
Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν την ιδανική επιλογή για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη. Περιστασιακά όμως, οι ανάγκες της δουλειάς ή κάποιος άλλος λόγος, μπορεί να επιβάλλουν την απουσία σας από το σπίτι για μεγάλο χρονικό διάτημα. Αυτό σημαίνει πως το ηλεκτρικό σας όχημα θα χρειαστεί να μείνει ακινητοποιημένο για όσο καιρό θα λείπετε.
Γενικότερα, η ακινητοποίηση οποιουδήποτε τύπου οχήματος για μεγάλο χρονικό διάστημα είναι κάτι που θα πρέπει να αποφεύγεται. Τα αυτοκίνητα έχουν σχεδιαστεί για να χρησιμοποιούνται. Η μη χρήση τους για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να προκαλέσει προβλήματα.

Από μία πλευρά βέβαια, η περίπτωση ενός ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να είναι λιγότερο προβληματική, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν λιγότερα μηχανικά εξαρτήματα που μπορεί να χαλάσουν ή να απαιτούν λίπανση. Ωστόσο, στην περίπτωση ενός EV, η ακινητοποίηση συνεπάγεται τη συντήρηση μιας μεγάλης, δαπανηρής μπαταρίας υψηλής τάσης.
Παρακάτω, είναι μερικά βασικά πράγματα που πρέπει να κάνετε, εάν πρόκειται να μην χρησιμοποιήσετε το ηλεκτρικό σας όχημα για εβδομάδες ή ακόμη και κάποιους μήνες.
Φορτισμένη μπαταρία
Καλό θα είναι να αφήσετε την μπαταρία σε μια καλή στάθμη φόρτισης. Θα υπάρξει σίγουρα κάποια μείωση της στάθμης για πιο παρατεταμένες περιόδους ακινησίας από λειτουργίες που συμβαίνουν στο παρασκηνίο, καθώς και πιθανό πρόβλημα στην μπαταρία 12V του οχήματος. Εκείνο που χρειάζεται, είναι επαρκή αυτονομία ώστε το όχημα να μπορεί να χρησιμοποιηθεί όταν επιστρέψετε.
Όπως και με την καθημερινή φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι καλύτερο να αποφύγετε η μπαταρία να βρίσκεται συχνά πλήρως φορτισμένη ή κάτω από το 10%, καθώς αυτό επηρεάζει τη διάρκεια ζωής της.

Οι συστάσεις για βέλτιστες πρακτικές διαφέρουν ανάλογα με την εταιρεία. Οι περισσότεροι κατασκευαστές προτείνουν τη διατήρηση της στάθμης περίπου στο 50%. Κάποιοι συνιστούν να αφήσετε το όχημα στον φορτιστή. Διατηρώντας το EV συνδεδεμένο στην πρίζα, μπορείτε να ορίσετε το όριο φόρτισης του οχήματος στο 50%, επιτρέποντάς του να διατηρεί τις ιδανικές θερμοκρασίες και να συμπληρώνει τη στάθμη του ανάλογα με τις ανάγκες.
Άλλες μάρκες συνιστούν να αφήσετε το EV τους εκτός φορτιστή και να αποσυνδέσετε την μπαταρία 12V ή να την τοποθετήσετε σε φορτιστή όπως θα κάνατε και με ένα ακινητοποιημένο θερμικό όχημα.
Ένας σημαντικός τρόπος για να διατηρήσετε τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας είναι να απενεργοποιήσετε όσο το δυνατόν περισσότερες διαδικασίες παρασκηνίου. Το Sentry Mode της Tesla είναι ένα χαρακτηριστικό τέτοιο παράδειγμα, καθώς καταναλώνει αρκετή από την ενέργεια της μπαταρίας.
Αν και σε μικρότερο βαθμό, κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τις ενημερώσεις λογισμικού ή ακόμα και τον έλεγχο της κατάστασης του οχήματος από απόσταση.

Πρόβλημα για τα ελαστικά το βάρος
Η ακινησία δεν είναι καλή για τα ελαστικά κανενός οχήματος. Υπάρχει κίνδυνος τα ελαστικά να "καθίσουν” καθώς βρίσκονται στην ίδια θέση υπό σταθερό φορτίο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τα ηλεκτρικά οχήματα κινδυνεύουν περισσότερο από κάτι τέτοιο, καθώς ζυγίζουν σημαντικά περισσότερο από ένα συμβατικό αυτοκίνητο.
Η μετακίνηση του αυτοκινήτου περιοδικά μπορεί να είναι η καλύτερη επιλογή για να βοηθήσετε τα ελαστικά. Ωστόσο, αυτό απαιτεί την παρουσία κάποιου ανθρώπου. Μια άλλη επιλογή, είναι να γεμίσετε τα ελαστικά στο μέγιστο PSI που επιτρέπεται στο εγχειρίδιο κατόχου.
Προστατευμένο περιβάλλον
Όπως και με ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης, η καλύτερη επιλογή είναι ένα κλειστό γκαράζ, που θα προστατεύει το αυτοκίνητο από ακραίες θερμοκρασίες και άλλα καιρικά φαινόμενα.
Εάν η μόνη επιλογή είναι η στάθμευση σε ακάλυπτο χώρο, προσπαθήστε να αποφύγετε το άμεσο ηλιακό φως ή μέρη όπου το αυτοκίνητο είναι πιθανό να υποστεί ζημιά. Εξετάστε το ενδεχόμενο τοποθέτησης ενός αδιάβροχου καλύμματος για πρόσθετη προστασία.