Η Audi πρόκειται να αποκτήσει το πρώτο της SDV το 2028, μαζί με την αδελφή μάρκα Volkswagen, δήλωσε ο CEO του VW Group Oliver Blume αυτόν τον μήνα.
Η Audi παίζει βασικό ρόλο στα σχέδια του VW Group ως εμπνευστής του λεγόμενου SDV Hub, όπου εμπειρογνώμονες από τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς και ο βραχίονας λογισμικού του ομίλου, η Cariad, θα συνεργαστούν σε λύσεις για τα μοντέλα επόμενης γενιάς. Οι μάρκες και η Cariad θα βασίζονται επίσης σε ειδικούς εκτός του VW Group για τη δημιουργία των SDV.
"Οι εξωτερικοί συνεργάτες θα ενσωματώσουν τον κώδικα του προγράμματός τους στο δικό μας", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Audi, Gernot Döllner. Είπε ότι θα υπάρξει ανάγκη να υπάρχει ένας πιο ολοκληρωμένος αγωγός ανάπτυξης, επειδή η μετάβαση στα SDV θα μειώσει τον αριθμό των ηλεκτρονικών μονάδων ελέγχου στο αυτοκίνητο, αντικαθιστώντας τα ECU με κεντρικούς υπολογιστές.
Υπάρχει μια ταχεία κίνηση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τους προμηθευτές, όπως η ZF Friedrichshafen, προς τους κεντρικούς υπολογιστές.
"Είμαι πεπεισμένος ότι το 30 έως 40 τοις εκατό των πλατφορμών οχημάτων θα είναι ελεγχόμενες από ζώνες και τομείς από το 2025 και μετά", δήλωσε ο επικεφαλής της ZF Chassis Solutions Peter Holdmann στο Automotive News Europe.
Αλλαγή νοοτροπίας
Η απάντηση της ZF στην τάση αυτή είναι το λογισμικό cubiX που έχει αναπτύξει η ίδια, το οποίο μπορεί να ελέγχει τα συστήματα που παράγει η ίδια, όπως τα φρένα, καθώς και εκείνα των ανταγωνιστών της. Το πρώτο μοντέλο που θα προσφέρει το cubiX είναι το νέο Lotus Eletre.
Ο Holdmann δήλωσε επίσης ότι η μετάβαση στα SDV προκαλεί αλλαγή νοοτροπίας στη ZF. "Η κύρια πρόκληση για κάθε μηχανικό που συμμετέχει σε αυτόν τον μετασχηματισμό είναι να αποδεχτεί ότι στο μέλλον το λογισμικό έρχεται πρώτο", δήλωσε.
Το ίδιο μάντρα επαναλήφθηκε στην ετήσια έκθεση της Audi για το 2023, όπου η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε: "Η Audi υφίσταται μια αλλαγή παραδείγματος στην ανάπτυξη νέων μοντέλων προς την κατεύθυνση "πρώτα το λογισμικό" και στο μέλλον θα προσφέρει οχήματα που θα αναπτύσσονται γύρω από το λογισμικό".
Ο σχεδιαστής της Ford of Europe, Filip Krnja, παρομοίασε τη μετάβαση της βιομηχανίας με μια "επανασύνδεση του εγκεφάλου".
Πολλαπλά δισεκατομμύρια για τα SDV
Η Hyundai, εν τω μεταξύ, δήλωσε την Τετάρτη ότι θα επενδύσει 31,1 τρισεκατομμύρια γουόν (περισσότερα από 23 δισεκατομμύρια δολάρια) σε έρευνα και ανάπτυξη για τα EVs, συμπεριλαμβανομένων των SDVs και της τεχνολογίας μπαταριών.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ελπίζουν ότι η μετατόπιση της έμφασής τους από το υλικό στο λογισμικό θα μειώσει το κόστος ανάπτυξης, θα ενισχύσει την αφοσίωση των πελατών και θα αυξήσει τα έσοδα.
Ωστόσο, η δημιουργία ενός smartphone-on-wheels απαιτεί πλήρη επανεξέταση της ανάπτυξης οχημάτων, νέες σχέσεις με προμηθευτές και αναμόρφωση της εταιρικής κουλτούρας.
Οι εταιρείες που θα ξεπεράσουν αυτές τις προκλήσεις είναι έτοιμες να επωφεληθούν.
Μέχρι το 2030, οι ψηφιακές υπηρεσίες θα μπορούσαν να αποφέρουν πρόσθετα έσοδα ύψους 1,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων για την παγκόσμια βιομηχανία, τα οποία θα ανέλθουν σε 3,5 τρισεκατομμύρια δολάρια και θα αντιστοιχούν στο 40% των συνολικών εσόδων της αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι το 2040, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας συμβούλων Accenture.