
Ο Thomas Schafer είναι από το 2022 το νέο αφεντικό στην Volkswagen. Το 2012 αποχώρησε από τον όμιλο Daimler και μετά την ένταξή του στον όμιλο VW, ανέλαβε το 2020 την ηγεσία της Skoda. Πρώτη του προτεραιότητα στα νέα του καθήκοντα στο τιμόνι της Volkswagen ήταν η έναρξη ενός φιλόδοξου προγράμματος για την σχεδίαση και κατασκευή ενός ηλεκτρικού μοντέλου το οποίο θα κοστίζει κάτω από τα 25.000 ευρώ.
Το πρωτότυπο μοντέλο ID. 2all, που παρουσιάστηκε προσφάτως θα μπορούσε να αποτελέσει ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ο Schäfer δέχθηκε ερωτήσεις από ανταποκριτή του Automotive News Europe και από άλλους δημοσιογράφους μετά την αποκάλυψη του συγκεκριμένου μοντέλου. Παραθέτουμε απόσπασμα αυτής της συνέντευξης όπου ουσιαστικά αποτελεί και το μανιφέστο της Volkswagen για τον επιδιωκόμενο εξηλεκτρισμό της γκάμας της.

Το αυτοκίνητο παραγωγής που θα προκύψει από το project ID. 2all θα έχει αρχική τιμή κάτω από 25.000 ευρώ. Μπορείτε να επιτύχετε καλά περιθώρια κέρδους με αυτή την τιμή;
Δεν μπορούμε να έχουμε περιθώρια κέρδους κάτω από 6%. Με την υπάρχουσα γκάμα που περιλαμβάνει τέσσερα ηλεκτρικά μοντέλα από τρεις μάρκες - δύο από τη VW, ένα από την Cupra και ένα από τη Skoda - εγγυώμαι ότι μπορούμε. Δεν είμαστε φιλανθρωπικό ίδρυμα. Σκοπεύουμε να βγάλουμε χρήματα.
Τα τέσσερα ηλεκτρικά μοντέλα που προγραμματίζει να παρουσιάσει ο όμιλος θα κοστίζουν όλα λιγότερο από 25.000 ευρώ;
Όχι, το ID. 2all hatchback είναι προς το παρόν το εισαγωγικό μοντέλο ενώ αναμένεται από την Volkswagen κι ένα δεύτερο που θα είναι μοντέλο τύπου SUV. Το Skoda θα είναι ένα SUV και στη συνέχεια θα κυκλοφορήσει και το Cupra Urban Rebel. Αυτά δεν θα τοποθετούνται στο επίπεδο κάτω από τα 25.000 ευρώ.
Έχετε δηλώσει ότι θα κατασκευάζονται στην Ισπανία. Θα παράγονται όλα σε ένα εργοστάσιο;
Το ID. 2all θα κατασκευάζεται στο Martorell της Ισπανίας, στην ίδια γραμμή με το Cupra ενώ το SUV της VW θα κατασκευάζεται στην Pamplona της Ισπανίας όπως και το μοντέλο της Skoda, ξεκινώντας από το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Έτσι, και τα δύο εργοστάσια θα αναδιασκευαστούν για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων.
Τι ποσότητες μπορείτε να παράγετε;
Δεν παράγουμε αυτοκίνητα κάτω από 100.000 μονάδες ετησίως. Συνήθως διαστασιολογούμε τα εργοστάσιά μας για 150.000 - 30 θέσεις εργασίας ανά ώρα - αλλά στη συνέχεια μπορούμε να διπλασιάσουμε σε 300.000, οπότε είμαστε ευέλικτοι. Η χωρητικότητα της μπαταρίας θα είναι ο αποφασιστικός παράγοντας για την αύξηση της παραγωγής.
Η γραμμή παραγωγής Sagunto δεν θα είναι έτοιμη πριν από το 2026. Από πού θα προέρχονται οι μπαταρίες σας μέχρι τότε;
Μπορούμε να προμηθευτούμε και από τα άλλα εργοστάσιά μας στο Salzgitter και από τη Northvolt.
Μπορείτε να κάνετε τις μπαταρίες αρκετά φτηνές;
Η νέα ενοποιημένη κυψέλη από τη θυγατρική μας PowerCo θα χρησιμοποιηθεί σταδιακά σε όλα τα μοντέλα μας. Αυτό θα μας δώσει ένα πραγματικό πλεονέκτημα κόστους. Η πρισματική κυψέλη Unified μας δίνει αρκετή πυκνότητα και πιστεύουμε ότι θα είναι το πρότυπο της βιομηχανίας στο μέλλον.
Σκοπεύετε να πουλήσετε την ενοποιημένη κυψέλη και σε άλλους κατασκευαστές;
Ναι, είναι στις προθέσεις μας.

