Γιατί το νέο ηλεκτρικό Polestar 4 δεν έχει πίσω τζάμι

Μπορεί να μην έχει πίσω τζάμι αλλά έχει 544 ίππους και 0-100 km/h σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα. Ναι, είναι το πιο γρήγορο μοντέλο της Polestar μέχρι σήμερα

Polestar 4
Polestar 4
Polestar 4
Polestar 4
Polestar 4
Polestar 4
Polestar 4
Polestar 4
Polestar 4
Polestar 4
Polestar 4
Polestar 4
Polestar 4
Polestar 4
Polestar 4
Polestar 4
Polestar 4
Polestar 4
Polestar 4
Polestar 4
Polestar 4

Αυτό είναι το νέο Polestar 4. H fastback έκδοση του μεγάλου SUV της φίρμας, προφανώς ηλεκτρικό, με τιμή μεταξύ 60-80 χιλιάδων ευρώ και καλή σχεδίαση. Nέο Polestar 4, δηλαδή ένα ψηλό ηλεκτρικό κουπέ με τιμές από 55+ χιλιάδες ευρώ. Υπόσχεται μεγάλη αυτονομία και κάτι παραπάνω από μια δόση Scandi-cool, είναι το ταχύτερο μοντέλο της φίρμας μέχρι σήμερα. Και όχι μόνο. Έχει ένα δικό του ξεχωριστό χαρακτηριστικό.

Ένα Polestar χωρίς πίσω τζάμι

Στην επιθυμία της εταιρείας να προσφέρει κάτι πέρα και πάνω από την τυπική προσέγγιση των κουπέ SUV -περικοπή/αφαίρεση κιβωτιόσχημου πίσω τμήματος/προσθήκη πιο φουσκωτής γραμμής οροφής/αφαίρεση χρήσιμου χώρου για το κεφάλι πίσω - η σχεδιαστική ομάδα αρνήθηκε να τοποθετήσει τζάμι στην πέμπτη πόρτα. 

Polestar 4

Γνωρίζει ότι ίσως δεν θα είναι όλοι μαζί της. Το σημαντικότερο είναι ότι οι πελάτες της Polestar θα το κάνουν. Μιλώντας στο TopGear.com, ο επικεφαλής σχεδιασμού Max Missoni δήλωσε: "Ούσα μια μάρκα που δεν έχει παλιούς πελάτες που περιμένουν συγκεκριμένες λύσεις και στη συνέχεια απογοητεύονται εξαιρετικά όταν το νέο μοντέλο φαίνεται διαφορετικό... εμείς δεν έχουμε αυτό το πρόβλημα".

Διαβάστε Επίσης

Γι' αυτό και μπορούν να χαράξουν μια διαφορετική πορεία. Η αφαίρεση του πίσω παραθύρου δεν ήταν ένα ατύχημα από το οποίο η Polestar έπρεπε να σχεδιάσει την έξοδό της, περισσότερο ένα υποπροϊόν της προσφοράς μεγαλύτερου χώρου για το πίσω μέρος. Η διαφορετική σχεδίαση σήμαινε ότι η τοποθέτηση ενός γυάλινου παραθύρου θα ήταν άχρηστη. "Το παράθυρο δεν θα βοηθούσε", δήλωσε το αφεντικό Thomas Ingenlath, "θα βρισκόταν κάτω από την πραγματική γραμμή ορατότητας".

Polestar 4

Επειδή με αυτή την σχεδίαση η καμπίνα έχει πάει πιο πίσω, η πανοραμική οροφή εκτείνεται πίσω από τα κεφάλια των πίσω επιβατών για να βοηθήσει στην αίσθηση ευρυχωρίας και να αποφύγει την αίσθηση του κλειστοφοβικού πίσω καθίσματος. Επίσης τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται και τότε καταλαβαίνεις πόσος χώρος υπάρχει εκεί πίσω.

Οπτική του πίσω μέρους έχει πια από ένα ζευγάρι ψηφιακών καμερών που τροφοδοτούν με εικόνες τον καθρέφτη. Η Polestar υπόσχεται ότι δεν θα αρρωστήσετε κοιτάζοντάς τον, αντιπαραβάλλοντας το γεγονός ότι με αυτή την ψηφιακή ρύθμιση θα βλέπετε περισσότερο από το πίσω μέρος.

