Volkswagen ID. Buzz: Πόσο χαρούμενη είναι η ζωή μαζί του

Το χαμόγελο του ID. Buzz δε φτιάχνει μόνο τη δική σου μέρα, αλλά κι εκείνων που θα το δουν στον δρόμο, θα το πλύνουν και θα το παρκάρουν. Είναι ξεχωριστό και δε φοβάται να το δείξει. Κι εσύ μη φοβηθείς να απολαύσεις την ιδιαιτερότητά του

Volkswagen ID. Buzz Big Read Print 04

Η Volkswagen έχει μια έφεση στις αναβιώσεις και το πιο εντυπωσιακό δεν είναι το ότι καταφέρνει να μεταφέρει στην τρέχουσα κάθε φορά εποχή τις χάρες του παλιού σχήματος, αλλά το ότι δημιουργεί σύγχρονα αυτοκίνητα τα οποία ανταποκρίνονται στην αύρα του αυθεντικού.

Volkswagen ID. Buzz Big Read Print 04

Με αυτό τον τρόπο κάνει μοναδικά reset στην ιστορία και την παράδοση των μοντέλων της και ήδη, όσες φορές το έχει προσπαθήσει, δε μιλάμε για αυτοκίνητα της σειράς, αλλά για εμβληματικές περιπτώσεις που έχουν ξαναγεννηθεί πλήρως.

Διαβάστε Επίσης

Το Beetle και το Scirocco αμφότερα δεν έγιναν σε καμία περίπτωση σημεία αναφοράς, όπως οι προκάτοχοί τους, άγγιξαν όμως τις γενιές στις οποίες απευθύνθηκαν. Με το ID. Buzz είναι πολύ νωρίς για να πούμε κάτι τέτοιο, αλλά ο τρόπος με τον οποίο σε μαγνητίζει το νέο combi van της VW μόνο θετικά σημάδια μπορεί να αφήνει για το μέλλον.

Volkswagen ID. Buzz Big Read Print 04

Και έχει αξία να αναφερθεί κανείς σε αυτό, αφενός γιατί όλοι ασχολούνται με το παρελθόν του VW Van, αφετέρου γιατί το ID. Buzz μόνο μέλλον έχει να επιδείξει και μάλιστα σε έναν κόσμο που αλλάζει. Και αυτό είναι το point να πω την αλήθεια.

Volkswagen ID. Buzz Big Read Print 04

Τι σόι μέλλον οραματίζεται η VW για τον κόσμο του αυτοκινήτου ώστε να λανσάρει ένα αυτοκίνητο σχεδόν 5 m (4.712 mm, για την ακρίβεια), με πέντε θέσεις (μόνο) και χώρο φόρτωσης 1.121 lt. Στο Buzz είναι σαφές ότι, αν θέλεις, μπορείς να ζήσεις μέσα. Με τα πίσω καθίσματα των επιβατών πεσμένα, χωράει ένα στρώμα για να κοιμάσαι και, αν έχεις διάθεση, βρίσκεις χώρο για τον εξοπλισμό ενός κάμπινγκ.

Volkswagen ID. Buzz Big Read Print 04

Πόσο εύκολο, όμως, είναι να ζήσεις με ένα Buzz σε μια σύγχρονη καθημερινότητα; Πόσο πρακτικό μπορεί να είναι; Είναι ευέλικτο για να κινηθείς μέσα στην πόλη με τόσο όγκο και πόσο θα άντεχε ως Cargo (μια έκδοση που υπάρχει ήδη για επαγγελματίες) να τραβήξει τον "γολγοθά" ενός επαγγελματία; Αρκούν τα 420 km ονομαστικής αυτονομίας που, αν το χρησιμοποιείς όπως τα άλλα αυτοκίνητα, δεν πλησιάζουν καν αυτή την τιμή; Μήπως του λείπει μια σειρά καθισμάτων, ρε παιδί μου; Αλλά μετά τι θα ήταν, ένα λεωφορειάκι για ξενοδοχεία; 

