Υδρογόνο: Γαλλία, Ισπανία, Πορτογαλία ετοιμάζουν αγωγό μεταφοράς

Κάτι ξέρουν οι κατασκευαστές που δίνουν χρήματα για εξέλιξη αυτοκινήτων με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Τώρα τρεις ευρωπαϊκές χώρες είναι σε φάση διαβουλεύσεων για δημιουργία αγωγού μεταφοράς "πράσινου" υδρογόνου

bmw ix5 υδρογόνου

Κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν πιστεύουν ότι η μόνη λύση για "πράσινη μετακίνηση" είναι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. BMW και Toyota ήδη κάνουν σοβαρές κινήσεις με τις κυψέλες καυσίμου υδρογόνου -π.χ. η BMW ήδη κατασκευάζει το iX5 υδρογόνου ενώ η Toyota έχει εδώ και καιρό το Mirai. Και τώρα βλέπουμε αυτή την είδηση. Η Γαλλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία συζήτησαν πριν λίγες μέρες -για πρώτη φορά με λεπτομέρειες- το σχέδιό τους για τη δημιουργία ενός αγωγού μεταφοράς "πράσινου" υδρογόνου από την ιβηρική χερσόνησο προς τη Γαλλία και την υπόλοιπη Ευρώπη.

Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και οι πρωθυπουργοί της Ισπανίας και της Πορτογαλίας Πέδρο Σάντσεθ και Αντόνιο Κόστα, συναντήθηκαν στο περιθώριο της συνόδου κορυφής των χωρών του νότου της ΕΕ (EUMED) για να οριστικοποιήσουν τα σχέδια του συγκεκριμένου έργου, το οποίο ανακοινώθηκε στις 20 Οκτωβρίου στη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Συνόδου.

Θα είναι υποθαλάσσιος αγωγός

Αυτός ο υποθαλάσσιος αγωγός θα επιτρέπει τη μεταφορά "πράσινου" --διότι θα παράγεται από ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές- υδρογόνου από την ιβηρική χερσόνησο, η οποία φιλοδοξεί να αναχθεί σε πρωταθλήτρια αυτής της ενέργειας του μέλλοντος, προς τη Γαλλία και τις χώρες της βόρειας ΕΕ. Ο αγωγός έχει ονομαστεί "H2Med” ή "BarMar” –από την πρώτη συλλαβή των πόλεων Βαρκελώνη (Barcelona) και Μασσαλία (Marseille)- τις οποίες θα συνδέει ο αγωγός.

Πρόκειται να αντικαταστήσει τον "MidCat”, που ξεκίνησε το 2003 για να ενώσει τα δίκτυα αερίου της Γαλλίας και της Ισπανίας μέσω των Πυρηναίων, αλλά τελικά εγκαταλείφθηκε καθώς δεν υπήρχε οικονομικό ενδιαφέρον, ενώ είχε προκαλέσει την αντίδραση των οικολόγων και του Παρισιού.

Τώρα που οι πρώτες έρευνες έχουν γίνει από τον Οκτώβριο "οι υπουργοί Ενέργειας των τριών χωρών ή εκπρόσωποί τους βρέθηκαν για να παρουσιάσουν τα πρώτα συμπεράσματα για τη μελέτη σκοπιμότητας της υποδομής, για τη χρηματοδότησή της και ένα προσχέδιο", επεσήμανε πηγή της γαλλικής προεδρίας.

Αρχικά στόχος του αγωγού αυτού ήταν η μεταφορά αερίου από την ιβηρική χερσόνησο προς την υπόλοιπη ΕΕ προκειμένου να μειωθεί η εξάρτησή της από το ρωσικό φυσικό αέριο. Τελικά ο H2Med θα χρησιμεύσει για τη μεταφορά υδρογόνου, σύμφωνα με πηγές της ισπανικής κυβέρνησης. Και αυτό προκειμένου να πειστεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή -η πρόεδρος της οποίας Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ήταν στο Αλικάντε- να χαρακτηρίσει το έργο "κοινού ενδιαφέροντος" και να χρηματοδοτήσει μέρος του με κοινοτικούς πόρους.

Με πληροφορίες από capital / ΑΠΕ

Best of Network