Όπως όλα δείχνουν, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state) είναι το μέλλον στην ηλεκτροκίνηση. Ήδη αρκετές εταιρείες έχουν δηλώσει πως θα κάνουν χρήση του νέου τύπου μπαταριών στα μοντέλα τους πριν το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας. Τα οφέλη των μπαταριών solid state φαίνεται πως είναι αρκετά σημαντικά, συγκριτικά με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου σε υγρή μορφή, καθώς φέρονται ικανές να αποθηκεύουν περισσότερη ενέργεια, να φορτίζουν ταχύτερα και να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια.
Σύμφωνα μάλιστα με τα όσα αναφέρει η ομάδα εκστρατείας Transport and Environment (T&E), οι μπαταρίες solid state θα μπορούσαν να μειώσουν έως 39% το αποτύπωμα άνθρακα των μπαταριών των ηλεκτρικών οχημάτων, ειδικά στην περίπτωση που για την κατασκευή τους, χρησιμοποιηθούν υλικά που προέρχονται από βιώσιμες πηγές. Πρόκειται για ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό σε περίπτωση που επιβεβαιωθεί στην πράξη, δίνοντας τη λύση που ζητά η ευρωπαϊκή ομάδα για το κλίμα.
Στους νέους κανονισμούς για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων, που οριστικοποιούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ζητήθηκε να δοθούν κίνητρα για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. "Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ήδη πολύ καλύτερα για τον πλανήτη", δήλωσε η Cecilia Mattea, στέλεχος της T&E, αρμόδια για τα "καθαρά" οχήματα. Και κατέληξε λέγοντας πως "η τεχνολογία στερεάς κατάστασης αποτελεί ένα βήμα αλλαγής, επειδή η υψηλότερη ενεργειακή τους πυκνότητα σημαίνει ότι απαιτούνται πολύ λιγότερα υλικά για την κατασκευή τους, και επομένως πολύ λιγότερες εκπομπές".
Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford και η BMW, συνεργάζονται με προμηθευτές για την ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης που θα αρχίσουν να εμφανίζονται στα ηλεκτρικά οχήματα κατά το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας.