Σε μία πρώτη ματιά νομίζεις πως έχεις μπροστά σου το νέο Peugeot 3008. Θα μπορούσε, αλλά καλό είναι να κοιτάξεις λίγο πιο προσεκτικά. Γιατί το μοντέλο που βλέπεις, είναι η 3η γενιά του 5008. To κορυφαίο SUV της γαλλικής εταιρείας στην υπάρχουσα εκδοχή του, βρίσκεται στην αγορά από το 2016 και όπως μπορείς να υποθέσεις, η γκάμα του δεν περιλαμβάνει ηλεκτρική έκδοση.
Αυτό είναι κάτι που προφανώς θα αλλάξει με την έλευση του νέου μοντέλου. Η νέα γενιά βασίζεται στην αρχιτεκτονική STLA Medium, ένα πάτωμα που σχεδιάστηκε για χρήση σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά μπορεί να φιλοξενήσει και κινητήρια σύνολα εσωτερικής καύσης. Το νέο 5008 θα διαθέτει τρεις επιλογές κινητήρων: 48V ήπια υβριδική, plug-in υβριδική και αμιγώς ηλεκτρική. Η τελευταία μάλιστα,θα παρέχει αυτονομία έως και 660 χιλιομέτρων στην κορυφαία της εκδοχή.
Θυμίζουμε πως η STLA Medium έκανε το ντεμπούτο της στο νέο SUV Peugeot 3008 τρίτης γενιάς, με το οποίο το 5008 μοιράζεται κοινά μέρη μέχρι την κολόνα Β. Το 5008 θα είναι η πρώτη επιμηκυμένη έκδοση της πλατφόρμας, με συνολικό μήκος 4,79 μέτρα και μεταξόνιο 2,89 μέτρα. Το σημερινό μοντέλο έχει μήκος 4,64 μέτρα.
Μεγαλύτερος χώρος αποσκευών
Στελέχη της Peugeot δήλωσαν ότι το επιπλέον μήκος στη νέα γενιά αφορά στο σύνολό του το τμήμα πίσω από την τρίτη σειρά καθισμάτων, ως απάντηση στα σχόλια των ιδιοκτητών που έλεγαν ότι δεν υπήρχε αρκετός χώρος για τις αποσκευές. Με την τρίτη σειρά στην όρθια θέση, υπάρχει χώρος αποσκευών 289 λίτρων, σχεδόν διπλάσιος από την τρέχουσα χωρητικότητα.
Η πρόσβαση στην τρίτη σειρά βελτιώνεται με αυτό που η Peugeot ονομάζει Easy Access, το οποίο μετακινεί τη δεύτερη σειρά προς τα εμπρός και την ανασηκώνει με ένα μόνο τράβηγμα ενός μοχλού. Τα καθίσματα της δεύτερης σειράς του 5008 αναδιπλώνονται και διαθέτουν δικό τους κλιματισμό. Οι δύο επιβάτες της τρίτης σειράς έχουν στη διάθεσή τους ποτηροθήκες, φώτα ανάγνωσης και ένα κεντρικό υποβραχιόνιο, καθώς και μια παροχή 12V.
Η Peugeot αναφέρει πως το 5008 θα αποτελέσει ουσιαστικά την εναλλακτική του 3008 με πιο οικογενειακό προσανατολισμό, καθώς το τελευταίο χαρακτηρίζεται από σχεδίαση fastback που θυσιάζει μέρος των διαθέσιμων χώρων για χάρη της αισθητικής. Αυτό ακριβώς είναι και το στοιχείο του 5008 που οδηγεί τους ανθρώπους της εταιρείας στην εκτίμηση ότι το νέο μοντέλο μπορεί να επιτύχει υψηλότερες πωλήσεις. Μαζί φυσικά με την πληρότητα της γκάμας εκδόσεων.
Το 5008 αναμένεται να λανσαριστεί το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους, με τις παραγγελίες να ξεκινούν τον Μάιο και τιμές που δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί.