Πώς η τεχνητή νοημοσύνη κάνει το ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο πιο οικονομικό

Η τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται σε μεγάλο βαθμό μέσα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά τώρα έχει ένα πεδίο εφαρμογής που αναμένεται να τα αλλάξει μια για πάντα.

ZF TempAI διαχείριση θερμότητας ηλεκτρικού κινητήρα

Μια νέα εποχή στη διαχείριση θερμοκρασίας των ηλεκτρικών κινητήρων εγκαινιάζει η ZF, παρουσιάζοντας το TempAI, μια καινοτόμο λύση βασισμένη σε τεχνητή νοημοσύνη που υπόσχεται πιο αποδοτική θερμική αξιοποίηση των ηλεκτροκινητήρων. Χωρίς να απαιτείται νέα υλικοτεχνική υποδομή, η λύση της γερμανικής εταιρείας βασίζεται αποκλειστικά σε λογισμικό, προσφέροντας αυξημένες επιδόσεις και σημαντική εξοικονόμηση πόρων.

ZF ηλεκτρικός κινητήρας

Το πρόβλημα: Αόρατη θερμότητα στο εσωτερικό του κινητήρα

Η διαχείριση θερμότητας αποτελεί εδώ και χρόνια πρόκληση για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών κινητήρων, καθώς είναι πρακτικά αδύνατο να μετρηθεί με ακρίβεια η θερμοκρασία στα βαθύτερα σημεία του κινητήρα. Η αβεβαιότητα αυτή έχει οδηγήσει τις εταιρείες σε συντηρητικές προσεγγίσεις όπως υπερμεγέθη συστήματα ψύξης, μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας και αυξημένη χρήση πολύτιμων υλικών για αντοχή στη θερμότητα. Το αποτέλεσμα είναι πως οι πραγματικές δυνατότητες απόδοσης των κινητήρων μένουν ουσιαστικά ανεκμετάλλευτες.

Διαβάστε Επίσης

Η λύση: Προβλεπτική μοντελοποίηση μέσω AI

Η ZF προσεγγίζει το ζήτημα διαφορετικά, επιλέγοντας μια καθαρά λογισμική λύση. Το TempAI. Το οποίο βασίζεται σε μια αυτοεκπαιδευόμενη πλατφόρμα που δημιουργεί φυσικά μοντέλα πρόβλεψης θερμοκρασιών με βάση πραγματικά δεδομένα. Η τεχνολογία αυτή μπορεί να ενσωματωθεί άμεσα στις υπάρχουσες μονάδες ελέγχου των οχημάτων, χωρίς την ανάγκη για νέους αισθητήρες ή επεξεργαστές υψηλής ισχύος.

ZF διαχείριση ενέργειας

Σύμφωνα με τη ZF, το TempAI βελτιώνει την ακρίβεια πρόβλεψης θερμοκρασιών κατά περισσότερο από 15%, επιτρέποντας τη λειτουργία του κινητήρα πλησιέστερα στο θερμικό του όριο χωρίς τον κίνδυνο υπερθέρμανσης. Στην πράξη, αυτό μεταφράζεται σε αύξηση της μέγιστης ισχύος έως και 6%, βελτιωμένη αποδοτικότητα στο πρωτόκολλο WLTP και μείωση κατανάλωσης ενέργειας από 6 έως και 18%, ανάλογα με το φορτίο – με τον διάσημο γύρο της πίστας Nordschleife του Nürburgring να αναφέρεται ως χαρακτηριστικό παράδειγμα εφαρμογής.

Οφέλη πέρα από τις επιδόσεις

Η νέα τεχνολογία δεν περιορίζεται μόνο στα λειτουργικά οφέλη. Η ZF τονίζει πως το TempAI προσφέρει οικολογικά και οικονομικά πλεονεκτήματα και στη φάση της ανάπτυξης των ηλεκτροκινητήρων. Με πιο ακριβή δεδομένα θερμοκρασίας, καθίσταται δυνατή η βελτιστοποίηση του θερμικού σχεδιασμού, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε σημαντική μείωση της χρήσης σπάνιων γαιών, ιδιαίτερα των βαρέων τύπων. Παράλληλα, η ανάπτυξη των σχετικών μοντέλων θερμικής συμπεριφοράς μπορεί να περιοριστεί από αρκετούς μήνες σε λίγες μόνο ημέρες, χάρη στην υποστήριξη του AI.

ZF ηλεκτρικός κινητήρας

Ο Δρ. Στέφαν Ζίκλινγκερ, επικεφαλής του τομέα Τεχνητής Νοημοσύνης, Ψηφιακής Μηχανικής και Επαλήθευσης της ZF, δήλωσε σχετικά: "Η τεχνολογία αυτή μας επιτρέπει να αυξήσουμε περαιτέρω την απόδοση και την αξιοπιστία των ηλεκτρικών μας συστημάτων. Ταυτόχρονα, αποδεικνύει πώς η ανάπτυξη που βασίζεται σε δεδομένα μπορεί να είναι όχι μόνο ταχύτερη, αλλά και πιο βιώσιμη και αποδοτική".

Έτοιμη για παραγωγή

Η λύση TempAI είναι ήδη έτοιμη για μαζική παραγωγή και έχει ενσωματωθεί στη νέα γενιά ηλεκτρικών κινητήρων της ZF, όπως η πρόσφατα παρουσιασμένη πλατφόρμα SELECT Drive. Ο Ότμαρ Σάρερ, επικεφαλής Ανάπτυξης της μονάδας Ηλεκτροκίνησης της ZF, επεσήμανε: "Είμαστε υπερήφανοι που φέρνουμε αυτή την καινοτομία στην παραγωγή και συμβάλλουμε ουσιαστικά σε μια πιο αποδοτική ηλεκτροκίνηση. Το TempAI είναι μια πραγματική τεχνολογική τομή στη διαχείριση θερμοκρασίας των ηλεκτρικών κινητήρων".

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network