Θα πάει το ID2 στην Κίνα;
Μάλλον όχι, επειδή τα hatchback δεν είναι δημοφιλή στην Κίνα, αλλά τα μοντέλα με βάση την πλατφόρμα MEB θα κυκλοφορήσουν παγκοσμίως. Το μικρό ηλεκτρικό hatchback όχημα θα είναι κυρίως ένα ευρωπαϊκό όχημα.
Γιατί αποφασίσατε να αλλάξετε το σχέδιο του μικρού σας ηλεκτρικού μοντέλου από τη ρετρό εμφάνιση του VW Life concept που παρουσιάστηκε το 2021 στην εικόνα που έχει σήμερα το ID2all concept;
Ο προηγούμενος σχεδιασμός του οχήματος δημιουργήθηκε σε μια εποχή που ο κόσμος ήθελε πραγματικά να είναι διαφορετικός και να ανακαλύψει εκ νέου τη Volkswagen, τρόπον τινά. Αυτό μπορεί να έγινε ακριβώς σε μια εποχή που τα συμβατικά αυτοκίνητα και τα EVs κυκλοφορούσαν παράλληλα. Στη συνέχεια όμως αναρωτηθήκαμε: Τι θα χαρακτηρίζει ένα μοντέλο της VW στο μέλλον και πώς αυτό αντικατοπτρίζεται στο σχεδιασμό; Ο νέος επικεφαλής σχεδιασμού μας, Andreas Mindt, το έθεσε με λίγα λόγια: σταθερότητα, συμπάθεια και ενθουσιασμός. Πρόκειται επίσης για ακρίβεια, καθαρές γραμμές και κορυφαία ποιότητα.

Θα είναι στην πραγματικότητα το ID. 2all, το νέο Polo;
Δεν θα έλεγα όχι με κατηγορηματικό τρόπο, αλλά προς το παρόν δεν είναι η προτιμώμενη επιλογή. Το ερώτημα είναι: Πόσο θα κοστίζει το Polo μετά την έναρξη ισχύος των προδιαγραφών ρύπων Euro 7; Ακόμα δεν γνωρίζουμε. Αν δείτε τι δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Ένωση σχετικά με τις νόρμες ρύπων Euro 7 τον περασμένο Νοέμβριο, τότε θα καταλάβετε πως τα μικρά μοντέλα με συμβατικούς κινητήρες θα γίνουν απαγορευτικά ακριβά.
Αυτή τη στιγμή, μπορείτε να αγοράσετε ένα Polo με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και κινητήρα 1,0 λίτρων, αλλά σύμφωνα με το Euro 7, αυτό δεν θα είναι πλέον εφικτό. Χρειάζεται ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και απαιτείται η προσθήκη υβριδικής τεχνολογίας. Το μέλλον του Polo εξαρτάται από τις αποφάσεις της ΕΕ για τις προδιαγραφές ρύπων Euro 7.
Πότε σκοπεύετε να ξεκινήσετε τις πωλήσεις ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με τιμή κάτω των 20.000 ευρώ;
Το χρονοδιάγραμμά μας είναι μεταξύ 2026 και 2027. Αυτό θα είναι και μια μεγάλη πρόκληση για εμάς. Διότι για τη VW είναι σχεδόν υποχρέωση να πετύχει αυτό το στόχο και με το σωστό τρόπο. Πρέπει να φτιάξουμε ένα αυτοκίνητο που να είναι προσιτό. Αυτό δεν είναι κάτι εύκολο.
Μέχρι να έρθει το αυτοκίνητο των 20.000 ευρώ, το e-Up είναι το πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο στη γκάμα σας. Πόσο καιρό θα μείνει ακόμα στην παραγωγή;
Δυστυχώς, θα διακοπεί στα μέσα του 2024 λόγω των νέων κανόνων της UNECE για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Για να το διατηρήσουμε στην παραγωγή θα έπρεπε να ενσωματώσουμε μια εντελώς νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική. Αυτό θα ήταν πολύ ακριβό. Έτσι, είναι προτιμότερο να αναπτύξουμε από την αρχή ένα νέο αυτοκίνητο.
Τι ρόλο παίζουν τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε μια περίοδο όπου η VW εξηλεκτρίζει τη γκάμα της;
Τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης εξακολουθούν να παίζουν σημαντικό ρόλο. Με αυτόν τον τρόπο κερδίζουμε τα χρήματα που χρειαζόμαστε για τον μετασχηματισμό. Φέτος φέρνουμε το νέο Passat και το νέο Tiguan, του χρόνου το Tayron και στη συνέχεια τον διάδοχο του T-Roc.
Επομένως, το T-Roc θα είναι το τελευταίο μοντέλο της εταιρείας με νέο κινητήρα συμβατικής τεχνολογίας;
Όπως έχουν τα πράγματα μέχρι σήμερα φαίνεται πως το T-Roc είναι το τελευταίο μοντέλο με νέο κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη. Φυσικά, και τα υπόλοιπα μοντέλα θα αναβαθμιστούν σταδιακά. Ωστόσο δεν είναι στα σχέδια μας να εξελίξουμε νέα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες.
Αυτό σημαίνει ότι δεν θα υπάρξει ένατη γενιά για το Golf;
Το επόμενο έτος το Golf θα λάβει μια σημαντική αναβάθμιση. Αυτό θα το φέρει σε καλή θέση μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Στη συνέχεια θα πρέπει να δούμε πώς θα εξελιχθεί η κατηγορία. Αν ο κόσμος εξελιχθεί εντελώς διαφορετικά από ό,τι αναμενόταν μέχρι το 2026 ή το 2027, τότε μπορούμε επίσης να λανσάρουμε ένα εντελώς νέο όχημα, αλλά δεν πιστεύω ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο. Μέχρι στιγμής, αυτό δεν έχει προγραμματιστεί.
Πηγή: Automotive News Europe
Διαβάστε ακόμα:
- Αποστολή στην Σλοβενία: Οδηγούμε την νέα και πιο δυνατή BMW Z4 M40i
- Τα 11 νέα SUV που έρχονται το επόμενο διάστημα
- Κλοπή αυτοκινήτων: Πώς οι προβολείς γίνονται "σημείο εισόδου" του κλέφτη
- DiSus, η επαναστατική ανάρτηση της BYD-το αυτοκίνητο μπορεί να κινείται με τρεις τροχούς