Δοκιμή Hyundai Ioniq 6 325 PS AWD: Χτύπα με σαν ρεύμα στην πίστα

Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που τικάρει όλα τα σωστά κουτάκια. Από τη ριζοσπαστική αλλά ρετρό και φουλ αεροδυναμική σχεδίαση μέχρι τους χώρους, τα υλικά, το λογισμικό και την οδική συμπεριφορά. Tο Ioniq 6 δικαιολογημένα σαρώνει κάθε δυνατό βραβείο.

Hyundai Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6
Hyundai Ioniq 6

"Στην ψηφιακή εποχή, οι σχεδιαστές της Hyundai πήραν 700 pixels και γέμισαν το αμάξωμα απ' άκρη σ' άκρη"

ΓΙΑΤΙ ΝΑΙ

Αεροδυναμική, οδική συμπεριφορά, χώροι επιβατών, σχεδίαση εσωτερικού, τιμή, αυτονομία, ποιότητα κατασκευής

ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ

Περιορισμένος χώρος αποσκευών

"Τριάντα χρόνια νύστα, χτύπα με σαν ρεύμα στην πίστα" τραγουδά ο Pan Pan και σκέφτομαι ότι περίμενα σχεδόν 30 χρόνια –από τη στιγμή που πήρα δίπλωμα– κάτι που να μοιάζει με το παιδικό μου όνειρο. Τότε που έπαιρνα χαρτί και μολύβι και σχεδίαζα το "ιδανικό" αυτοκίνητο, του οποίου οι βασικές γραμμές ήταν ακριβώς ίδιες με αυτές του Ioniq 6.

Και γιατί είναι έτσι σχεδιασμένο; Διότι η Hyundai έχει τσακωθεί με τα κλισέ εδώ και πολλά χρόνια και, αν μιλάμε για σχεδίαση, ζει τη χρυσή της εποχή. Και είναι αρκετά θαρραλέα για να βάζει στην παραγωγή όλα αυτά που οραματίζονται οι τρομεροί σχεδιαστές της.

Hyundai Ioniq 6

Είναι κάποιοι τύποι που τους έχουν δώσει μια χρονομηχανή και διαλέγουν δεκαετίες. Για το Ioniq 5 σταμάτησαν στο 1970, για το Ioniq 6 πολύ πιο πίσω. Εκεί στο 1920-1930 και τα streamliners. Τρένα, δηλαδή, και κάποια αυτοκίνητα.

Όμως, αυτό το σχήμα ξέρουμε πια ότι δε σε κολλάει στην άσφαλτο –όπως θα ήθελες–, αλλά σε απογειώνει. Καθόλου καλή ιδέα για αυτοκίνητα. Μετά μάθαμε τις αεροτομές και έτσι πλέον μπορούμε να διαλέγουμε ό,τι σχήμα θέλουμε, ιδίως για το πίσω μέρος.

Και τότε που σχεδίαζα το δικό μου streamliner φυσικά έβαζα δύο αεροτομές, ακριβώς εκεί που τις έχει και το Ioniq 6. Βέβαια, εγώ νόμιζα ότι θα πηγαίνει πιο γρήγορα με αυτές, ενώ η Hyundai ξέρει καλά ότι χωρίς αυτές "αντίο" σταθερότητα και πρόσφυση στις υψηλές ταχύτητες.

Hyundai Ioniq 6

Κάποιοι αγαπάμε τις αεροτομές και αδιαφορούμε για τον αισθητικό πουριτανισμό που προσπάθησε και, τελικά, πέρασε η γερμανική –κυρίως– σχολή σχεδίασης αυτοκινήτων. Και τώρα και αυτή θέλει να αλλάξει και προσπαθεί να επικαλεστεί το συναίσθημα. Όμως, η Hyundai είναι ήδη εκεί.

Διαβάστε Επίσης

Και μετά οι σχεδιαστές ξαναχρησιμοποίησαν τη χρονομηχανή, μεταφέρθηκαν στην αρχή της ψηφιακής εποχής, πήραν 700 pixels και γέμισαν το Ioniq 6 απ’ άκρη σ’ άκρη, απέξω μέχρι μέσα. Ούτε Μinecraft να παίζαμε. Pixels στα φώτα, pixels στο αμάξωμα, pixels στα πλαστικά του εσωτερικού. Pixels παντού. Έτσι, για να δέσει καλύτερα η φόρμα με το σήμερα.

