Αποστολή στην Σλοβενία: Οδηγούμε την νέα και πιο δυνατή BMW Z4 M40i

Είναι η νέα και πιο δυνατή Z4 που υπάρχει και την οδηγήσαμε στους πρόποδες των Αλπέων. Έχει 340 ίππους μόνο στους πίσω τροχούς και είναι ένα από λίγα εναπομείναντα roadster αυτού του κόσμου

BMW Z4 M40i
BMW Z4 M40i
BMW Z4 M40i
BMW Z4 M40i
BMW Z4 M40i
BMW Z4 M40i
BMW Z4 M40i
BMW Z4 M40i
BMW Z4 M40i
BMW Z4 M40i
BMW Z4 M40i

Η υφασμάτινη οροφή της BMW Z4 M40i ανοιγεί, κινείται γρήγορα και σταθερά προς την -κλειστή- θέση της. Τα πλευρικά παράθυρα ανεβαίνουν, υπάρχει πίσω ανεμοθραύστης -για να μην βγεις με ψύξη από το υπέροχο roadster της BMW- αλλά συνοδηγός και οδηγός φοράνε τους σκούφους τους. Δεν είναι σε κάποιο δρόμο στο νότο της Μεσογείου. Δεν πρόκειται ακριβώς για Dolce Vita στην ιταλική ριβιέρα.

BMW Z4 M40i

Βρισκόμαστε περίπου στους ανατολικούς πρόποδες των Άλπεων και ετοιμάζομαστε να κατέβουμε προς την παραμυθένια λίμνη Μπλεντ της Σλοβενίας. Ο κατηφορικός δρόμος είναι γεμάτος στροφές και στα χέρια μας ένα roadster με 340 ίππους, μόνο στους πίσω τροχούς. Όσο περιμένεις να ζεσταθούν κάπως τα λάστιχα ενώ η θερμοκρασία είναι λίγο πάνω από τους 3 βαθμούς Κελσίου, απολαμβάνεις το αυτοκίνητο.

Δεν κάνει κρύο μέσα στην ανοιχτή Z4

Τα μπάκετ καθίσματα δεν έχει χρειαστεί να δείξουν ακόμα την καλή τους πλευρική στήριξη και απλά κάθεσαι βαθιά, χαμηλά και άνετα και αρχίζεις να νιώθεις κάπως τις πληροφορίες που μεταφέρει ο πίσω αξόνας. Ο αέρας δεν σε χτυπάει -ο πίσω ανεμοθώρακας μάζι με τα πλευρικά τζάμια σηκωμένα κάνουν την αυτό που πρέπει. Έχουμε ρυθμίσει σωστά τον κλιματισμό και έτσι βιώνουμε μια σχετική θαλπωρή και άπνοια, αντίστοιχη ενός κλειστού αυτοκίνητου αλλά με περισσότερο φως και αίσθηση ελευθερίας.

BMW Z4 M40i

Κάνουμε τις κατάλληλες ρυθμίσεις. Λειτουργία Sport και απενεργοποίηση του ελέγχου πρόσφυσης. Τα λάστιχα δείχνουν να έχουν πιάσει θερμοκρασία και είμαστε έτοιμοι για πισωκίνητη απόλαυση. Με την Sport λειτουργία ενεργοποιημένη ο εξακύλινδρος των 3,0 λίτρων με twinturbo -και ψεκασμό υψηλής ακρίβειας, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και εκκεντροφόρων- έχει ήδη αρχίσει τα υπέροχα σκασίματα. Τα paddles στο τιμόνι δίνουν τις εντολές άμεσα. 

Ένα αυτοκίνητο για να απολαμβάνεις την οδήγηση

Ξέρεις ότι έχεις ένα μεταξόνιο κοντά στα 2,5 μέτρα. Μια τιμή "χρυσή τομή" μεταξύ των γρήγορων και σταθερών αλλαγών κατεύθυνσης και της προοδευτικότητας στις αντιδράσεις του πίσω μέρους. Ο δρόμος που ανοίγεται μπροστά μας σχεδόν μας καλεί να διαγράψουμε τροχιές που δεν θα σου δώσουν τους καλύτερους χρόνους αλλά θα σε αφήσουν να εκμεταλλευτείς διαφορετικά τους 340 ίππους στον πίσω άξονα.

BMW Z4 M40i

Πατάς το γκάζι και το πίσω μέρος της BMW Z4 M40i αρχίζει να ανοίγει την τροχιά του. Με αυτό το τιμόνι και αυτό το γκάζι μπορείς να παίξεις όπως θες και με ασφάλεια. Είναι γρήγορο και ακριβές και με αρκετά καλή αίσθηση -χωρίς όμως αυτό το "ειδικό βάρος" που έχει π.χ. το τιμόνι της BMW M3 Touring. Σε κάθε περίπτωση συνεχίζεις να απολαμβάνεις τόσο την καλοστημένη ανάρτηση όσο και το σχετικά άκαμπτο πλαίσιο, που παίρνει τις στρεβλώσεις που χρειάζεται για να μην έχει απόλυτο χαρακτήρα αυτό το πολυτελές roadster.

