
Μια είδηση όπως αυτή, δεν μπορεί παρά να προκαλεί θλίψη σε κάθε φίλο του αυτοκινήτου. Ήδη από τις αρχές της χρονιάς που διανύουμε, δημοσιεύματα ανέφεραν ότι η BMW σχεδίαζε να καταργήσει την Z4 όταν το υπάρχον μοντέλο ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής του.
Μάλιστα φαίνεται πως την ίδια μοίρα θα έχει και η Toyota Supra, μοντέλο που μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη με την Ζ4, καθώς γερμανικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι η παραγωγή των δύο θα σταματήσει το 2026.

Η είδηση αρχικά δεν πήρε μεγάλη έκταση, καθώς το ρεπορτάζ επικεντρώθηκε σε θέματα που αντιμετωπίζει η Magna Steyr, η οποία κατασκευάζει τα δύο σπορ μοντέλα στο εργοστάσιό της στην Αυστρία. Όπως αναφέρεται, η εταιρεία απολύει 500 υπαλλήλους από τις εγκαταστάσεις της στο Graz, καθώς η παραγωγή αρκετών μοντέλων συμπεριλαμβανομένων των BMW 5-Series, Jaguar E-Pace και I-Pace, καθώς και του Fisker Ocean, έχει ήδη τερματιστεί ή θα τερματιστεί σύντομα.
Η Toyota "αξιολογεί τα δεδομένα"
Η Toyota ρωτήθηκε σχετικά με το μέλλον της Supra, ωστόσο η απάντηση που έδωσε ήταν ότι "δεν υπάρχει κάτι να ανακοινώσουμε αυτή τη στιγμή". Ωστόσο, όταν πιέστηκε για περισσότερες πληροφορίες, ο αντιπρόεδρος του Toyota Motor North America Group Dave Christ, δήλωσε: "Η συνεργασία μας με την BMW ήταν επιτυχημένη” και κατέληξε λέγοντας ότι "αξιολογούμε τι θα ακολουθήσει".
Αν και αυτό είναι κάτι που αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά, ο Christ είπε πως "νομίζω ότι αν θέλουμε να κατασκευάσουμε κάτι, θα βρούμε τον τρόπο να το κατασκευάσουμε". Αυτό υποδηλώνει ότι η Toyota θα μπορούσε ενδεχομένως να προχωρήσει μόνη της σε μια μελλοντική Supra, αν και αυτό θα ήταν μάλλον δύσκολο να δικαιολογηθεί με βάση τις πωλήσεις.
Οι πωλήσεις φθίνουν διαρκώς
Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις του ιαπωνικού μοντέλου ήταν στην καλύτερη περίπτωση μέτριες, καθώς το 2021 πουλήθηκαν 6.830 μονάδες. Αυτός ο αριθμός έπεσε στις 4.952 μονάδες το 2022 και στις 2.652 μονάδες τη χρονιά που πέρασε.
Οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου δείχνουν ότι οδεύει προς μια ακόμη πτώση φέτος, καθώς μόνο 484 μονάδες είχαν πουληθεί μέχρι τον Μάρτιο. Αν αυτή η τάση συνεχιστεί, η Toyota θα μπορούσε να δει τις πωλήσεις της Supra για το 2024 να είναι λιγότερες από 2.000.