
Η Nissan ανεβάζει σταδιακά τους ρυθμούς ενόψει της πλήρους αποκάλυψης της νέας, 3ης γενιάς του Leaf, που αναμένεται μέσα στην επόμενη εβδομάδα.
Η πρώτη επίσημη εικόνα του μοντέλου είχε κυκλοφορήσει ήδη από τα τέλη Μαρτίου, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας μεγάλης προϊόντικής αντεπίθεσης της ιαπωνικής φίρμας.
Έκτοτε, έχουν αποκαλυφθεί σημαντικές τεχνικές λεπτομέρειες, με έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση και τις μηχανικές βελτιώσεις.

Το νέο Leaf θα είναι το πιο αεροδυναμικό μοντέλο παραγωγής στην ιστορία της Nissan. Η ευρωπαϊκή έκδοση θα είναι ακόμα πιο αποδοτική αεροδυναμικά από την αμερικανική, αν και και οι δύο θα επωφεληθούν από τις σχεδιαστικές καινοτομίες.
Παραμένει προσθιοκίνητο και εξοπλισμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αποδίδει 214 ίππους, όπως και στο παρελθόν. Ωστόσο, η ροπή αυξάνεται από τα 339 στα 354 Nm, προσφέροντας βελτιωμένη απόκριση. Αν και η αναβάθμιση δεν είναι θεαματική σε αριθμούς, συνοδεύεται από σημαντικές βελτιώσεις στον συνολικό σχεδιασμό του αυτοκινήτου.
Μεγαλύτερη ευρυχωρία
Το σύστημα κίνησης είναι πλέον κατά 10% μικρότερο από αυτό του απερχόμενου Leaf, επιτρέποντας τη μετακίνηση του συστήματος θέρμανσης και κλιματισμού κάτω από το καπό. Αυτό απελευθερώνει χώρο στην καμπίνα, προσφέροντας βελτιωμένη εργονομία και άνεση για τους επιβάτες.

Στο πίσω μέρος του οχήματος σημειώνεται μια από τις πιο σημαντικές τεχνικές αλλαγές: το απλό σύστημα ανάρτησης με αντιστρεπτική δοκό αντικαθίσταται από ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, κάτι που υπόσχεται πιο δυναμική συμπεριφορά στο δρόμο και καλύτερη απορρόφηση των κραδασμών.
Πιο αθόρυβο
Το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης έχει επίσης υποστεί αναβάθμιση, με την ακτίνα στροφής να μειώνεται στα 5,27 μέτρα, παρά την τοποθέτηση μεγαλύτερων τροχών 19 ιντσών.
Η ακαμψία αυξήθηκε κατά 66%, ενώ ο θόρυβος του κινητήρα έχει μειωθεί αισθητά: στο επίπεδο των 50 km/h, το εσωτερικό είναι κατά 2 dB πιο ήσυχο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.
Σημαντικές είναι και οι αναβαθμίσεις στο σύστημα μπαταριών. Η Nissan εγκαταλείπει το αερόψυκτο σύστημα προηγούμενων γενεών και υιοθετεί ένα υγρόψυκτο πακέτο, ενισχύοντας τη θερμική διαχείριση.
Παράλληλα, ένα νέο σύστημα ανάκτησης θερμότητας αξιοποιεί τη θερμότητα του ενσωματωμένου φορτιστή για να θερμαίνει τη μπαταρία, βελτιώνοντας την απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες και αυξάνοντας την αυτονομία. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι 14 λεπτά φόρτισης αρκούν για ανάκτηση έως και 250 χιλιομέτρων αυτονομίας.
Η πλήρης αποκάλυψη του νέου Nissan Leaf αναμένεται τις επόμενες μέρες, ενώ η εμπορική του διάθεση έχει προγραμματιστεί για αργότερα μέσα στο έτος.