Η Nissan μόλις ανακοίνωσε με ποιο τρόπο θα καταφέρει να εξισώσει τις τιμές των υβριδικών αυτοκινήτων της με τα συμβατικά μέχρι το 2026. Πώς θα το κάνει; Θα το δεις αμέσως αλλά προφανώς έχει να κάνει με την παραγωγή. Αν θυμάσαι ένα παρόμοιο πλάνο παρουσίασε ο Elon Musk πριν από λίγες μέρες -σε εκείνη την μέρα επενδυτών που όλοι περιμέναμε την ανακοίνωση νέου μοντέλου, κάτι που τελικά δεν συνέβη.
Πώς θα μειώσει τις τιμές των υβριδικών και ηλεκτρικών η Nissan
Η Nissan μόλις παρουσίασε τη νέα της προσέγγιση στην ανάπτυξη ηλεκτροκών συστημάτων κίνησης, την οποία ονομάζει "X-in-1". Σύμφωνα με την προσέγγιση αυτή, τα βασικά εξαρτήματα του συστήματος μετάδοσης κίνησης ηλεκτρικών και e-POWER θα ενοποιηθούν, με αποτέλεσμα τη μείωση κατά 30%, σε σύγκριση με το 2019, του κόστους ανάπτυξης και κατασκευής έως το 2026.

Μέσω της προσέγγισης X-in-1, η Nissan στοχεύει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ηλεκτρικών και e-POWER. Η Nissan έχει αναπτύξει ένα πρωτότυπο σύστημα μετάδοσης κίνησης 3-σε-1, το οποίο ενοποιεί σε μια μονάδα τον κινητήρα, τον μετατροπέα και τον μειωτήρα, και προορίζεται για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Ένα πρωτότυπο 5 σε 1, το οποίο επιπλέον ενοποιεί τη γεννήτρια και τον επαυξητή, σχεδιάζεται για χρήση στα υβριδικά e-POWER.

Η προσέγγιση X-in-1, η οποία καλύπτει τις παραλλαγές 3 σε 1, 5 σε1 και άλλες πιθανές παραλλαγές, έχει αναπτυχθεί για να επιτρέψει την παραγωγή βασικών εξαρτημάτων ηλεκτρικών και υβριδικών e-POWER στην ίδια γραμμή.
Τα πλεονεκτήματα του "όλα σε ένα"
Η προσέγγιση X-in-1 στην ανάπτυξη ηλεκτροκίνητου συστήματος μετάδοσης κίνησης παρέχει -σύμφωνα με την Nissan- τα ακόλουθα πλεονεκτήματα:
- Η ενοποίηση σε μια μονάδα των βασικών εξαρτημάτων βελτιώνει την αποδοτικότητα της παραγωγής και μειώνει το κόστος του συστήματος μετάδοσης κίνησης κατά περίπου 30% σε σύγκριση με το 2019. Η Nissan στοχεύει να επιτύχει στην εξίσωση των τιμών του e-POWER με τα οχήματα εσωτερικής καύσης περίπου μέχρι το 2026

- Η μείωση του μεγέθους και του βάρους της μονάδας βελτιώνει τις επιδόσεις του οχήματος και ελαχιστοποιεί τον θόρυβο και τους κραδασμούς

- Υιοθέτηση νέου ανεπτυγμένου κινητήρα που μειώνει τη χρήση βαρέων στοιχείων σπάνιων γαιών στο 1% ή λιγότερο του βάρους του μαγνήτη
Ο Ανώτερος Αντιπρόεδρος Toshihiro Hirai, ο οποίος είναι επικεφαλής της ανάπτυξης συστημάτων μετάδοσης κίνησης και μηχανικής EV, δήλωσε: "Αξιοποιούμε στο έπακρο την εμπειρία και την τεχνογνωσία μας από την ανάπτυξη και την παραγωγή ηλεκτροκίνητων τεχνολογιών για περισσότερο από μια δεκαετία. Μέσω των καινοτομιών μας στην ανάπτυξη ηλεκτροκίνητων συστημάτων μετάδοσης κίνησης, θα συνεχίσουμε να δημιουργούμε νέα αξία για τους πελάτες και να παραδίδουμε όσο το δυνατόν ευρύτερα οχήματα με 100% κινητήρα - EV και e-POWER".

Na θυμήσουμε ότι σύμφωνα με το μακροπρόθεσμο όραμά της, Nissan Ambition 2030, η εταιρεία στοχεύει να ενισχύσει τη γκάμα της με 27 νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων 19 EV, μέχρι το 2030.