθεσης της έκδοσης Equilibre Plus είναι στα 39.810 ευρώ ενώ της πιο πλούσιας Techno προσδιορίζεται στα 40.860 ευρώ.

Peugeot 308 PHEV

Peugeot 308 Hybrid & Hybrid 4

Η νέα σειρά 308 διατίθεται και σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση εκτός από τις συμβατικές και τις plug-in υβριδικές εκδόσεις. Οι τελευταίες φέρουν τις ονομασίες Hybrid και Hybrid 4 και στην πρώτη περίπτωση αποτελούνται από ένα θερμικό βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων τεχνολογίας PureTech μαζί με έναν ηλεκτροκινητήρα συνδυαστικής απόδοσης 180 ίππων ενώ στην δεύτερη περίπτωση υπάρχει και δεύτερος ηλεκτροκινητήρας με την ισχύ να φθάνει τους 225 ίππους.

Η περίπτωση της έκδοσης 308 Hybrid 4 είναι και τετρακίνητη ενώ και στις δύο περιπτώσεις το αυτόματο κιβώτιο είναι ειδικά εξελιγμένο για εξηλεκτρισμένα μοντέλα και ονομάζεται e-EAT8.

Εδώ η μπαταρία είναι χωρητικότητας 12,4kWh και απαιτεί χρόνο πλήρους φόρτισης 3,4 ωρών σε φορτιστή AC 3,7 kW. Η μέση αυτονομία στο EV mode είναι στα 60 χλμ./φόρτιση.

Οι διαθέσιμες εκδόσεις εξοπλισμού είναι τέσσερις: Active Plus, Allure, Allure Plus και GT με την βασική έκδοση να έχει ως αφετηρία στα 44.500 ευρώ και να φθάνει έως στα 49.800 ευρώ για τις εκδόσεις με τους 180 ίππους. Η τετρακίνητη έκδοση PHEV των 225 ίππων κοστίζει 51.800 ευρώ.

Opel Astra PHEV

Opel Astra GS PHEV

Η Opel ανήκει στον όμιλο Stellantis οπότε το τεχνολογικό υπόβαθρο της plug-in υβριδικής έκδοσης του Opel Astra είναι το ίδιο με εκείνο του Peugeot 308 με τη μόνη διαφορά ότι δεν υπάρχει τετρακίνητη έκδοση με συνδυαστική ισχύ 225 ίππων. Ουσιαστικά η πρόταση του Opel Astra PHEV είναι μια (εξοπλισμός GS) που προσφέρει συνδυαστική ισχύ 180 ίππων και ηλεκτρική αυτονομία ανά φόρτιση στα 66 χλμ.

Η τιμή διάθεσης προσδιορίζεται στα 45.500 ευρώ με ένα αρκετά γενναιόδωρο πακέτο βασικού εξοπλισμού.

Mitsubishi ASX PHEV

Mitsubishi ASX PHEV

Στην περίπτωση του νέου Mitsubishi ASX PHEV το τεχνολογικό υπόβαθρο είναι το ίδιο με εκείνο του Penault Captur καθώς τα δύο μοντέλα μοιράζονται πάτωμα, αναρτήσεις και τεχνολογία. Συνεπώς και η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση αποδίδει 160 ίππων και φέρει μια μπαταρία χωρητικότητας 10,5kWh που προσδίδει στο μοντέλο ηλεκτρική αυτονομία 62 χλμ./φόρτιση και μπορεί να πληρωθεί με ενέργεια σε χρόνο 3 ωρών.

Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι δύο: Intense Plus και Instyle με την πιο προσιτή να ξεκινά από τα 45.830 ευρώ και την πιο πλούσια να βρίσκεται στα 47.840 ευρώ.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network