Στο Buzz αν θέλεις, μπορείς να ζήσεις μέσα

Ε, λοιπόν, ξέρεις κάτι; Όλα αυτά ακούγονται πολύ σοβαρά ως προβληματισμοί, αλλά το ID. Buzz τους διώχνει με τον μαγικό τρόπο με τον οποίο σε κερδίζει από την πρώτη ματιά. Είναι ο ορισμός του funky. Ένα πικάρισμα στο φλατ καρδιογράφημα της αυτοκινητικής καθημερινότητας. Αυτό το αεράκι που σου χαϊδεύει το πρόσωπο όταν έχεις κουραστεί να κρατάς το τιμόνι σε ένα πολύωρο ταξίδι. Μια γλυκιά "καλημέρα" όταν κατεβαίνεις το πρωί και αντικρίζεις μια ογκώδη φιγούρα να σε καλωσορίζει αναβοσβήνοντας LED και μια παστέλ διχρωμία να σου χαμογελά καθώς πλησιάζεις.

Volkswagen ID. Buzz Big Read Print 04

Η νοσταλγία είναι η σκανδάλη γι’ αυτό το συναίσθημα, γιατί μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ξεκίνησε να παράγεται το 1949 και επισήμως σταμάτησε το 2013, έχοντας περάσει τα τελευταία του χρόνια στη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου της VW στη Βραζιλία για μικρές αγορές σε φτωχές χώρες. 

Η Volkswagen έχει μια έφεση στις αναβιώσεις

Αυτά τα σχεδόν 65 χρόνια, όμως, παρέμενε πρωταγωνιστής. Στον κινηματογράφο, στη μουσική, στα παιδικά παιχνίδια, τα διακοσμητικά για το σπίτι, στις ζωγραφιές στις αίθουσες του δημοτικού. Κυρίως όμως, πρωταγωνιστούσε στις ζωές μας.

Volkswagen ID. Buzz Big Read Print 04

Στο οικογενειακό ταξίδι, στις επαγγελματικές δραστηριότητες, σε μια μετακόμιση που είχες κάνει μικρός και σε μια βόλτα τότε, που ακόμη χωρούσες όρθιος στον χώρο φόρτωσης του αυθεντικού VW Van και σε κάθε στροφή αγωνιζόσουν να κρατηθείς από το λείο ύφασμα του καθίσματος καναπέ, στο οποίο κάθονταν η μαμά και ο μπαμπάς.

Volkswagen ID. Buzz Big Read Print 04

Η νοσταλγία αυτή πυροδοτεί την ενδόμυχη, σχεδόν γενετήσια ροπή που έχουμε οι άνθρωποι να εντυπωσιαζόμαστε από καθετί που διαφέρει σε σχέση με ό,τι έχουμε συνηθίσει να παρατηρούμε γύρω μας.

Volkswagen ID. Buzz Big Read Print 04

Αν καταφέρνει κάτι καλά το Buzz , είναι να σου τραβήξει την προσοχή. Το άλλο που καταφέρνει είναι να σε κάνει να ξεχαστείς και να ταξιδέψεις. Δε χρειάζεται να ταξιδέψεις στην άλλη άκρη του κόσμου, όπως τότε, αλλά σε κάνει να το θέλεις. Κάνεις ένα αλματάκι για να βρεθείς στη θέση του οδηγού και νιώθεις ήδη o Jerry Garcia, έτοιμος να προσκυνήσουν τις νότες του οι χίπις όλου του κόσμου.

Volkswagen ID. Buzz Big Read Print 04

Περνάς από γειτονιές και θέλεις να ανοίξεις τις πλαϊνές πόρτες, να καλέσεις τους ανθρώπους που το χαζεύουν, δείχνοντάς το χαμογελαστοί, να μπουν μέσα και να φύγετε για τα Γούντστοκ του Παγκρατίου και τις παραλίες για σερφ της Πετρούπολης.

Αν καταφέρνει κάτι καλά το Buzz , είναι να σου τραβήξει την προσοχή

Υπάρχουν πολλοί συμβιβασμοί στη διαδικασία της επιλογής ενός Buzz για αυτοκίνητό σου και ταυτόχρονα βρίσκεις τόσα πράγματα που σε κάνουν να το θέλεις. Το κυριότερο είναι πως σε έναν κόσμο γεμάτο SUV, όπου τα MPVs προσπαθούν να σταθούν με "όπλο" τους το ότι μοιάζουν με κανονικά αυτοκίνητα, το Buzz έρχεται να γίνει αυτομάτως το πιο ελκυστικό από αυτά, ακριβώς γιατί δε μοιάζει με κανονικό αυτοκίνητο.

