











Μια σύντομη πρώτη επαφή με το πρώτο ηλεκτρικό Peugeot e-3008 της νεότευκτης 3ης γενιάς είχαμε στη Νίκαια της Γαλλίας ανακαλύπτοντας πως θα υποστηρίζει μεγάλες αυτονομίες ανά φόρτιση αλλά και ένα νέο εσωτερικό περιβάλλον με έξυπνα συστήματα και διευρυμένα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας.
Δέσμευση της Peugeot είναι η εξέλιξη και κυκλοφορία μιας πλήρους γκάμας ηλεκτρικών μοντέλων ήδη από την επόμενη χρονιά ενώ μέχρι το 2030 το σύνολο των πωλήσεων της εταιρείας στην Ευρώπη θα είναι αυτοκίνητα αυτής της τεχνολογίας.
Σήμερα η εταιρεία διαθέτει στο portfolio μοντέλων της τέσσερα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα: e-208, e-2008, e-Rifter και e-Traveller ενώ σε λίγες ημέρες αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον η ηλεκτρική έκδοση της νέας σειράς e-3008.
Ουσιαστικά πρόκειται για την 3η γενιά του δημοφιλούς μικρομεσαίου SUV της Peugeot που πραγματοποιεί την πρεμιέρα της με τις ηλεκτρικές εκδόσεις e-3008 σε τρεις εκδόσεις. Αργότερα θα ακολουθήσουν οι υβριδικές και plug-in υβριδικές εκδόσεις.
Η σειρά 3008 μπορεί να βρίσκεται στην αγορά από το 2008 όμως η 2η γενιά της που κυκλοφόρησε στην Ελλάδα το 2017 αποτέλεσε μια σημαντική εμπορική επιτυχία για την Peugeot με πωλήσεις άνω του 1,32 εκατ. μονάδων στις συνολικά 130 αγορές που διατίθεται.
H 3η γενιά 3008 που βρίσκεται προ των πυλών παραμένει με αμαξώματα σε παραπλήσιες διαστάσεις όμως είναι διαφορετική σε πολλά άλλα χαρακτηριστικά, όπως μεταξύ άλλων, η εμφάνιση, η αεροδυναμική, το εσωτερικό περιβάλλον, η συνδεσιμότητα και οι τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης.
Την ηλεκτρική σειρά των μοντέλων 3ης γενιάς Peugeot 3008 είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά στη Νίκαια της Γαλλίας και να την οδηγήσουμε για λίγα χιλιόμετρα εντός αστικού ιστού. Τα μοντέλα e-3008 αναμένονται στην εγχώρια αγορά τις επόμενες ημέρες όπου θα έχουμε μια πιο πλήρη εικόνα των δυνατοτήτων τους επί ελληνικού εδάφους.
Το νέο peugeot e-3008 βασίζεται στο νέο πάτωμα STLA Medium της Stellantis που έχει εξελιχθεί ειδικά για μοντέλα με εξηλεκτρισμένη τεχνολογία και θα χρησιμοποιηθεί σε αρκετά μοντέλα του ομίλου που αναμένονται τα επόμενα χρόνια.
Η νέα πλατφόρμα επιτρέπει της χρήση μεγαλύτερων συσσωρευτών που προσφέρουν καλύτερες επιδόσεις και αυτονομία ενώ συνάμα υποστηρίζει ένα πιο αποδοτικό περιβάλλον με συνδεδεμένες υπηρεσίες και λειτουργίες όπως το Trip Planner, την έξυπνη φόρτιση, το Vehicle to load και τις ανανεώσεις Over The Air (ΟΤΑ).
Σχεδιαστικά, το νέο e-3008 έχει αλλάξει σιλουέτα και θυμίζει περισσότερο μια σύνθεση από fastback και SUV αυτοκίνητα σε έναν συνδυασμό που έχει οφέλη και στην αεροδυναμική που προτάσσει έναν συντελεστή οπισθέλκουσας στα 0,28 Cx.
Και αν η αεροδυναμική είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες για τις επιδόσεις – κυρίως αυτές της αυτονομίας – οι άλλοι έχουν να κάνουν με το απόβαρο και την τεχνολογία.
Είναι σίγουρο πως τα ηλεκτρικά μοντέλα φέρουν το βάρος των μεγάλων μπαταριών τους και έχουν παραπανίσια κιλά σε σχέση με τα συμβατικά. Στην περίπτωση του νέου e-3008 το απόβαρο είναι κατά περίπου 535 κιλά αυξημένο φθάνοντας συνολικά του 2,2 τόνους.
Παρά το υψηλό του βάρος, το ηλεκτρικό Peugeot 3008 προσφέρει πολύ καλές αυτονομίες, χάρη στο εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας που διαθέτει, στις μεγάλες σε χωρητικότητα μπαταρίες αλλά και στη νέα γενιά σύγχρονων ηλεκτροκινητήρων μόνιμων μαγνητών με τους οποίους εφοδιάζεται.