Polestar 4

Ας επιστρέψουμε στο μπροστινό μέρος, εντάξει; Το 4 προσφέρει ένα χαμηλότερο, ελαφρώς αναθεωρημένο ρύγχος σε σχέση με το SUV 3 - για καλύτερη αεροδυναμική φυσικά -που καμπυλώνει προς τα πάνω και πάνω από αυτή τη μακριά, πανοραμική γραμμή οροφής. Υπάρχουν αναδιπλούμενες χειρολαβές θυρών, χωνευτά τζάμια, παράθυρα χωρίς πλαίσιο και πίσω "αεροδυναμικά πτερύγια" για μια πολύ βελτιωμένη, αποτελεσματική σιλουέτα. Το μήκος του απέχει ελάχιστα από το μήκος του Polestar 3, γεγονός που σας δίνει κάποια ένδειξη για το μέγεθος. Είναι μεγάλο, βασικά.

Πολύ μεγάλο και στην επιτάχυνση. Στο λανσάρισμα, το Polestar 4 θα προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Η πρώτη είναι μια διάταξη με έναν κινητήρα, με έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα που τροφοδοτείται από μια μπαταρία 102 kWh (94 kWh ωφέλιμη), η οποία προσφέρει 268 ίππους και 0-100 km/h σε 7,4 δλ.

Το πιο γρήγορο Polestar παραγωγής

Η δεύτερη είναι μια διάταξη διπλού κινητήρα -ένας σε κάθε άξονα- με την ίδια μπαταρία ιόντων λιθίου 400V, η οποία παράγει 544 ίππους και μπορεί να φτάσει τα 100 km/h σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα. Ναι, ένα αυτοκίνητο 2,2 τόνων μπορεί να καταφέρει αυτά τα νούμερα και προφανώς είναι το ταχύτερο Polestar παραγωγής.

Polestar 4

Επίσης με έναν φορτιστή συνεχούς ρεύματος 200kW και θα φτάσετε από το 5% στο 80% σε 32 λεπτά. Αυτονομία; Το μονοκινητήριο αυτοκίνητο στοχεύει σε έως και 600 χιλιόμετρα, ενώ το διπλοκινητήριο θέλει να φτάσει τα 560 χιλιόμετρα (WLTP). 

Βιώσιμη καμπίνα

Το θέμα της "μαλακής τεχνολογίας" βλέπει μια νέα φουρνιά βιώσιμων υλικών, όπως π.χ. προσαρμοσμένα πλεκτά υφάσματα, και δέρμα Nappa με "διασφάλιση της καλής μεταχείρισης των ζώων", που διατίθεται για την ταπετσαρία. Οι μοκέτες είναι επίσης κατασκευασμένα από ανακυκλώσιμα υλικά.

Διαβάστε Επίσης

Αυτό συνδυάζεται με την ενσωμάτωση της Google, μια ψηφιακή οθόνη οδηγού 10,2 ιντσών, μια περιοχή προβολής 14,7 ιντσών για το HUD και μια κεντρική οθόνη 15,4 ιντσών με προσανατολισμό τοπίου που χειρίζεται όλες τις λειτουργίες infotainment.

Polestar 4

Σχετικά με την πλατφόρμα. Εκεί που το 3 βρίσκεται στη βάση SPA2 της Volvo, το 4 χρησιμοποιεί την αρχιτεκτονική "SEA" της Geely, η οποία προσφέρει μερικές διαφορές. "Νομίζω ότι είναι μια διαφορετική δομή κόστους", δήλωσε ο Missoni στο TG σχετικά με την αλλαγή της πλατφόρμας, "και είναι επίσης ένα διαφορετικό επίπεδο τεχνολογίας.

Polestar 4

"Για παράδειγμα, όσον αφορά την τεχνολογία ανίχνευσης στο Polestar 3, έχουμε LIDAR και τέσσερις περισσότερους αισθητήρες ραντάρ στο αυτοκίνητο. Το Polestar 4 επικεντρώνεται κυρίως στην όραση, επίσης στο ραντάρ, αλλά και στα συστήματα κάμερας". Για το σκοπό αυτό, υπάρχουν δώδεκα κάμερες, ένα ραντάρ και δώδεκα αισθητήρες υπερήχων στο αυτοκίνητο.

Όσο για την απουσία πίσω τζαμιού είναι "είναι θέμα συμπεριφοράς", δήλωσε ο Missoni και πρόσθεσε: "Εξετάζουμε πού μπορούμε να σπάσουμε τα παραδοσιακά πρότυπα και να βρούμε μια νέα λύση. Μπορούμε να καινοτομήσουμε και να βρούμε πελάτες που είναι πρόθυμοι να ακολουθήσουν μαζί μας αυτό το μονοπάτι".

Διαβάστε ακόμα:
 - Αυτό είναι το Volkswagen ID.7: το νέο ηλεκτρικό sedan για να ξεχάσουμε το Passat;
 - Nέα Porsche Cayenne με V6 plug-in hybrid και V8 biturbo
 - Η αλήθεια πίσω από την πραγματική ισχύ υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων
 - Νέα πατέντα της Honda για μια τελείως διαφορετική εξάτμιση

Best of Network