Volkswagen ID. Buzz Big Read Print 04

Είναι ένα μεγάλο διασκεδαστικό κουτί, που σε κάνει να νιώθεις ότι δε θα σου λείψει τίποτα και ταυτόχρονα το χειρίζεσαι σαν ένα city car. Η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, εκτός από το ότι το κάνει πισωκίνητο, προσφέρει την άνεση ο εμπρόσθιος άξονας να χαρίζει τρομερή ευελιξία χάρη στον μικρό κύκλο στροφής.

Διαβάστε Επίσης

Δεν έχει τη δύναμη που μπορεί να ακούς ή να έχεις βρει σε ένα άλλο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά δεν πειράζει, γιατί στο DNA του είναι το cruising, η εκδρομή και οι ρυθμοί της. Κάπως έτσι μπορεί να πετύχεις και κάτι κοντινό στην εργοστασιακή αυτονομία, γιατί τα 420 km που λέει η VW προφανώς δεν αφορούν κάποιον που βιάζεται να προλάβει ένα ραντεβού ή να πάρει τα παιδιά του από το σχολείο, αλλά εκείνον που απολαμβάνει τη διαδρομή και, όταν βρει το σωστό σημείο, τεντώνεται στην καρέκλα του σκηνοθέτη με διάθεση να κάνει οτιδήποτε.

Volkswagen ID. Buzz Big Read Print 04

Ακόμα και να δουλέψει ίσως. Είναι πραγματικότητα ότι δύσκολα βρίσκεις το προφίλ του πιθανού ιδιοκτήτη, αλλά μετά από μερικές ημέρες μαζί του έχω βάσιμες υποψίες πως αυτός είναι ο σκοπός της ύπαρξής του: να δημιουργήσει το κοινό του. Να βρει μέσα σε μια θάλασσα φτιαγμένη από νόρμες και συμβατικές προσεγγίσεις εκείνους τους αντικομφορμιστές που δε θα τρομάξουν από την ευεξία που τους παρέχει καταιγιστικά. 

VW Van με πολύ buzz

Cartoon

Volkswagen ID. Buzz Big Read Print 04

Ο Fillmore είναι ένας εκ των ρόλων στα Cars της Disney. Ο χαρακτήρας του είναι άψογα μελετημένος και δουλεμένος από τον John Lasseter και ομάδα συγγραφέων. Στην ουσία είναι ένας μεσήλικας χίπις που έχει ξεμείνει πνευματικά στα ’60s. Φτιάχνει το δικό του οργανικό καύσιμο και θεωρεί πως κάποια κυβερνητική συνωμοσία το εμποδίζει από το να γίνει mainstream καύσιμο για όλα τα αυτοκίνητα του αυτοκινητόκοσμου της Disney. Αντιτίθεται σε κάθε αρχή εκ πεποιθήσεως και πρεσβεύει την αγάπη και την ειρήνη. Δε μου βγάζεις από το μυαλό το ότι όσο εμπνευσμένο ήταν το σημερινό VW ID. Buzz από το αυθεντικό του ’50, άλλο τόσο ρόλο στον χαρακτήρα του έχει παίξει και ο Fillmore.   

Official

Volkswagen ID. Buzz Big Read Print 04

Το 1968 η Αμερική ζούσε μέσα σε μια δίνη που είχε δημιουργήσει ο πόλεμος στο Βιετνάμ, με πολιτικές ανακατατάξεις που ακολούθησαν τη δολοφονία του John Kennedy και την έκρηξη που προκάλεσε η δολοφονία του Martin Luther King. Το counterculture υπήρχε, αλλά ξαφνικά βρήκε την κυριότερη μορφή έκφρασής του το καλοκαίρι του 1969 στο Φεστιβάλ του Γούντστοκ. Εκείνο τον Ιούλιο ο πολυσχιδής καλλιτέχνης Dr. Bob Hieronimous κλήθηκε να ζωγραφίσει στο πνεύμα της εποχής ένα μικρό λεωφορείο που είχε επιλέξει η μπάντα Light για να ταξιδέψει στο Γούντστοκ για τη σύντομη εμφάνισή της. Το VW Van που ζωγράφισε τότε, ο 79χρονος σήμερα καλλιτέχνης, θεωρήθηκε το επίσημο όχημα του κινήματος Αγάπη, Ειρήνη και Κατανόηση. Το σπουδαιότερο με τη δημιουργία του είναι ότι προκάλεσε αμέτρητες προσπάθειες καλλιτεχνικής έκφρασης, με το VW Van να αποτελεί έναν αειθαλή καμβά με ρόδες. 