Hyundai Ioniq 6

Καλόγουστα γραφικά και εύχρηστο interface

Mέσα βλέπεις τις δύο μεγάλες οθόνες για όλες τις δουλειές: 12 ιντσών του οδηγού και 12 ιντσών η κεντρική με καλόγουστα γραφικά και εύχρηστο interface που αξιοποιεί όσο καλύτερα γίνεται το αξιόπιστο λογισμικό. Και ξέρεις πόση σημασία έχει το λογισμικό; Έχει τόση, που μεγάλος ευρωπαϊκός όμιλος αυτοκινήτων πρόσφατα έδιωξε τον CEO επειδή απέτυχε να δώσει ένα λογισμικό της προκοπής.

Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν και φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό και κουμπιά για να πηγαίνεις άμεσα σε nav και media. Γιατί καλή η εξέλιξη, αλλά καλύτερα να είμαστε σίγουροι με κάτι το οποίο εξαρτάται άμεσα η ποιότητα παραμονής στην καμπίνα.

Hyundai Ioniq 6

Μεγάλη στιγμή των σχεδιαστών στην καμπίνα τα streams στις πόρτες, που, σε συνδυασμό με τον υπέροχα τοποθετημένο φωτισμό (που, προφανώς, έχει πολλές επιλογές χρωμάτων), θυμίζουν καλαίσθητη γωνιά σε disco του Mαϊάμι στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Εδώ λοιπόν κρύβεται η πίστα από το τραγούδι του Pan Pan.

Στην πίστ.. ε, sorry, καμπίνα του Ioniq 6 έχει τόσο χώρο, που μπορείς να χορέψεις. Για οδηγό και συνοδηγό δεν έχει νόημα να μιλήσουμε. Ας πάμε πίσω. Εκεί που δεν πιστεύεις πόσο χώρο έχεις για τα πόδια.

Διαβάστε Επίσης

Αν, μάλιστα, οι μπροστινοί δώσουν ύψος στα καθίσματά τους, τότε έχεις μια κανονική λίμο. Και ίσως να το αδικούμε. Και αν αυτό το σχήμα σού δίνει την εντύπωση ότι δε θα υπάρχει χώρος για τα κεφάλια, ετοιμάσου για μία ακόμα έκπληξη, γιατί έχεις τόσο χώρο ως άνθρωπος με μέσο όρο ύψους και παραπάνω, που απορείς που τον βρίσκει. Τον βρίσκει από το πραγματικό του ύψος που είναι 1,5 μέτρo! Ναι, είναι τόσο ψηλό, αλλά η φόρμα του ξέρει να κρύβει καλά το ύψος.

Hyundai Ioniq 6

Και ούτε κοντό είναι. Με 4,855 μ. μήκος και μεταξόνιο ένα τσικ κάτω από τα 3 μ., είναι λογικό μέσα να αρχίζεις τους χορούς. Και επειδή θες και κάτι αρνητικό, ας πούμε ότι είναι τα 401 λίτρα του χώρου αποσκευών. Δεν είναι λίγα γενικά, αλλά δεν είναι και πολλά για αυτοκίνητο αυτών των διαστάσεων.

Το ιδανικό αυτοκίνητο της παιδικής ηλικίας προφανώς και δεν είχε εξάτμιση. Αν είχε ήχο, αυτός θα ήταν κάτι διαστημικό ή πολύ διακριτικό για να είσαι stealth στις αποστολές σου. Σήμερα το λέμε ηλεκτρικό αυτοκίνητο και το Ioniq 6 γεννήθηκε μόνο ως ηλεκτρικό. Με καλές επιλογές ισχύος.

Hyundai Ioniq 6

Γεννήθηκε μόνο ως ηλεκτρικό

Υπάρχει ως πισωκίνητο με 149 ίππους ή 225 ίππους και το κορυφαίο είναι τετρακίνητο με 320 ίππους. Εκτός από το "μικρό" με τους 149 ίππους, που έχει μπαταρία 53 kWh, όλα τα άλλα έχουν μπαταρία 77,4 kWh και έτσι, για την ιστορία, αν θέλεις να πας πολύ μακριά με μία φόρτιση, η κορυφαία επιλογή είναι το πισωκίνητο με τους 225 ίππους και τους τροχούς 18 ιντσών.

