Ένα ηλεκτρικό Caterham Seven. Νομίζαμε ότι αυτή η μέρα δεν θα ερχόταν ποτέ. Αυτό που βλέπετε εδώ είναι ένα πρωτότυπο και η Caterham λέει ότι δεν έχει καμία πρόθεση να το βάλει στην παραγωγή.
Βλέπουμε ένα πραγματικό ηλεκτρικό Caterham Seven
Ναι, αυτό υπάρχει και είναι ένα Seven, αλλά περίπου 70 κιλά βαρύτερο, με επιδόσεις που ταιριάζουν με την έκδοση ναυαρχίδα του θερμικού Seven, την 620. Βασισμένο σε ένα widebody σασί, θα χρησιμοποιεί μια μπαταρία 50,8 kWh τοποθετημένη μπροστά (40 kWh ωφέλιμη) που θα τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 240 ίππων στον πίσω άξονα που ενσωματώνει μια απλή σχέση και ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.
Η μπαταρία εκτείνεται μέσα στο τούνελ μετάδοσης, επιτρέποντας μια κατανομή βάρους σχεδόν ίδια με αυτή του βενζινοκίνητου αυτοκινήτου. Τα 0-100 km/h θα διαρκέσουν περίπου 4,0 δευτερόλεπτα, η τελική ταχύτητα είναι 210 km/h και το βάρος-στόχος είναι κάτω από 700 κιλά -ο στόχος είναι το πρόσθετο βάρος να είναι ισοδύναμο με τη μεταφορά ενός επιβάτη. Παρ' όλα αυτά, αυτό που έχουμε εδώ είναι ενδεχομένως το ελαφρύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον κόσμο.
Caterham το αυτοκίνητο, Swindon τα ηλεκτρικά και μετά πίστα
Δεν είναι μόνο δουλειά της Caterham. Η εταιρεία έχει ενώσει τις δυνάμεις της -όχι για πρώτη φορά- με την Swindon Powertrain. Οι ειδικοί στους κινητήρες των αυτοκινήτων τουρισμού είχαν αναλάβει στο παρελθόν την κατασκευή του διάσημου Seven JPE (Jonathan Palmer Evolution) το 1993. Η Swindon Powertrain έχει διαφοροποιηθεί έκτοτε, φτάνοντας στο σημείο να αναπτύξει τη δική της μάρκα EV, την Swind, η οποία ηλεκτροκίνησε ένα πρωτότυπο Mini και κατασκεύασε ένα e-bike.
Το σχέδιο είναι να κατασκευαστούν δύο πρωτότυπα Seven EV, σχεδιασμένα για να καλύψουν έναν συγκεκριμένο στόχο: χρήση σε ημέρα πίστας. "Ο πυρήνας του DNA του προϊόντος είναι ένα αυτοκίνητο πίστας", δήλωσε ο Bob Laishley, διευθύνων σύμβουλος της Caterham και συνέχισε "Έχετε μια πίστα στην διάθεσή σας για μία ώρα, τι κάνετε: οδηγείτε για 20 λεπτά, πίνετε ένα φλιτζάνι τσάι και μετά το χρησιμοποιείτε ξανά για τα τελευταία 20 λεπτά της ώρας. Επομένως, πρέπει να φορτίζουμε κατά τη διάρκεια του διαλείμματος για τσάι. Κάθε άλλη ιδιότητα, η εμβέλεια και το μέγεθος της μπαταρίας, όλα προκύπτουν από αυτό, γιατί αν έχετε αρκετή ενέργεια για να τρέξετε σε μια πίστα για 20 λεπτά, θα έχετε εύκολα αρκετή ενέργεια για μια βόλτα το πρωί της Κυριακής".
Το πρόβλημα είναι ότι το δίκτυο φόρτισης επί του οχήματος που απαιτείται για να επιτρέψει τη φόρτιση DC σε δημόσια σημεία, πόσο μάλλον AC στο σπίτι, θα πρόσθετε περισσότερο βάρος και θα καταλάμβανε χώρο που δεν ήταν διαθέσιμος. Έτσι, αυτά τα δύο αυτοκίνητα, που χρησιμοποιούν αρχιτεκτονική 400V, εξαρτώνται από ένα εξειδικευμένο σύστημα φόρτισης 150kW που η Caterham θα μεταφέρει στις πίστες όταν τα αυτοκίνητα τρέχουν.
Κάτι ακόμα ετοιμάζει η Caterham
Επίσης ο Laishley δήλωσε ότι, "κατασκευάζουμε επίσης ένα αυτοκίνητο επίδειξης, ένα εντελώς νέο μοντέλο, το οποίο ενδεχομένως θα χρησιμοποιήσει κάποια από αυτά ως πλατφόρμα ανάπτυξης". Αυτό θα το δούμε στις 12 Ιουλίου.
Θα μπορούσε άραγε η Caterham να επεκτείνει τη γκάμα των μοντέλων της με ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο για πρώτη φορά μετά τη δεκαετία του 1990; Πάντως ορθώς η Caterham ψάχνεται ηλεκτρικά καθώς μετά το 2030 στην Μεγάλη Βρετανία στενεύουν τα περιθώρια για τα θερμικά αυτοκίνητα.