Πώς ο Bill Gates άλλαξε τη νομοθεσία για να οδηγεί την Porsche 959 στις ΗΠΑ

H ιστορία της Porsche 959 που ήταν απαγορευμένος καρπός στις ΗΠΑ, ενός τεχνολογικού γίγαντα που αρνήθηκε να την αποχωριστεί και μιας νομικής μάχης που κράτησε χρόνια.

Porsche 959

Το 1986, η Porsche παρουσίασε το επαναστατικό supercar 959, ένα αυτοκίνητο που αποτέλεσε τεχνολογικό ορόσημο και αναδείχθηκε ως το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής στον κόσμο εκείνη την εποχή.

Παρά τα εντυπωσιακά του χαρακτηριστικά σε τεχνικό επίπεδο όμως, η οικονομική πραγματικότητα για την Porsche ήταν εντελώς διαφορετική.

Διαβάστε Επίσης

Κάθε μονάδα στοίχιζε περίπου 440.000 ευρώ για να κατασκευαστεί, ενώ η τιμή πώλησης ανερχόταν στα μόλις 200.000 ευρώ. Οι ζημιές ήταν τεράστιες, με αποτέλεσμα να παραχθούν λιγότερα από 300 αυτοκίνητα.

Porsche 959

Ανάμεσα στους τυχερούς ιδιοκτήτες της θρυλικής 959, ήταν και οι ιδρυτές της Microsoft, Bill Gates και Paul Allen, οι οποίοι παρήγγειλαν τα αυτοκίνητα το 1986. Μετά από κάποιες καθυστερήσεις στην παραγωγή, τα δύο πολυπόθητα Porsche έφτασαν στο Σιάτλ της Ουάσινγκτον το 1987.

Δεν είχε πιστοποίηση

Ωστόσο, οι Αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές δεν είχαν εγκρίνει την εισαγωγή του μοντέλου, καθώς η Porsche δεν είχε προβεί στην απαραίτητη πιστοποίησή του για την αμερικανική αγορά.

Porsche 959

Η διαδικασία πιστοποίησης περιλάμβανε μεταξύ άλλων και τουλάχιστον τέσσερα crash tests, κάτι που μεταφράζονταν στην καταστροφή τεσσάρων αυτοκινήτων αξίας 200.000 ευρώ έκαστο.

Porsche 959

Η Porsche, δεδομένων των ήδη υψηλών ζημιών, αρνήθηκε να καλύψει το κόστος, κι έτσι η αμερικανική εισαγωγή της 959 φάνταζε ανέφικτη.

Ούτε ο γνωστός οδηγός αγώνων και έμπορος αυτοκινήτων Bruce Canepa κατάφερε να δώσει λύση, παρότι ανέλαβε την υπόθεση με στόχο να μετασκευάσει την 959 ώστε να πληροί τα αμερικανικά πρότυπα.

Σε μια απέλπιδα προσπάθεια, ο ίδιος ο Bill Gates προσφέρθηκε να αγοράσει τέσσερα οχήματα και να τα παραδώσει στις αρμόδιες αρχές για τις δοκιμές πρόσκρουσης. Όμως, ούτε αυτό ήταν αρκετό.

Porsche 959

Η νομική μάχη

Όταν τα εμπόδια αποδείχθηκαν ανυπέρβλητα, ο Gates και οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου, μεταξύ των οποίων ο σχεδιαστής μόδας Ralph Lauren και ο ηθοποιός και συλλέκτης Porsche Jerry Seinfeld, έκαναν αυτό που συχνά οδηγεί στη λύση ενός προβλήματος στην Αμερική: προσέλαβαν δικηγόρους.

Χρειάστηκαν χρόνια διαβουλεύσεων με την Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας (EPA) και την Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας (NHTSA), όμως η επιμονή τελικά απέδωσε.

Porsche 959

Το 1999, επί προεδρίας Bill Clinton, ψηφίστηκε νομοθετική τροποποίηση που επέτρεπε την εισαγωγή σπάνιων και "ιστορικού ενδιαφέροντος" οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, παρακάμπτοντας τους έως τότε περιορισμούς.

Χάρη στην επιμονή λίγων παθιασμένων ιδιοκτητών και τη συνδρομή ισχυρών νομικών ομάδων, η Porsche 959 κατάφερε τελικά να βρει τη θέση της στους αμερικανικούς δρόμους, όχι μόνο ως μηχανολογικό θαύμα, αλλά και ως σύμβολο νίκης απέναντι στη γραφειοκρατία.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Best of Network