Όμως, εμείς είχαμε στα χέρια μας το μεγάλο, το δυνατό. Το τετρακίνητο με τους 320 ίππους (325 PS, αν θέλεις άλλα metrics).

Διαβάστε Επίσης

Πιάνουμε το τιμόνι που δεν έχει το σήμα της Ηyundai, αλλά 4 pixels, δηλαδή 4 κουκίδες που στα σήματα Μορς είναι το γράμμα H. Εκεί πάνω στις 2 ακτίνες έχει κουμπιά για να απενεργοποιήσεις τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού – προφανώς, τα έχει όλα. Και ένα κουμπί εκτός ακτίνας αλλάζει τα mode οδήγησης.

Hyundai Ioniq 6

Στη Sport παίρνεις την ωμή δύναμη και ροπή των δύο ηλεκτροκινητήρων και θα κάνεις το 0-100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα. Υπάρχουν, επίσης, η Eco και η Normal λειτουργίες, που τα ονόματά τους περιγράφουν και τη δουλειά τους.

Μια δουλειά της Eco είναι η καλή αυτονομία, που μπορεί να μην είναι τα 519 χλμ. που αναφέρει η φίρμα, αλλά μέσα στην πόλη υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να τα πλησιάσει σε μικρή απόσταση, ενώ στο ταξίδι θα έχεις κάτι άλλο που θα βοηθήσει να προσεγγίσεις άνετα τα 400+ χιλιόμετρα και είναι ο απίστευτος αεροδυναμικός συντελεστής 0,21.

Μόνο η Mercedes EQS έχει καλύτερο συντελεστή (0,20) και φτάνει παρόμοιες αυτονομίες, αλλά έχει αρκετά μεγαλύτερη μπαταρία και, φυσικά, κοστίζει πολύ περισσότερο. Εννοείται, είναι ήσυχο στον αυτοκινητόδρομο και ίσως ακόμα πιο ήσυχο αν διαλέξεις κάμερες, αντί για παραδοσιακούς καθρέφτες.

Hyundai Ioniq 6

Το Ioniq 6 δεν είναι πολύ βαρύ, αν σκεφτείς το μέγεθός του και το γεγονός ότι είναι ηλεκτρικό. Μόλις που υπερβαίνει τους 2 τόνους (η κορυφαία έκδοση) και φαίνεται όταν στρίβει. Είναι εντυπωσιακή η δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτησή του.

Χωρίς να κοπανάει, δίνει άνεση με μικρές διαδρομές και ζηλευτή σταθερότητα. Αν και η strealiner μπερλίνα δε γεννήθηκε για αγριάδες, εντούτοις είναι σαφώς ανώτερο των περισσότερων ηλεκτρικών σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και πλησιάζει αυτήν της BMW i4.

Τι να πούμε, εκτός από "μπράβο", στη Hyundai γι’ αυτό τον άθλο; Και όλα αυτά σε τιμές για να γίνει μεγάλη κόντρα με το Model 3 της Tesla, που υπολείπεται σε ποιότητα κατασκευής και υλικών. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

Hyundai Ioniq 6

Hyundai Ioniq 6 325 PS AWD

Κινητήρας: Δύο ηλεκτροκινητήρες
Μπαταρία: 77,4 kWh,
Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 1
Κίνηση: Στους τέσσερις τροχούς
Ισχύς: 325 PS
Ροπή: 605 Nm
0-100 km/h: 5,1 sec
Τελική ταχύτητα: 185 km/h
Κατανάλωση:
μέση εργοστασιακή: 16,9 kWh/100 km
μέση δοκιμής: 19,8 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: 519 km
Χρόνος φόρτισης: 8 ώρες σε Wallbox (AC) με ισχύ 11 kW
Διαστάσεις:
ΜxΠxΥ: 4.855 mm x 1.880 mm x 1.495 mm
Μεταξόνιο: 2.950 mm
Βάρος: 2.113 kg
Χώρος αποσκευών: 401 lt
Εκπομπές CO2: 0 g/km
Τιμή: από 63.790 ευρώ

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

 

Διαβάστε Επίσης

 

Best of Network