Το νέο Explorer είναι ένα ηλεκτρικό μικρομεσαίο SUV με σύγχρονη τεχνολογία που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB της Volkswagen και κατασκευάζεται στο ιστορικό εργοστάσιο της Ford στην Κολωνία.
Αυτό σημαίνει πως η αρχιτεκτονική δομή στα βασικά μοντέλα έχει μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς ενώ υπάρχουν και τετρακίνητες εκδόσεις.

Στο ψηφιακό οικοσύστημα της καμπίνας υπάρχει τεχνολογία ψυχαγωγίας και διασύνδεσης SYNC MOVE τελευταίας γενιάς που επιδέχεται ανανεώσεις OTA.
Νέο είναι και το interface με λειτουργία φωνητικού ελέγχου και multitasking παράθυρα στην κεντρική οθόνη 14,6'' του συστήματος, επιτρέποντας ταυτόχρονα τον έλεγχο διαφορετικών λειτουργιών, όπως η πλοήγηση και το media player. Επίσης το σύστημα υποστηρίζει ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto προσφέροντας ευκολότερη και πιο άνετη εμπειρία χρήσης.

Εργονομικά εντυπωσιάζει ο κινούμενος μηχανισμός της κεντρικής οθόνης, που σε όρθια θέση αποκαλύπτει έναν ευρύχωρο χώρο μικροαντικειμένων από κάτω - σε θέση υπό κλίση τον καλύπτει - αλλά και οι ευρύχωρες θήκες συνολικής χωρητικότητας 17 λίτρων. Η γενικότερη εικόνα της καμπίνας είναι ποιοτική ενώ συνάμα προκύπτει και αρκετά άνετη.
Με μήκος λίγο πιο κάτω από τα 4,5 μ. το Explorer παίζει το χαρτί του στα μικρομεσαία SUV. Έχει πορτμπαγκάζ 450 λίτρων και ιδιαίτερα καλούς χώρους για τους πίσω επιβάτες.

Εξωτερικά έχει αρκετά εκλεπτυσμένα στοιχεία όπως τα σχέδια της ζάντας, τα μαύρα περιφερειακά πλαστικά, το ιδιαίτερο σχήμα στις τρίτες κολώνες με κρύσταλλο και την πλήρως ενσωματωμένη πίσω αεροτομή.
Έχει επίσης φώτα LED παντού που εκτός από καλό φωτισμό έχουν χαμηλή κατανάλωση σε ενέργεια. Στα ηλεκτρικά μοντέλα, η παραμικρή εξοικονόμηση ενέργειας από την λειτουργία του αυτοκινήτου είναι σημαντική.

Το Explorer απέχει από το έδαφος 195 χιλ. Μια συνθήκη που διευκολύνει την απλή off-road χρήση με αρκετά καλές γωνίες προσέγγισης και αποφυγής εμποδίου. Στα αξεσουάρ μπορείτε να βρείτε κι έναν ηλεκτρικά αναδιπλούμενο κοτσαδόρο.
Επιπροσθέτως είναι και αρκετά ευκίνητο για μοντέλο με πίσω κίνηση καθώς το τιμόνι του κόβει αρκετά με επιτόπια αλλαγή κατεύθυνσης 180 μοιρών να γίνεται σε δρόμο πλάτους 10,3 μ.

Διευρυμένες επιλογές συστημάτων κίνησης
Το Explorer διατίθεται με δύο επιλογές μπαταρίας: μία μικρότερη με χωρητικότητα 52 kWh και μία μεγαλύτερη στα 77 kWh ή 79 kWh (τετρακίνητες εκδόσεις), που υπόσχεται αυτονομία έως και 602 χλμ. (κατά WLTP). Η πλήρωση ενέργειας υποστηρίζει ταχυφόρτιση έως 170 kW, προσφέροντας 10-80% φόρτιση σε περίπου 26 λεπτά.
Σε επίπεδο συστήματος μετάδοσης, οι βασικές εκδόσεις είναι πισωκίνητες με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 170 ή 286 ίππων ενώ η κορυφαία έκδοση διαθέτει τετρακίνηση και συνδυαστική ισχύ στους 340 ίππους.

Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώρα της κορυφαίας έκδοσης πραγματοποιείται σε λιγότερο από 6'', καθιστώντας το Explorer EV ιδιαίτερα ανταγωνιστικό σε σχέση με τα ηλεκτρικά SUV της κατηγορίας του. Η δε τελική ταχύτητα φθάνει έως τα 180 χλμ./ώρα.
Υπάρχουν επίσης προγράμματα για πιο σπορ ή πιο οικονομική οδήγηση όπως άλλωστε αρμόζει σε κάθε σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο και όχι μόνο.
Το τεχνολογικό υπόβαθρο σε συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνει περισσότερα από 15 στοιχεία ενώ υπάρχει και προαιρετική σουίτα Driver Assistance Pack που ενσωματώνει 12 αισθητήρες υπερήχων, 5 κάμερες και 3 αισθητήρες ραντάρ, προσφέροντας ολοκληρωμένη κάλυψη για την υποστήριξη του οδηγού σε κάθε συνθήκη.

Τα εμπορικά διαπιστευτήρια του μοντέλου επικεντρώνονται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού: Style και Premium. Αμφότερες διαθέτουν διευρυμένο πακέτο στοιχείων άνεσης και ασφάλειας όπως προβολείς full-LED, ζάντες ελαφρού κράματος 19’’, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, ημι-δερμάτινα σπορ καθίσματα, σύστημα επιτήρησης Τυφλών σημείων (BLIS), εισόδος χωρίς κλειδί, κινούμενη κεντρική οθόνη αφής 14,6’’ κ.ά.
Οι τιμές διάθεσης εμπεριέχουν και προσφορά με την βασική έκδοση να ξεκινά από τα 31.750 ευρώ και την κορυφαία να φθάνει έως τα 54.900 ευρώ. Τέλος, η εργοστασιακή εγγύηση καλύπτει χρονικό διάστημα 8 ετών.