Euro NCAP: Απαραίτητα για την ασφάλεια τα φυσικά κουμπιά στα αυτοκίνητα

Ο Euro NCAP διαμόρφωσε τους όρους αξιολόγησης της ασφάλειας των αυτοκινήτων και θεωρεί τα φυσικά κουμπιά απαραίτητα για την ασφαλή οδήγηση.

Οθόνες σε Porsche Macan

Ο ανεξάρτητος φορέας αξιολόγησης ασφαλείας νέων αυτοκινήτων, Euro NCAP διαμορφώνει για μια ακόμη φορά τους όρους με τους οποίους αξιολογεί την ασφάλεια που παρέχουν τα νέα αυτοκίνητα και ζητά από τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν φυσικά κουμπιά

Διαβάστε Επίσης

Ο Euro NCAP θεωρεί απαραίτητα τα φυσικά κουμπιά για τις παρακάτω λειτουργίες: δείκτες αλλαγής πορείας, αλάρμ, κόρνα, υαλοκαθαριστήρες και κλήση έκτακτης ανάγκης. Η τελευταία είναι υποχρεωτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση εδώ και μερικά χρόνια και σε όλα τα αυτοκίνητα είναι όντως φυσικό κουμπί καθώς δεν είναι από εκείνες τις λειτουργίες που έχουν περάσει σε οθόνες

Afeela Sony Honda

Αντιθέτως κάποιες από τις παραπάνω λειτουργίες, βρίσκονται όλο και συχνότερα στις κεντρικές οθόνες των ταμπλό σε μια πρακτική που ακολουθούν οι κατασκευαστές για λόγους οικονομίας. Με αυτήν την οδηγία πάντως ο Euro NCAP προσπαθεί να δώσει μια όσο το δυνατόν πιο σωστή λύση στο πρόβλημα που δημιουργείται για κάποιους χρήστες σε σχέση με την χρήση οθονών και ψηφιακών επιλογών στο αυτοκίνητο. 

Οι λειτουργίες των σύγχρονων αυτοκινήτων είναι πάρα πολλές και πολύ διαφορετικές που καθιστά μονόδρομο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να τοποθετήσουν το χειρισμό τους σε μενού και υπομενού μέσα σε ένα λογισμικό. Πολύ δε περισσότερο από τη στιγμή που οι όλο και πιο νέοι σε ηλικία, οδηγοί είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση οθονών και λογισμικών. 

Συνεπώς αν καθοριστεί με σαφήνεια ποιες λειτουργίες πρέπει να είναι απαραιτήτως χειριζόμενες από φυσικά κουμπιά, τότε με κάποιο τρόπο λύνεται ένα σημαντικό πρόβλημα που θα δημιουργήσει μια ομοιομορφία και μια ξεκάθαρη προσέγγιση των οδηγών ανεξαρτήτως του αυτοκινήτου που θα επιλέγουν. 

Άρα ο Euro NCAP ουσιαστικά δήλωσε πως θα είναι αυστηρότερος και δεν θα επιβραβεύει με τις ίδιες βαθμολογίες τα αυτοκίνητα που θα έχουν ψηφιακούς χειρισμούς για κάποιο από τα παραπάνω.

Ο διευθυντής στρατηγικής ανάπτυξης του Euro NCAP Matthew Avery εξηγεί καλύτερα γιατί ελήφθη αυτή η απόφαση: "Η υπερβολική χρήση των οθονών αφής είναι ένα πρόβλημα σε ολόκληρη τη βιομηχανία, με σχεδόν κάθε κατασκευαστή οχημάτων να μεταφέρει τα βασικά χειριστήρια σε κεντρικές οθόνες αφής, υποχρεώνοντας τους οδηγούς να αποσπούν τα μάτια τους από το δρόμο και αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων από απόσπαση της προσοχής. Οι νέες δοκιμές του Euro NCAP που θα πραγματοποιηθούν το 2026 θα ενθαρρύνουν τους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν ξεχωριστά, φυσικά χειριστήρια για βασικές λειτουργίες με διαισθητικό τρόπο, περιορίζοντας το χρόνο απομάκρυνσης των ματιών από το δρόμο και προωθώντας έτσι την ασφαλέστερη οδήγηση." 

Kia Sportage Crash Test Euroncap

Όσο καλά και αν φαίνονται τα νέα, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το Euro NCAP δεν μπορεί να αναγκάσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που πωλούν αυτοκίνητα στην Ευρώπη να επαναφέρουν τα κανονικά χειριστήρια.

Η οδηγία του δεν είναι εντολή και μια τέτοια θα μπορούσε να δώσει μόνο η Ευρωπαϊκή Ένωση. Παρ' όλα αυτά, είναι σημαντικός ο ρόλος του Euro NCAP δεδομένου πως όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιθυμούν να επιτύχουν τη μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστέρων, οπότε θα κάνουν ό,τι χρειαστέι για να συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς. Ιδανικά δε, ο κατάλογος θα μεγαλώσει πέρα από αυτές τις πέντε απαιτήσεις που έχουν προγραμματιστεί για το 2026.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network