H Honda Racing Corporation -που μπορεί να την γνωρίζεις ως Honda HRC- υπάρχει από το 1982 στην Ιαπωνία για τους αγώνες του MotoGP από όπου έχει γίνει γνωστή.
Η Honda HRC έχει ασχοληθεί και με αγώνες αυτοκινήτου με κυριότερη παρουσία στο Ράλι Ντακάρ. Αντίστοιχα στην άλλη πλευρά του πλανήτη υπάρχει η Honda Racing Development που είναι το τμήμα της Honda που έχει φτιάξει αυτό.
Όπως ανακοίνωσε τώρα η Honda τα δύο ανεξάρτητα τμήματα ενώνονται με ορίζοντα μια κοινή παγκόσμια παρουσία στο motorsport και δη στην Formula 1, η οποία από το 2026 θα διαμορφώσει τους κανονισμούς της, ώστε να είναι πιο φιλική προς τις εταιρείες που αναπτύσσουν την βιωσιμότητα.
Ως γνωστόν το 2026 θα έχουμε την είσοδο της Audi στο πρωτάθλημα και τη συνεργασία της με την Sauber, ενώ η Red Bull θα φτιάχνει κινητήρες μαζί με την Ford που αποτελεί την μεγάλη επιστροφή στο πρωτάθλημα. H Red Bull ήταν και η τελευταία ομάδα που απόλαυσε κινητήρες της Honda πριν την (περίεργη) αποχώρησή της από το πρωτάθλημα.
Τώρα το 2026 η Aston Martin θα έχει την χαρά να συνεργάζεται με έναν από τους πιο επιτυχημένους κατασκευαστές στην ιστορία της F1 και η Honda για αυτή τη συνεργασία δημιουργεί ένα παγκόσμιο αγωνιστικό τμήμα, που μπορεί να πει κανείς πως θα είναι μια υπερδύναμη.
"Στόχος μας είναι να αυξήσουμε το εμπορικό σήμα της HRC και να διατηρήσουμε την επιτυχία των αγωνιστικών μας δραστηριοτήτων και πιστεύουμε ότι η ενοποίηση των μηχανοκίνητων σπορ της Honda παγκοσμίως ως ένας αγωνιστικός οργανισμός θα βοηθήσει στην επίτευξη αυτού του στόχου", δήλωσε ο Koji Watanabe, πρόεδρος της HRC Ιαπωνίας.
"Οι μηχανικοί αγώνων μας στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία θα είναι ισχυρότεροι μαζί και είμαι πολύ χαρούμενος που καλωσορίζω τους Αμερικανούς συνεργάτες μας στην ομάδα της HRC".
Νέος πρόεδρος της Honda HRC και HRC US θα είναι ο David Salters, που ήταν μέχρι πρότινος επικεφαλής της Honda Racing Development. Η εμπειρία της HRC U.S. στους αγώνες αυτοκινήτου θα αξιοποιηθεί, καθώς από το 2026 θα συμμετέχει ενεργά στην ανάπτυξη μονάδων ισχύος της Formula 1 και στην υποστήριξη αγώνων.
Το τμήμα έχει ήδη εμπειρία με την κατασκευή μιας υβριδικής μονάδας ισχύος V6 για αγώνες, έχοντας πάρει τη νίκη στο Rolex 24 at Daytona νωρίτερα φέτος με ακριβώς ένα τέτοιο σύστημα μετάδοσης κίνησης στην Acura ARX-06.