Πόσο αυξήθηκαν οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας το 2024

Η Κίνα πριν έρθουν οι δασμοί από την Αμερική και την Ευρώπη είχε προλάβει να καταγράψει τεράστιες αυξήσεις στις εξαγωγές αυτοκινήτων και δη ηλεκτρικών.

BYD Dolphin

Τον Μάιο του 2024, η Κίνα εξήγαγε 568.000 οχήματα, με αύξηση 29% από έτος σε έτος και αύξηση 2% από μήνα σε μήνα. Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο, οι εξαγωγές της χώρας έφτασαν τα 2,45 εκατομμύρια οχήματα, αριθμός που συνιστά αύξηση 26% από έτος σε έτος, σύμφωνα με τον Cui Dongshu, Γενικό Γραμματέα της Ένωσης επιβατικών αυτοκινήτων της Κίνας

Διαβάστε Επίσης

Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2024, η αξία των εξαγωγών κινεζικών οχημάτων έφτασε τα 46,4 δισεκατομμύρια αμερικανικά δολάρια, ήτοι 43,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Ο ρυθμός αύξησης των εξαγωγών ήταν 20,1% και η μέση τιμή εξαγωγής των αυτοκινήτων ήταν 19.000 δολάρια, δηλαδή κάτω από 18.000 ευρώ. Τιμή που παρέμεινε σταθερή σε σύγκριση με το 2023. 

Xpeng G9

Οι πέντε πρώτες χώρες στις εξαγωγές της Κίνας τον Μάιο του 2024 για αυτοκίνητα γενικώς είναι: η Ρωσία με 103.763 οχήματα, η Βραζιλία με 53.164, το Μεξικό με 42.192, το Βέλγιο με 28.851 και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με 28.661

Ειδικότερα, όσον αφορά τις εξαγωγές νέων ενεργειακών οχημάτων τον Μάιο του 2024 ο καταμερισμός ήταν: Βραζιλία: 45.501 οχήματα, Βέλγιο: 26.502, Ηνωμένο Βασίλειο: 16.859, Μεξικό: 8.680 και Ταϊλάνδη: 8.174 αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας. 

Όσον αφορά τα οχήματα νέων ενεργειακών τεχνολογιών εξήχθησαν 207.000 τον Μάιο του 2024, που συνιστά αύξηση 33% σε ετήσια βάση. Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο, εξήχθησαν συνολικά 870.000 νέα ενεργειακά οχήματα, που είναι αύξηση 29% σε ετήσια βάση. 

Στατιστικά από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο 

Επιπλέον, οι πέντε πρώτες χώρες στις οποίες η Κίνα εξάγει από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο του 2024 σωρευτικά είναι: 

  • Ρωσία: 372.542 
  • Μεξικό: 190.897 
  • Βραζιλία: 159.612 
  • Βέλγιο: 124.081 
  • ΗΑΕ: 114.530 

Πιο συγκεκριμένα, οι πέντε πρώτες χώρες όσον αφορά τις συνολικές εξαγωγές νέων ενεργειακών οχημάτων τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους είναι: 

  • Βραζιλία: 130.967 
  • Βέλγιο: 115.318 
  • Ηνωμένο Βασίλειο: 67.956 
  • Ταϊλάνδη: 54.744 
  • Φιλιππίνες: 45.115 

Ταυτόχρονα, τους πρώτους πέντε μήνες του τρέχοντος έτους, αγορές όπως η Αυστραλία, η Ισπανία, το Ισραήλ, η Ταϊλάνδη και ο Ισημερινός μειώθηκαν σημαντικά. Από την άλλη πλευρά, οι αγορές της Κεντρικής Ασίας και της Ρωσίας παρουσίασαν σχετικά ισχυρές επιδόσεις, με τη ρωσική αγορά να γίνεται βασική αγορά ανάπτυξης λόγω του πολέμου

BYD Seal

Πέραν τούτου, η ανάπτυξη των plug-in υβριδικών οχημάτων προέρχεται κυρίως από αγορές όπως η Βραζιλία και το Μεξικό. Οι αγορές με μείωση των εισαγωγών υβριδικών οχημάτων plug-in είναι το Βέλγιο, η Γαλλία, η Γερμανία, το Ισραήλ και τα ΗΑΕ.

Το 2023, η Κίνα εξήγαγε 5,221 εκατομμύρια οχήματα, αύξηση 57,4% σε ετήσια βάση. Εντός των πρώτων πέντε μηνών του 2024, ο συνολικός όγκος εξαγωγών έχει φτάσει στο 47% του συνολικού ετήσιου όγκου εξαγωγών του 2023. Πόσο θα ανακόψουν άραγε αυτή την πορεία οι δασμοί;

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network