Απορία: Το Toyota bZ4x κυκλοφόρησε μόνο για leasing

Οι αναλυτές προσπαθούν να εξηγήσουν την απόφαση της Toyota να μην πουλήσει -προς το παρόν- το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της αυτοκίνητο

Toyota bZ4X leasing

Η Toyota κυκλοφόρησε το bZ4X, το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, στην Ιαπωνία μόνο για μαχροχρόνια μίσθωση (leasing), μια στρατηγική που η ίδια η Toyota ισχυρίζεται ότι θα βοηθήσει να μειωθούν οι ανησυχίες των οδηγών σχετικά με τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και την αξία μεταπώλησης, αλλά οι αναλυτές μάλλον έχουν άλλη γνώμη γι' αυτήν την κίνηση της Toyota.

Τα υβριδικά μοντέλα παραμένουν πολύ πιο δημοφιλή από τα ηλεκτρικά στην αγορά της Ιαπωνίας. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αντιπροσώπευαν μόλις το 1% των επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ιαπωνία πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανίας.

Toyota bZ4X leasing

Παρ' όλα αυτά, η αγορά αναπτύσσεται γρήγορα και οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της Tesla, κάνουν "επέλαση" στους δρόμους πόλεων όπως το Τόκιο.

Πώς ακριβώς θα λειτουργεί το πρόγραμμα μίσθωσης του Toyota bZ4x

Συνδυάζοντας την ασφάλιση, τα έξοδα επισκευής και την εγγύηση της μπαταρίας στη συμφωνία, η Toyota θα μισθώσει τα SUV bZ4X με περίπου 37.300 ευρώ για τα πρώτα τέσσερα χρόνια. Η ακύρωση μέσα στους πρώτους 48 μήνες θα σημαίνει πρόσθετη χρέωση.

Αν και η αποδοχή των ηλεκτρικών οχημάτων καθυστερεί στην Ιαπωνία, αυτό θα αλλάξει και η Toyota θα μπορούσε να διακινδυνεύσει να χάσει μερίδιο αγοράς εστιάζοντας σε ένα μοντέλο χρηματοδοτικής μίσθωσης και όχι αγοράς, δήλωσε ο αναλυτής της CLSA Christopher Richter.

"Οτιδήποτε κάνετε που δυσκολεύει την αγορά, ίσως να μην είναι καλό", δήλωσε. "Είναι μια στρατηγική που δεν μου αρέσει και πολύ. Σηματοδοτεί όντως ότι η Toyota θεωρεί την εγχώρια αγορά λίγο δεδομένη".

Toyota bZ4X leasing

Η Toyota δήλωσε τον Δεκέμβριο ότι θα δεσμεύσει 8 τρισεκατομμύρια γεν (περίπου 60 δισ. ευρώ) για την ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων της μέχρι το 2030.

Η ιαπωνική εταιρεία σκοπεύει να μισθώσει 5.000 από τα crossover  bZ4x με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, κατά το τρέχον οικονομικό έτος -περίπου τον ίδιο αριθμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων που οι αναλυτές εκτιμούν ότι η Tesla πούλησε στην Ιαπωνία πέρυσι.

Toyota bZ4X leasing

Η κυκλοφορία του Toyota bZ4X θα ξεκινήσει σε άλλες αγορές αργότερα μέσα στο έτος, ενώ οι προπαραγγελίες έχουν ήδη ξεκινήσει σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, όπου το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο μέσω ενός προγράμματος leasing που περιλαμβάνει συντήρηση, παροχή φορτιστή wallbox και πρόσβαση σε συνδεδεμένες υπηρεσίες.

Η Toyota αναφέρει ότι το προσθιοκίνητο bZ4X έχει αυτονομία έως και 516 χιλιόμετρα με πλήρως φορτισμένη μπαταρία σύμφωνα με το ευρωπαϊκό καθεστώς δοκιμών WLTP. Η αυτονομία της τετρακίνητης έκδοσης είναι στα 470 χιλιόμετρα.

Γιατί η Toyota αποφάσισε την μίσθωση και όχι πώληση του bZ4x

Εκπρόσωπος της Toyota δήλωσε ότι η φίρμα δεν έχει αποφασίσει πότε θα αρχίσει να πωλεί τα αυτοκίνητα στην Ιαπωνία.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έγιναν δημοφιλή στην Ευρώπη μέσω προγραμμάτων χρηματοδοτικής μίσθωσης που προσφέρονται από τους εργοδότες και η Toyota μπορεί να προσπαθήσει να κάνει μια παρόμοια κίνηση για να κάνει δημοφιλή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δήλωσε ο Seiji Sugiura, ανώτερος αναλυτής στο Tokai Tokyo Research Institute.

"Οι πελάτες που έρχονται για πρώτη φορά ανησυχούν για τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και την πιθανή πτώση της αξίας ανταλλαγής με την πάροδο του χρόνου", δήλωσε ο Shinya Kotera, πρόεδρος της KINTO, της μονάδας της Toyota που προσφέρει τις μισθώσεις και πρόσθεσε "Είναι ο ρόλος μας να διαλύσουμε το άγχος" απέναντι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Toyota bZ4X leasing

Οι εισαγωγές στην Ιαπωνία ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία αυξήθηκαν σχεδόν τρεις φορές σε ένα ρεκόρ 8.610 οχημάτων το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία του κλάδου. Οι αναλυτές εκτιμούν ότι περίπου το 60% από αυτά ήταν Tesla.

Παρόλα αυτά, οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες παραμένουν επιφυλακτικές όσον αφορά τη μετάβαση στην αμιγώς ηλεκτρική εποχή.

Η Toyota πρωτοστάτησε στο υβριδικό αυτοκίνητο πριν από περισσότερες από δύο δεκαετίες και διατηρεί μεγάλες φιλοδοξίες τόσο για τα υβριδικά όσο και για τα οχήματα που κινούνται με υδρογόνο, ακόμη και όταν επενδύει περισσότερο για να ενισχύσει τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα.

Η ανταγωνίστρια Nissan, πρωτοστάτησε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το Leaf το 2010, αλλά πέρασαν σχεδόν 15 χρόνια μέχρι να λανσάρει το Ariya SUV, το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της.

Με πληροφορίες από Automotive News

Best of Network