Τι αποκάλυψε ο επικεφαλής σχεδιασμού της BMW και πώς απαντά στην κριτική

Είναι ίσως ο σχεδιαστής που όλοι θέλουν να τον ρωτήσουν κάτι. Και μάλιστα κάτι συγκεκριμένο για την αισθητική της BMW. Και ο Adrian van Hooydonk μίλησε και απαντά στην κριτική

bmw coachella

Είναι από τους ανθρώπους της αυτοκίνησης που θες να "κλείσεις" σε ένα δωμάτιο και οι ερωτήσεις να πέφτουν βροχή. Και όχι πάλι για το πόσο θα μεγαλώσουν ακόμα τα "νεφρά" στις BMW ή να θα έχουν φωτιζόμενο περίγραμμα. Τον επικεφαλής σχεδιασμού της BMW Adrian van Hooydonk θέλεις σίγουρα να τον ρωτήσεις και τι σκέφτεται για την κριτική που ασκούν ορισμένοι για την σχεδίαση κάποιων μοντέλων και τι θα γίνει με τις μελλοντικές BMW.

"Δεν αγνοούμε το σούσουρο"

"Δεν αγνοούμε το σούσουρο", λέει στο TopGear ο επικεφαλής σχεδιασμού της BMW Adrian van Hooydonk. "Το ακούμε. Το βλέπουμε."

Adrian van Hooydonk επικεφαλής σχεδιασμού BMW
Adrian van Hooydonk, επικεφαλής σχεδιασμού BMW

Μιλάει με ειλικρίνεια για την πρόσφατη σχεδιαστική πορεία της εταιρείας και τις ας πούμε "διχασμένες" αντιδράσεις που έχει προκαλέσει. Και το συμπέρασμα; Δεν υπήρξε ακριβώς. "Κοιτάμε επίσης τα στοιχεία των πωλήσεών μας και φαίνονται καλά", πρόσθεσε.

Διαβάστε Επίσης

Πράγματι, το 2022, η BMW πούλησε 2,1 εκατ. αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο -ελαφρώς μειωμένο σε σχέση με το 2021, αλλά και πάλι τεράστιο ποσό- με "υψηλές νέες παραγγελίες" για αυτοκίνητα όπως η X1, iX1, i4, iX και i7. Η BMW M πούλησε επίσης περισσότερα από 177 χιλιάδες αυτοκίνητα, τα οποία είναι αυξημένα κατά 8,4% σε σχέση με το 2021. Οπότε, είτε σας αρέσει είτε όχι, λειτουργεί.

Επιτυχία στο μέλλον και αλλαγές

"Νιώθουμε ότι στη δουλειά μας, πρέπει να προσθέτουμε συνεχώς νέα στοιχεία στο σχεδιασμό, δεν μπορούμε να επαναλαμβάνουμε συνεχώς αυτό που έχουμε. Μερικές φορές πρέπει να εγκαταλείπουμε μια τάση και να κάνουμε νέα πράγματα. Ο λόγος γι' αυτό είναι ότι θέλουμε να έχουμε επιτυχία και σε 10 χρόνια", τόνισε ο Adrian van Hooydonk.

BMW XM Label Red
BMW XM Label Red

Τα αυτοκίνητα που σχεδιάζει τώρα ο ίδιος και η ομάδα του, για παράδειγμα, θα κυκλοφορήσουν το 2025/2026, αλλά θα παραμείνουν μέχρι το 2033. "Συνήθως ο τρόπος που το κάνεις είναι να μετακινείς στη συνέχεια τους στόχους", είπε. "Πράγμα που σημαίνει ότι όταν πρωτοεμφανίζεται το αυτοκίνητο, ο κόσμος δεν είναι σίγουρος -σε κάποιους αρέσει, σε κάποιους όχι".

"Αλλά στη συνέχεια, στο μέσο του κύκλου ζωής, όλοι συμφωνούν. Και τότε αντέχει μέχρι το τέλος του κύκλου ζωής και πιθανώς και μετά ως μεταχειρισμένο αυτοκίνητο", πρόσθεσε. Εκτιμά ότι αν ο σχεδιασμός αρέσει σε όλους στην αρχή, μπορεί να μην "αντέξει" χρόνια στο μέλλον.

BMW Z4 M40i
BMW Z4 M40i

"Έχουμε μια αρκετά ξεκάθαρη ιδέα για το πού θα πάμε, οπότε δεν είναι σαν να πειραματιζόμαστε ή να πετάμε πράγματα εκεί έξω για να δούμε τι θα κολλήσει. Είναι μια πολύ μελετημένη διαδικασία".

Σαν την εποχή Chris Bangle; Όχι

Το Top Gear αναφέρει ότι και η εποχή του Chris Bangle - ενός ανθρώπου υπό τον οποίο δούλευε ο van Hooydonk - ήταν στην αρχή λίγο αμφιλεγόμενη, αλλά εκτιμήθηκε πολύ αργότερα.

Διαβάστε Επίσης

"Δεν ξέρω αν είναι το ίδιο", είπε. "Αν δεν συνεχίσουμε να κινούμαστε τώρα, νομίζω ότι θα μας πατήσουν. Πίσω στην εποχή του Chris Bangle, η βιομηχανία ήταν στην πραγματικότητα αρκετά σταθερή. Όλοι ήταν πολύ άνετα. Και τότε αυτή η αλλαγή που έφερε μάλλον αιφνιδίασε τους πάντες και οι άνθρωποι δεν κατάλαβαν ποτέ πραγματικά το γιατί. Τώρα ζούμε σε μια εποχή όπου ο κόσμος καταλαβαίνει".

Σημειώνει πως, αν και δεν είναι "δική του" εταιρεία ή μάρκα, αισθάνεται ευθύνη για το μέλλον της. "Είμαι ο θεματοφύλακας για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και θέλω να κάνω καλή δουλειά. Φυσικά θέλουμε να χτίσουμε πάνω σε αυτό που υπάρχει, το οποίο είναι σημαντικό, αλλά ξέρω ότι χτίσιμο σημαίνει να προσθέτεις πράγματα, όχι να παίρνεις από κάτω και να το ξαναβάζεις στην κορυφήΑυτό δεν λειτουργεί", πρόσθεσε. 

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network