Poster

Volkswagen ID. Buzz Big Read Print 04

​​​​​​O Jerry Garcia ήταν ο κιθαρίστας του συγκροτήματος Grateful Dead, γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1942 και έφυγε από τον μάταιο αυτό κόσμο οκτώ ημέρες μετά τα 53α γενέθλιά του ως ο απόλυτος ήρωας των χίπις παγκοσμίως. Έχοντας συνδέσει το όνομά του με ένα κίνημα και μια ολόκληρη εποχή στην οποία το Combi Van της Volkswagen είχε πρωταγωνιστικό ρόλο, η VW Αμερικής τον αποχαιρέτησε με μια ολοσέλιδη καταχώριση στο Rolling Stone το 1995. Το δακρυσμένο VW T2 είναι πλέον ένα χίπστερ έμβλημα σε μπλουζάκια, αφίσες και wallpaper σε desktop και κινητά. Κυρίως είναι μια διαχρονική, σεμνή και εμπνευσμένη χειρονομία της εταιρείας. 

Charge the Buzz

Και πού φορτίζεις το ID. Buzz όταν το χρησιμοποιείς στην καθημερινότητά σου; Στον ταχύτερο φορτιστή της ΔΕΗ Blue στην Ελλάδα. Τον προσφάτως εγκαινιασμένο στο αντιστοίχως νέο εμπορικό κέντρο στο Μοσχάτο στην οδό Πειραιώς, που είναι ο πρώτος ταχυφορτιστής 300 kW στη χώρα μας. Ο ταχυφορτιστής έχει δύο θύρες φόρτισης τύπου CCS2 150 kW DC, με δυνατότητα ταυτόχρονης φόρτισης δύο οχημάτων, είναι ευρωπαϊκής κατασκευής, υποστηρίζει ανάγκες ΑμεΑ λόγω του χαμηλότερου ύψους όπου είναι τοποθετημένη η οθόνη πληροφοριών, έχει πρόληψη για σίγαση, ώστε να μην προκαλεί θόρυβο σε κατοικημένες περιοχές [<65db(A)], και προσφέρει σύστημα διαχείρισης καλωδίων για ευκολότερη φόρτιση. Γενικά είναι ό,τι καλύτερο μπορείς να βρεις και όχι μόνο στην περιοχή, αλλά σε έναν πολύ ευρύτερο κύκλο.

Volkswagen ID. Buzz Big Read Print 04

Μάλιστα, βολεύει ιδιαίτερα, γιατί η τοποθέτησή του στο Top Parks σημαίνει αφενός πως μπορείς να κάνεις τα ψώνια σου στο εμπορικό κέντρο, αφετέρου πως σε κοντινή απόσταση, δηλαδή με τα πόδια, μπορείς να βρεθείς σε διαφόρων ειδών άλλες δραστηριότητες χαλαρωτικού χαρακτήρα, στις οποίες μερικοί από εμάς έχουν μεγαλύτερη έφεση απ’ ό,τι στα ψώνια. Προτιμούν το καφέ ή ένα γεύμα. Εξάλλου, πόσο νομίζεις θα σου πάρει; Ο συγκεκριμένος ταχυφορτιστής της ΔΕΗ Blue χρειάζεται περίπου μισή ώρα για να φορτίσει ένα ηλεκτρικό από το 10% στο 80%. Στη δική μας περίπτωση, με ταχύτητες φόρτισης περίπου στις 80 kW, το Buzz από το 34% έφτασε στο 80% σε 12 λεπτά. Δυο γουλιές καφέ ήπιαμε, δηλαδή.

Volkswagen ID. Buzz Big Read Print 04

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network