Διαβάστε Επίσης

Ναι, θα χαρείς την οδήγηση με μια BMW Z4 M40i γιατί δεν είναι μόνο εύκολο να την ελέγξεις, έχει και τόση δύναμη όση ακριβώς χρειάζεσαι για να νιώσεις ότι οριακά περνάς στον κόσμο των supercars. Π.χ. μια 911 Carrera Cabriolet έχει 385 ίππους -αν και θα ήταν πιο δίκαιο να βάλουμε την BMW Z4 απέναντι σε μια ανοιχτή 718.

BMW Z4 M40i

Η επιτάχυνση αυτής της Z4 δεν είναι διόλου αμελητέα και χρειάζεται μόλις 4,5 δευτερόλεπτα για τα 0-100 km/h. Ακόμα και στην εποχή των παντοδύναμων ηλεκτρικών με την άφθονη ροπή , αυτό δεν παύει να είναι ένα εντυπωσιακό νούμερο. Όσο για την τελική; Αυτή περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 km/h. Να, αυτή είναι μια τιμή για την οποία αδιαφορείς.

Αυτό που έχει σημασία

Τι σημασία έχει η τελική όταν είσαι στον επαρχιακό δρόμο και ακούς τον υπέροχο ήχο του εξακύλινδρου twinturbo σε ψηλές στροφές; Καμία. Σε ενδιαφέρει μήπως να βιαστείς σε έναν αυτοκινητόδρομο και να μην απολαμβάνεις την άνεση και την ποιότητα της καμπίνας; Όχι. Σκέφτεσαι μόνο πόσο όμορφα νιώθεις περνώντας από οροπέδια και καταπράσινα λιβάδια της ορεινής Σλοβενίας και η ανοιχτή Z4 σου αφήνει το περιθώριο να τα χαρείς όπως τους αξίζει. Πλησιάζουμε στον προορισμό μας. Και τώρα κινείσαι με χαμηλές ταχύτητες στον πανέμορφο παραλίμνιο δρόμο της λίμνης Bled και σκέφτεσαι ότι πριν πολλά χρόνια στον ίδιο δρόμο κυκλοφορούσε ο Τίτο με κάποιο από τα πολλά αυτοκίνητά του.

BMW Z4 M40i

Βέβαια δεν θέλεις τίποτα από την δύναμη που είχε ο συγκεκριμένος άνθρωπος. Αυτός δεν μπορούσε να κυκλοφορεί με την οροφή ανοιχτή. Ούτε καν. Κάθε φορά έμπαινε μέσα σε θωρακισμένα ρωσικά ή αμερικανικά αυτοκίνητα, που αν δεν τους έλειπε το γούστο, σίγουρα τους έλειπε η δύναμη και το αίσθημα ελευθερίας.

BMW Z4 M40i

Την δύναμη που θέλεις στην δίνει αυτή η έκδοση της Z4. Ένα αυτοκίνητο που σίγουρα δεν είναι φθηνό -ξεπερνά τα 90.000 ευρώ- αλλά είναι ένα από τα τελευταία roadster αυτού του κόσμου. Μια κατηγορία αυτοκινήτων που σταδιακά χάνεται. Για να πάρεις ένα αξιοπρέπες καινούργιο roadster -εκτός του αγαπημένου του λαού aka Miata- οι φίρμες που ανταποκρίνονται απαιτούν γερές καταθέσεις. Ή πληροίς τις προδιαγραφές των τριών Χ (όπερ σημαίνει Χρήμα, Χρόνος και Χώρος) και μπορείς να συμμετέχεις σε κάποια δημοπρασία και να χτυπήσεις ένα κλασικό roadster. Όλα αυτά όχι απλά δικαιολογούν την τιμή της συγκεκριμένης Ζ4. Τουναντίον θα αυξάνουν την αξία της στο πέρασμα του χρόνου. 

Διαβάστε ακόμα: 
- DiSus, η επαναστατική ανάρτηση της BYD-το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται με τρεις τροχούς
- Τα 11 μοντέλα SUV έρχονται το επόμενο διάστημα
- Δείτε το πλήρως αυτόνομο ηλεκτρικό Project Arrow (video)
- Renee Gracie: Από το Onlyfans στους αγώνες αυτοκινήτων-μια ιστορία θέλησης

Best of Network