Είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Τελικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο "καθαρά" από αυτά με θερμικούς κινητήρες παρότι για την κατασκευή τους εξακολουθούν και παράγονται ρύποι;

Φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Σε ανοδική τροχιά συνεχίζει να κινείται η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με τις φετινές πωλήσεις να εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 2 εκατομμύρια μονάδες. Αυτό θα οδηγήσει τον συνολικό στόλο ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων στα κράτη-μέλη να αγγίξει τα 8,8 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του έτους.

Ωστόσο, η αλματώδης αύξηση του αριθμού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναδεικνύει με έντονο τρόπο το διαχρονικό πρόβλημα των υποδομών φόρτισης.

Διαβάστε Επίσης

Παρά τη σημαντική πρόοδο των τελευταίων ετών, ο αριθμός των δημόσιων σημείων φόρτισης στην ΕΕ παραμένει περιορισμένος – με περίπου 880.000 ταχυφορτιστές σε λειτουργία. Ειδικά στους αυτοκινητοδρόμους, μόλις 11 χώρες έχουν καταφέρει να ανταποκριθούν στον στόχο της ΕΕ για εγκατάσταση φορτιστή κάθε 60 χιλιόμετρα. Συνολικά, το 70% του βασικού ευρωπαϊκού οδικού δικτύου συμμορφώνεται με τις σχετικές προδιαγραφές.

Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση έχει πολλαπλές αιτίες, με κυριότερες τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών που έχει επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση και τις στρατηγικές επενδύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών για την προσαρμογή στα νέα δεδομένα. Παράλληλα, η σταθερή πτώση στο κόστος των μπαταριών έχει κάνει τα ηλεκτρικά οχήματα πιο προσιτά στους καταναλωτές, ενισχύοντας περαιτέρω τη διείσδυσή τους στην αγορά.

Mercedes-Benz solid state μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Σύμφωνα με μελέτη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι έως και τρεις φορές πιο φιλικά προς το περιβάλλον από τα αντίστοιχα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αν εξεταστούν οι συνολικές εκπομπές ρύπων καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής τους. Επιπλέον, υπάρχουν σημαντικές δυνατότητες για ακόμη καθαρότερη παραγωγή, εφόσον βελτιωθούν οι διαδικασίες κατασκευής – ιδίως στους τομείς της παραγωγής μπαταριών και της χρήσης ανακυκλωμένων υλικών.

Ένας από τους κρίσιμους τομείς για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος κατά την παραγωγή είναι η χρήση πράσινου χάλυβα. Αν και στην Ευρώπη υπάρχει αφθονία παλιοσιδήρου, μόλις το 6% του ανακυκλωμένου χάλυβα καταλήγει στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό δείχνει ότι υπάρχει τεράστιο περιθώριο αξιοποίησης φιλικότερων προς το περιβάλλον πρώτων υλών στην κατασκευή των οχημάτων.

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι αδιαμφισβήτητη και επιταχυνόμενη. Όμως, για να είναι πραγματικά βιώσιμη, πρέπει να συνοδευτεί από επενδύσεις όχι μόνο στην τεχνολογία και την παραγωγή, αλλά και σε ένα δίκτυο φόρτισης που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός ταχύτατα αναπτυσσόμενου στόλου.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network