Ηλεκτρικό αυτοκίνητο μετατράπηκε σε εφιάλτη για Κινέζα

Η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου έγινε εφιάλτης για μια Κινέζα ιδιοκτήτρια μέσα σε λίγους μήνες-δείτε γιατί.

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο φόρτιση κινέζα οδηγός

Η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου υπόσχεται μια καθαρότερη, πιο ήσυχη και οικονομική εμπειρία οδήγησης. Ωστόσο, για την κυρία He από την πόλη Χουζού της επαρχίας Τζετζιάνγκ, στην Κίνα, η εμπειρία της με το ηλεκτρικό Neta Aya κατέληξε σε εφιάλτη, αποκαλύπτοντας τις παγίδες της πρώιμης υιοθέτησης νέων τεχνολογιών. 

Neta Aya κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Το όχημα, που αγοράστηκε τον Μάιο του 2023 έναντι περίπου 10.400 ευρώ, παρουσίασε ραγδαία απώλεια απόδοσης μπαταρίας, μείωση που έφτασε το 90% μέσα σε μόλις 18 μήνες. 

Διαβάστε Επίσης

Από 401 χιλιόμετρα σε... 40

Αρχικά, το Neta Aya υποσχόταν αυτονομία 401 χιλιομέτρων, καλύπτοντας καθημερινή διαδρομή της κυρίας He, που φτάνει τα 42 χιλιόμετρα.

Όμως, με την πτώση της θερμοκρασίας, η αυτονομία του αυτοκινήτου άρχισε να μειώνεται δραματικά. Αρχικά, η μέγιστη εμβέλεια περιορίστηκε στα 60 χιλιόμετρα, πριν καταλήξει σε μόλις 40 χιλιόμετρα — καθιστώντας το αυτοκίνητο πρακτικά άχρηστο για την καθημερινότητά της.

Από την αντιπροσωπεία στο... αδιέξοδο

Όταν η κυρία He απευθύνθηκε στην τοπική αντιπροσωπεία της Neta (Anji Neta 4S), τα πράγματα πήραν χειρότερη τροπή. Η διάγνωση έδειξε πως η μπαταρία είχε καταστραφεί και χρειαζόταν αντικατάσταση. Ωστόσο, η αντιπροσωπεία δεν ήταν σε θέση να προσφέρει ούτε νέο εξάρτημα ούτε εκτίμηση για το πότε θα παραλάβει τα απαιτούμενα μέρη, λόγω ελλείψεων στην αλυσίδα εφοδιασμού. Επιπλέον, το κατάστημα από το οποίο είχε αγοραστεί το αυτοκίνητο είχε ήδη κλείσει οριστικά.

Μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου

Σε μια προσπάθεια να βρει λύση, η κυρία He επικοινώνησε με την εθνική εξυπηρέτηση πελατών της Neta. Παρά την ευγενική αναγνώριση του προβλήματος, η εταιρεία δεν παρείχε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την αντικατάσταση της μπαταρίας, αναφέροντας πως ενδέχεται να είναι διαθέσιμη μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά, στις 29 Ιανουαρίου.

Στο μεταξύ, της παραχωρήθηκε ένα προσωρινό όχημα αντικατάστασης (daibuche), που σύμφωνα με πηγές περιγράφεται ως κάτι παρόμοιο με ηλεκτρικό σκούτερ — μια λύση που δεν κάλυπτε τις ανάγκες της.

Neta Aya κινεζικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Το Neta Aya και η κρίση της Hozon Auto

Το Neta Aya έκανε την πρώτη του εμφάνιση τον Φεβρουάριο του 2023, αντικαθιστώντας το Neta V. Προσφέρεται σε δύο εκδόσεις: μία με αυτονομία 318 χιλιομέτρων και κινητήρα 40 kW και μία με αυτονομία 401 χιλιομέτρων και κινητήρα 70 kW — το μοντέλο της κυρίας He.

Παρότι το Aya σχεδιάστηκε για να προσελκύσει τους αστικούς αγοραστές χάρη στη χαμηλή του τιμή, τα προβλήματα αξιοπιστίας που παρουσίασε δημιουργούν ανησυχίες για τη μακροπρόθεσμη απόδοσή του.

Πρόσθετο πλήγμα για την εικόνα της Neta αποτελεί η οικονομική αβεβαιότητα της μητρικής εταιρείας, Hozon Auto. Σύμφωνα με αναφορές, η εταιρεία βρίσκεται στο χείλος της πτώχευσης, με τον ιδρυτή της, Fang Yunzhou, να επιστρέφει στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου σε μια προσπάθεια να σώσει την επιχείρηση.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network