Την Κυριακή, στις 13 Οκτωβρίου, ενώ οι παραλίες του Σαρωνικού γέμιζαν από κόσμο, οι δημοσιογράφοι του Ειδικού Τύπου συγκεντρωθήκαμε σε παραλιακό ξενοδοχείο της Αναβύσσου ύστερα από πρόσκληση της Μοτοδυναμικής, επίσημου εισαγωγέα των scooter και μοτοσυκλετών της Yamaha στην ελληνική αγορά.
Κείμενο: Βασίλης Κωστάκος - Φωτογραφίες: Motodynamics SA/ Β. Κωστάκος
Ο λόγος ήταν η παρουσίαση και μια πρώτη επαφή με το Yamaha MT-09 Y-AMT. Ενός πολύ γνωστού μοντέλου στη χώρα μας, με πάνω από 1.000 πωλήσεις που διαθέτει πλέον το σύστημα Y-AMT. Μια τεχνολογία που καταργεί τον συμπλέκτη, με τις αλλαγές των ταχυτήτων να γίνονται αυτόματα.
Ουσιαστικά η Yamaha απλά εφάρμοσε την κλασική συνταγή του συμπλέκτη-κιβωτίου με μόνη διαφορά ότι η "νεκρά" βρίσκεται πριν από την 1η και όχι ανάμεσα στην 1η και τη 2α. Και όταν εξελίσσεις μια κλασική ιδέα τότε αποφεύγεις τα προβλήματα από την πολυπλοκότητα του συστήματος ενώ ταυτόχρονα εκμεταλλεύεσαι την αξιοπιστία μιας μακροχρόνια εφαρμοσμένης λύσης.
Έτσι έχουμε ένα κλασικό κιβώτιο ταχυτήτων -με κάποιες διαφοροποιήσεις, όπως τα εσωτερικά δόντια των γραναζιών που από 5 έγιναν 6 για ομαλότερες αλλαγές - με μια επίσης κλασική διάταξη καμπάνας όπου στη θέση του λεβιέ των ταχυτήτων και του συμπλέκτη υπάρχουν δύο μοτέρ που ελέγχονται ηλεκτρονικά, με το πρώτο να κάνει τις αλλαγές και το δεύτερη την σύμπλεξη/αποσύμπλεξη.
Μια "απλή" αλλά άκρως λειτουργική ιδέα χάρη φυσικά στα ηλεκτρονικά του MT-09 Υ-ΑΜΤ που βοηθούν την κεντρική μονάδα να αντιλαμβάνεται την κατάσταση που βρίσκεται η μοτοσυκλέτα -επιτάχυνση, φρενάρισμα, πλάγιασμα, κτλ- και να επιλέγει τη σωστή σχέση και την αλλαγή.
Μετά την παρουσίαση της τεχνολογίας, των τεχνικών χαρακτηριστικών αλλά και την εμπορική προσέγγιση του νέου μοντέλου από τους ανθρώπους της Μοτοδυναμικής βρέθηκα στη σέλα ενός Yamaha MT-09 Υ-ΑΜΤ από τα 12 που υπήρχαν για την παρουσίαση. Σημάδι που επιβεβαιώνει το πόσο σοβαρά βλέπει η ελληνική αντιπροσωπεία και πόσο εστιάζει σε αυτή τη νέα τεχνολογία Υ-ΑΜΤ.
On The Road
Η διαδρομή προκαθορισμένη (Ανάβυσσος-Βάρκιζα) συνολικής απόστασης περίπου 43 χιλιομέτρων που επιλέχτηκε ώστε να έχουμε και την εμπειρία του σταματήματος/εκκίνησης σε φανάρι. Η αλήθεια είναι ότι στα πρώτα μέτρα ένοιωσα μια ανασφάλεια καθώς τα αριστερά μου άκρα έχουν χρόνια συνηθίσει να είναι επιφορτισμένα με τον συμπλέκτη και το κιβώτιο.
Η άψογη λειτουργία του προγράμματος D γρήγορα όμως με βοήθησε να βρω ρυθμό και επικεντρώθηκα απλά στην οδήγηση, με το ηλεκτρονικό/μηχανικό σύστημα του Υ-ΑΜΤ να κάνει άψογα όλες τις αλλαγές.
Στη μικρή απόσταση πρόλαβα να πάρω και μια μικρή γεύση από το χειροκίνητη αλλαγή των ταχυτήτων που γίνεται από δύο μπουτόν στο αριστερό διακόπτη που επίσης άφησε άριστες εντυπώσεις.
Η εταιρεία επέλεξε μια τόσο μικρή διαδρομή σαν ένα ορεκτικό γιατί σύντομα θα καταλήξουμε στο κυρίως πιάτο που φυσικά θα περιλαμβάνει μια αρκετών εκατοντάδων δοκιμή από όπου θα σας μεταφέρουμε περισσότερες λεπτομέρειες και πληροφορίες. Οπότε μείνετε συντονισμένοι.