
Η Alfa Romeo αναγκάζεται να καταργήσει μια παράδοση σχεδιασμού συνδυασμένη με την φίρμα που κρατά σχεδόν 70 χρόνια, προκειμένου τα αυτοκίνητά της που κυκλοφορούν στην Ευρώπη να είναι εντός νόμου που εισήγαγε η Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο κατασκευαστής δεν θα πουλά πλέον νέα μοντέλα με την πινακίδα κυκλοφορίας στο πλαϊνό της πρόσοψης καθώς αυτό δεν συνάδει με τους κανόνες ασφαλείας των πεζών που θεσπίζει η ΕΕ.

Η πινακίδα κυκλοφορίας offset, όπως λέγεται στο εξωτερικό, της Alfa Romeo στον μπροστινό προφυλακτήρα χρονολογείται από την Giulietta Spider του 1955 και είναι ένα χαρακτηριστικό σχεδιασμού συνώνυμο με την εταιρεία και ένα που χρησιμοποιείται ακόμα στα σημερινά αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένων των Giulia, Stelvio και Tonale.

Για 69 χρόνια, η Alfa Romeo διατηρούσε την πινακίδα στο πλάι αφήνοντας χώρο στο "Scudetto", την εικονική τριγωνική μάσκα της μάρκας να κατεβαίνει από την κορυφή του καπό όσο πιο χαμηλά γίνεται στον προφυλακτήρα χωρίς να την εμποδίζειτο παραμικρό.
Μιλώντας στο Autocar, ο επικεφαλής σχεδιασμού της Alfa Romeo, Alejandro Mesonero-Romanos, επιβεβαίωσε ότι τα επόμενα μοντέλα της εταιρείας θα έχουν πινακίδες, συμβατικά τοποθετημένες στο κέντρο της πρόσοψης.

"Δεν μπορούμε πλέον να βάλουμε την πινακίδα στο πλάι λόγω των κανονισμών αναγνώρισης για την ασφάλεια των πεζών", δήλωσε ο Mesonero-Romanos και πρόσθεσε,"Κάποιοι σκληροπυρηνικοί Alfisti, που πιστεύουν ότι μια Alfa Romeo δεν είναι Alfa Romeo αν δεν έχει την πινακίδα στο πλάι δεν θα είναι ευχαριστημένοι, αλλά υπάρχουν πολλά όμορφα Alfa Romeo στην ιστορία που έχουν την πινακίδα στη μέση: εγώ έχω μια Alfetta και μια Giulia του 1968 που έχουν πινακίδα στο κέντρο και φαίνονται όμορφα".
Ήδη, η Alfa Romeo έχει κάνει την αλλαγή σε κεντρικά τοποθετημένες πινακίδες στο πιο πρόσφατο αυτοκίνητό της, την Alfa Romeo Junior, η οποία διαθέτει μια μικρότερη έκδοση του "Scudetto" και μάλιστα σε δύο σχέδια, καθώς διαφορετική πρόσοψη διαθέτει η Progresso και άλλη η έκδοση Leggenda.

Το πρώτο είναι μια πιο σπορ, σύγχρονη εμφάνιση που δημιουργήθηκε από μια θολή επανεφεύρεση του σήματος Alfa Romeo, ενώ το δεύτερο είναι ένα πιο παραδοσιακό σχέδιο σε αεριζόμενη γρίλια που αποτίει φόρο τιμής στις ιστορικές Alfa.

Η πρώτη Alfa Romeo που είχε την εμπρός πινακίδα της τοποθετημένη στη μία πλευρά ήταν η Giuletta Spider της σειράς 750/101 του 1955. Επειδή το ψυγείο τοποθετήθηκε ακριβώς πίσω από τη μάσκα scudetto σε σχήμα ασπίδας, η ομάδα σχεδιασμού της Alfa τοποθέτησε την πινακίδα κυκλοφορίας στο πλάι για να την αποτρέψει από το να θέσει σε κίνδυνο την ψύξη του κινητήρα που θα οδηγούσε σε υπερθέρμανση.