Οθόνες αυτοκινήτων και shy tech: Η νέα τάση θέλει να μην φαίνονται

Οθόνες infotainment που ξεπροβάλλουν από το ταμπλό ή κάνουν πολύ αισθητή την παρουσία τους ακόμα και όταν δεν λειτουργούν; Όχι πια, η νέα τάση θέλει να είναι διακριτικές.

Οθόνες σε Porsche Macan

Δύο θέματα κυριάρχησαν στην τεχνολογία οθόνης αυτοκινήτου στη CES φέτος. Το πρώτο ήταν ο συνήθης αγώνας για υψηλότερη ευκρίνεια ώστε να συμβαδίσει με την ευκρίνεια των οικιακών τηλεοπτικών οθονών.

Το δεύτερο ήταν η αορατότητα, με τις οθόνες να ενσωματώνονται στο ταμπλό μέχρι να ενεργοποιηθούν.

Τι είναι η ντροπαλή τεχνολογία; Η "ντροπαλή" τεχνολογία, ή shy tech, περιγράφει μια σειρά χαρακτηριστικών που δεν είναι εμφανώς αντιληπτά στο μάτι. Η τεχνολογία κρύβεται σε άλλα αντικείμενα.

Η Marelli και η Continental παρουσίασαν τις λύσεις "ντροπαλής τεχνολογίας" τους. Οι οθόνες τους κρύβονται μέσα σε κάτι που μοιάζει με ξύλινη επιφάνεια όταν είναι απενεργοποιημένες, αλλά όταν είναι ενεργοποιημένες είναι αρκετά ευκρινείς ώστε να προβάλλουν ταινίες, παρά το ματ φινίρισμα τους.

Ένα μεγάλο πλεονέκτημα της ματ επιφάνειας αντί της γυαλιστερής: δεν υπάρχουν δακτυλικά αποτυπώματα.

Η λεγόμενη έξυπνη επιφάνεια της Marelli χρησιμοποιεί ένα ειδικό μελάνι στο εσωτερικό του πλαστικού από ψεύτικο ξύλο που της επιτρέπει να λειτουργεί όπως κάθε άλλη οθόνη αφής. Ανάλογα με τη λειτουργία, μέρος της οθόνης μπορεί να απενεργοποιηθεί, ώστε να είναι ορατή μόνο μια σειρά από κουμπιά. Για τους πελάτες που δεν θέλουν η επιφάνεια να μοιάζει με ξύλο, η Marelli μπορεί να κάνει ένα μαρμάρινο εφέ.

Η Marelli δήλωσε ότι η τεχνολογία της βρίσκεται στο τελικό στάδιο της επικύρωσης. Αυτό σημαίνει ότι οι οθόνες της θα μπορούσαν να εμφανιστούν σε αυτοκίνητα ήδη από το 2026, αλλά είναι πιο πιθανό να κάνουν το ντεμπούτο τους το 2027 ή το 2028.

Εν τω μεταξύ, η Continental παρουσίασε μια εκδοχή της οθόνης In2visible που, όπως και αυτή της Marelli, μιμείται το ξύλο, με αποτέλεσμα μια καθαρή, λιτή πρόσοψη όταν είναι απενεργοποιημένη.

Ο Γερμανός προμηθευτής έχει παρουσιάσει στο παρελθόν την αόρατη οθόνη του απλωμένη σε όλο το πλάτος της περιμετρικής του ταμπλό, αλλά στη φετινή CES η εταιρεία έδειξε τη χρησιμότητά της ως εναλλακτική θέση για τα χειριστήρια κάτω από την υπερμεγέθη γυαλιστερή οθόνη της.

Η τοποθέτηση της οθόνης στο κέντρο, παρέχοντας παράλληλα απτική ανάδραση από τα χειριστήρια, θα μπορούσε να καταστήσει τον χειρισμό της ασφαλέστερο από τις ολοένα διευρυνόμενες οθόνες του ταμπλό. Θα μείωνε επίσης τις κηλίδες δακτυλικών αποτυπωμάτων.

Η ντροπαλή τεχνολογία αποτελεί εδώ και λίγο καιρό μια λέξη-κλειδί στον εσωτερικό σχεδιασμό, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξισορροπούν την ανάγκη για ήρεμες, απαλλαγμένες από ακαταστασία επιφάνειες με το ευρύ φάσμα της νέας τεχνολογίας που παρέχεται μέσω λογισμικού.

Παρόλα αυτά, οι ευκρινείς οθόνες υψηλής ευκρίνειας εξακολουθούν να έχουν απήχηση στους πελάτες και πολλές από αυτές παρουσιάστηκαν στη CES.

Ίσως η πιο φανταχτερή ήταν η οθόνη microLED 10 ιντσών της Continental που ήταν εγκιβωτισμένη σε ένα περίβλημα από κρύσταλλο Swarovski που έδινε την αίσθηση ότι αιωρείται.

Εν τω μεταξύ, η Harman έδειξε μια εναλλακτική λύση στην τελευταία τεχνολογία οθόνης οργανικής διόδου εκπομπής φωτός (OLED) που ονομάζεται Neo QLED και χρησιμοποιεί την τεχνογνωσία της μητρικής Samsung σε θέματα οθονών. Η Harman υποσχέθηκε χαμηλότερο κόστος και μειωμένη κατανάλωση ενέργειας σε σύγκριση με τις λύσεις OLED, χωρίς να θυσιάσει καμία ευκρίνεια.

Πηγή: Automotive News Europe

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network