
Μπορεί οι περισσότερες εταιρείες να έχουν εγκαταλείψει ή αποφύγει να ασχοληθούν με την τεχνολογία κυψελών καυσίμου, κυρίως λόγω των ανεπαρκών υποδομών και των υψηλών τιμών, όμως η BMW επιμένει και το πρώτο της SUV που κινείται με υδρογόνο, η iX5, έρχεται στην αγορά μέσα στο 2023. Ωστόσο και οι ίδιοι οι Γερμανοί γνωρίζουν καλά πως χρειάζεται να διανυθεί ακόμη αρκετός δρόμος ώστε η συγκεκριμένη τεχνολογία να είναι βιώσιμη εναλλακτική λύση απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
BMW iX5 υδρογόνου δοκιμαστικά
Η BMW σχεδιάζει να στείλει περίπου 80 iX5 στην Ευρώπη, την Ασία, τις ΗΠΑ και τη Μέση Ανατολή για χρήση σε δοκιμαστικές διαδρομές και εκθέσεις αυτοκινήτων, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να προσφέρει στους πελάτες επιπλέον επιλογές εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα οχήματα υδρογόνου δυσκολεύονται να αποτελέσουν μια δημοφιλή εναλλακτική, εξαιτίας του υψηλού κόστους και των ελλειπών υποδομών ανεφοδιασμού με καύσιμα.

Ωστόσο ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, είναι σαφές πως συγκαταλέγεται στους υποστηρικτές της συγκεκριμένης τεχνολογίας. "Το υδρογόνο είναι μια ευέλικτη πηγή ενέργειας που έχει να διαδραματίσει βασικό ρόλο στη διαδικασία της ενεργειακής μετάβασης και συνεπώς στην προστασία του κλίματος", ανέφερε σε δηλώσεις του. Για να συπληρώσει πως "μια τεχνολογία από μόνη της δεν θα είναι αρκετή για να καταστήσει δυνατή την κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα".
Το γεγονός ότι ο δοκιμαστικός στόλος της BMW παραμένει σε απόλυτες τιμές μικρός, αντανακλά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα αυτοκίνητα υδρογόνου -μια τεχνολογία πάνω στην οποία οι εταιρείες εργάζονται εδώ και δεκαετίες- να αποτελέσουν μια επικρατούσα τάση. Μόνο 60.000 οχήματα υδρογόνου κυκλοφορούν στους δρόμους, με το Nexo της Hyundai να είναι το best seller τη χρονιά που πέρασε. Ενδεικτικά, ο παγκόσμιος στόλος ηλεκτρικών οχημάτων σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Bloomberg, ανέρχεται σε περίπου 19 εκατομμύρια.

Τι κάνουν με το υδρογόνο άλλες εταιρείες
Τα συστήματα κυψελών καυσίμου εξακολουθούν να δυσκολεύονται να ανταγωνιστούν τις μπαταρίες ιόντων λιθίου ως προς το κόστος, ακόμη και μετά την πρώτη αύξηση των τιμών των πακέτων ηλεκτρικών οχημάτων πέρυσι. Είναι χαρακτηριστικό πως η Mercedes κατήργησε σταδιακά την έκδοση της GLC με κινητήρα υδρογόνου, που κατασκεύαζε σε μικρή κλίμακα. Από την άλλη πλευρά, η Honda, αν και σταμάτησε την παραγωγή του μοντέλου υδρογόνου Clarity το 2021, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή ενός οχήματος κυψελών καυσίμου στις ΗΠΑ το 2024.
Η BMW εξετάζει το ενδεχόμενο να ξεκινήσει την παραγωγή μοντέλων υδρογόνου στο δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας, αλλά οποιαδήποτε ώθηση στις πωλήσεις θα έρθει μόνο όταν γίνει διαθέσιμη η κατάλληλη υποδομή, δήλωσε ο Frank Weber, επικεφαλής τεχνολογίας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μόλις 750 σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου λειτουργούσαν πέρυσι σε παγκόσμιο επίπεδο.