Ουσιαστικά θα υπάρχουν διαθέσιμες τρεις εκδόσεις. Όλες φέρουν μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής τάσης 400V, με χημική σύνθεση NMC (νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο). Η πρώτη έχει μια μπαταρία χωρητικότητας 73kwh με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 210 ίππων που εξασφαλίζει αυτονομία 525 χλμ./φόρτιση.
Με την ίδια μπαταρία υπάρχει και η τετρακίνητη έκδοση με δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 320 ίππων και περίπου την ίδια αυτονομία. Η τρίτη πρόταση αφορά μια έκδοση διευρυμένης εμβέλειας που προσεγγίζει τα 700 χλμ. ανά φόρτιση και διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 230 ίππων και μια μπαταρία χωρητικότητας 98 kWh.
Εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως η Peugeot έχει κάνει εκτενείς δοκιμές για την θερμική διαχείριση των μπαταριών του e-3008 που διαθέτουν υγρόψυξη για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής αλλά και γρήγορες φορτίσεις.
Το μοντέλο διαθέτει εργοστασιακά ενσωματωμένο έναν φορτιστή 11 kW για πληρώσεις από πηγές AC όμως μπορεί να παραγγελθεί ένας μεγαλύτερος φορτιστής 22 kW για πιο γρήγορους ανεφοδιασμούς σε εναλλασσόμενο ρεύμα. Σε ταχυφορτιστές DC το μοντέλο μπορεί να δεχθεί ισχύ έως 160 kW που επιτρέπει την φόρτιση της μπαταρίας από το 0-80% σε χρόνο 30 λεπτών.
Οι ηλεκτροκινητήρες κατασκευάζεται και παράγεται από την κοινοπραξία STELLANTIS-NIDEC στο Trémery (Γαλλία). Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κατασκευάζεται και παράγεται από τη Stellantis στη Valenciennes (Γαλλία). Οι δε μπαταρίες κατασκευάζονται στο εργοστάσιο Stellantis στη Mulhouse, και στη συνέχεια συναρμολογούνται στο εργοστάσιο του Sochaux όπου παράγεται το E-3008.
Στο νέο E-3008 θα αναγνωρίσουμε το νέο Peugeot i-Cockpit το οποίο λόγω έκτασης και σχήματος ονομάζεται πλέον Peugeot Panoramic i-Cockpit. Πρόκειται για μια νέα πανοραμική οθόνη αφής 21 ιντσών για τις ενδείξεις και τις λειτουργίες του αυτοκινήτου που επιδέχεται παραμετροποίησης ως προς τις απεικονίσεις και τις πληροφορίες που προσφέρει.
Επανασχεδιασμένο αλλά το ίδιο λιλιπούτειο είναι το τιμόνι με την flat top & bottom στεφάνη, ένα στοιχείο χαρακτηριστικό και στα μοντέλα 2ης γενιάς. Πίσω από το τιμόνι υπάρχουν και τα δύο paddles για την ρύθμιση της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση.
Από την άλλη, τα μπροστινά καθίσματα έχουν βραβευθεί με το διάσημο σήμα AGR (Aktion Gesunder Rücken), το οποίο απονέμεται από μια γερμανική ένωση γιατρών και θεραπευτών που προωθεί την έρευνα για την πρόληψη των πόνων στην πλάτη. Στην κορυφαία έκδοση GT, είναι επίσης αεριζόμενα, θερμαινόμενα και με μασάζ.
Για την ποιότητα του αέρα στην καμπίνα υπάρχει το σύστημα AQS (Air Quality System), όπου φιλτράρει τα ρυπογόνα αέρια και τα αιωρούμενα σωματίδια.
Η καμπίνα προσφέρει 17 διαφορετικούς αποθηκευτικούς χώρους, με συνολικό όγκο περίπου 34 λίτρων. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγαλύτερος από τα απελθόντα μοντέλα 2ης γενιάς προσφέροντας 520 λίτρα.
Στα νέα συστήματα ADAS του e-3008 ξεχωρίζει η τεχνολογία Peugeot VisioPark 360°, η οποία προσφέρει θέαση 360 μοιρών του αυτοκινήτου μέσω 4 καμερών και 12 αισθητήρων διασκορπισμένοι περίξ του αμαξώματος. Επίσης υπάρχει Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας μαζί με το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης Drive Assist Plus.
Τέλος, η εταιρεία έχει ανακοινώσει πως το νέο 3008 χρησιμοποιεί περισσότερα από 500 κιλά πράσινων υλικών σε ολόκληρο το όχημα. Ειδικότερα, ο πράσινος χάλυβας και το αλουμίνιο αντιπροσωπεύουν το 60% της συνολικής μάζας των βιώσιμων υλικών.
Περισσότερα από 30 πολυμερή μέρη παράγονται με πράσινα υλικά ενώ ανακυκλωμένο πλαστικό χρησιμοποιείται σε προφυλακτήρες, σπόιλερ, εσωτερικά πάνελ και μοκέτες. Επίσης απουσιάζουν τα χρωμιωμένα μέρη από το αμάξωμα για το λόγο αυτό.