Μπορεί η Porsche 959 να υπήρξε ένα από τα σημαντικότερα αυτοκίνητα επιδόσεων του προηγούμενου αιώνα, όμως και πάλι, αν σου έλεγαν πως για να αποκτήσεις μια σήμερα θα πρέπει να δώσεις γύρω στο 1,5 εκατομμύριο ευρώ, λογικά θα άλλαζες κουβέντα.
Υπάρχουν όμως κάποια στοιχεία που καθιστούν τη συγκεκριμένη Porsche πιο ιδιαίτερη περίπτωση, που ίσως και να έχει νόημα να ασχοληθείς μαζί της. Πάντοτε με την προϋπόθεση πως σου περισεύουν μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για ψώνια.
Το αυτοκίνητο που βλέπεις στις φωτογραφίες λοιπόν, έχει αριθμό πλαισίου 121 και είναι ένα από τα μόλις 207 αντίτυπα της έκδοσης "Komfort”. Η άνεση που υπονοείται στην ονομασία, μεταφράζεται στην ύπαρξη κλιματισμού, δερμάτινων επενδύσεων και μόνωσης της καμπίνας. Αυτονόητα πράγματα, θα σκεφτείς, όμως στην εποχή της 959 δεν ήταν και τόσο.

Η Porsche που βλέπουμε εδώ, είναι βαμμένη σε χρώμα Guard’s Red και πέρασε πρόσφατα από εργασίες εκτεταμένης αποκατάστασης, το κόστος των οποίων ανήλθε σε περίπου 55.000 ευρώ. Στο ιστορικό των ιδιοκτητών της περιλαμβάνονται τέσσερα ονόματα και οι πληροφορίες αναφέρουν πως η συντήρηση της 959 έγινε σύμφωνα με τα υψηλότερα πρότυπα. Ίσως αυτός να είναι ο λόγος που το κόστος αποκατάστασης διατηρήθηκε σε τόσο χαμηλά επίπεδα.

Πέρα από την πλάκα, η Porsche 959 που βγαίνει σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s διαθέτει αρκετά νέα εξαρτήματα, από ιμάντες κίνησης, μέχρι εκκεντροφόρους και ρουλεμάν. Ακόμη και στην εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου όμως, οι αλλαγές δεν είναι λίγες. Αρκετοί αεραγωγοί περιμετρικά του αμαξώματος, αεροδυναμικά βοηθήματα και μία ενιαία μονάδα φώτων πίσω, στα πρότυπα των σύγχρονων 911. Όσο για τις ζάντες μαγνησίου 5 ακτίνων, παραπέμπουν ξεκάθαρα στα 80s.
Πανίσχυρη και hi tech

Η 959 ήταν ένα μοντέλο που είχε ως στόχο μια εξαιρετική οδηγική εμπειρία, που υπογραμμιζόταν από στοιχεία όπως η τετρακίνηση, τα πάνελ από kevlar και το αμάξωμα από αλουμίνιο. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με τον επίπεδο 6κύλινδρο κινητήρα 2.8 λίτρων με διπλό τούρμπο και απόδοση 450 ίππων, έκαναν την 959 να έχει την αίσθηση ενός ακόμη ισχυρότερου αυτοκινήτου από αυτό που πραγματικά ήταν. Α, το κιβώτιο είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων.
Το σημαντικότερο όμως που μπορεί να πει κανείς αναφερόμενος στην 959, είναι πως αποτελεί ένα χαρακτηριστικό δείγμα του τι μπορεί να κατασκευαστεί από μια εταιρεία όπως η Porsche, όταν δεν υπάρχει οικονομικός περιορισμός. Όχι πως το εν λόγω μοντέλο υπήρξε κερδοφόρο για τους Γερμανούς. Αντιθέτως, υπολογίζεται πως η Porsche έχανε περίπου το 50% από κάθε 959 που πέρναγε τη γραμμή παραγωγής. Και κάπως έτσι, το 1,5 εκατομμύριο ευρώ ίσως αρχίσει να ακούγεται ρεαλιστικό ποσό.