Αποκλειστικά και μόνο μια σχέση δεν ευχαριστήθηκε ποτέ κανείς στη ζωή του. Όχι, δεν το γυρίσαμε στο life coaching και δεν είναι αυτό που νομίζεις. Μιλάμε πάντα για αυτοκίνητα και την μοναδική σχέση που έχουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα κιβώτιά τους. Ε λοιπόν, η Stellantis αυτό θέλει να το αλλάξει γιατί ξέρει πως οι οδηγοί έχουν συνηθίσει να αισθάνονται και ενίοτε να απολαμβάνουν τις αλλαγές ταχυτήτων.
Έτσι, κατέθεσε στο αμερικανικό γραφείο ευρεσιτεχνίας την πατέντα της για μια λειτουργία προσομοίωσης αλλαγής ταχυτήτων με την οποία σκοπεύει να εφοδιάσει τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα μελλοντικά. Με το καθόλου περιεκτικό αλλά έτσι πρέπει σε αυτές τις περιπτώσεις, όνομα, "Προσομοιωμένες αλλαγές και τρόποι οδήγησης ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία", η πατέντα αυτή περιγράφει τους σκοπούς της Stellantis.
Περιγράφει δηλαδή την προσαρμογή της ροπής εξόδου των ηλεκτρικών κινητήρων ώστε να προσομοιάζουν τα σημεία αλλαγής "ενός προκαθορισμένου συμβατικού αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων αυτοκινήτων με τέσσερις ή περισσότερες ταχύτητες". Στόχος της εταιρείας είναι να δημιουργήσει μια πιο εμπλεκόμενη εμπειρία οδήγησης.
Συγκεκριμένα το αίτημα της Stellantis περιγράφει την απουσία αλλαγών σχέσεων στο κιβώτιο ως "μονότονη ή βαρετή" για τον οδηγό, όμως δεν είναι μόνο αυτό.
Αναφέρεται επίσης στο αίτημα πως τέτοιου είδους προσομοίωση θα μπορούσε να συνδυαστεί με διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης, ή ακόμη και με την εμπλοκή του torque vectoring για την ενεργοποίηση της υπερστροφής. Έτσι θα δημιουργείται μια "πιο καθηλωτική και διασκεδαστική" εμπειρία οδήγησης.
Υλικοτεχνικός εξοπλισμός
Το άλλο ενδιαφέρον ζήτημα είναι πως η ευρεσιτεχνία αυτή απαιτεί διάφορους αισθητήρες και την αντίστοιχη μονάδα στο αυτοκίνητο η οποία θα συνεργάζεται με την κεντρική διαχείριση. Αυτό γιατί η προσομοίωση δεν θα αφορά απλώς αλλαγές αλλά διάφορα mode. Όπως για παράδειγμα ένα kickdown ή ακόμη και χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων, όπως συμβαίνει στα θερμικά αυτοκίνητα επιδόσεων.
Όλα αυτά απασχολούν την Stellantis στο πλαίσιο αρχικά, ενός ηλεκτρικού Muscle car που έχει ανακοινώσει πως θα κυκλοφορήσει έστω ως concept σε πρώτη φάση. Θα βασίζεται στο εντυπωσιακό Charger Daytona SRT και αναμένεται να αποτελέσει ένα εργαστήριο νέων τεχνολογιών από την εταιρεία, τις οποίες όπως βλέπουμε τώρα προσπαθεί να πατεντάρει.