Ευρώπη: Τι θα αλλάξει τα πάντα για τα αυτοκίνητα το 2028

Η τεχνολογία είναι σχεδόν έτοιμη, οι εταιρείες ανυπομονούν αλλά κάτι βασικό λείπει ακόμη για την αυτόνομη οδήγηση. Γιατί τα αυτόνομα οχήματα δεν πατούν ακόμη σε ευρωπαϊκό έδαφος;

αυτόνομη οδήγηση

Η Uber και η Tesla μπορεί να δηλώνουν τεχνολογικά έτοιμες για να ρίξουν αυτόνομα ταξί στους δρόμους της Ευρώπης, αλλά το νομοθετικό τοπίο αρκετών χωρών λέει "όχι ακόμα".

Αν και εμπορικά υπάρχει ενδιαφέρον και πίεση, νομικά δεν προβλέπεται καμία τέτοια δυνατότητα πριν από το δεύτερο μισό του 2027 και αυτό ίσως είναι το αισιόδοξο σενάριο.

Διαβάστε Επίσης

Αυτό τουλάχιστον είναι το κεντρικό μήνυμα που έρχεται από τον καθηγητή Siddartha Khastgir, επικεφαλής του τμήματος Ασφαλούς Αυτονομίας στο Πανεπιστήμιο του Warwick, αναφορικά με την περίπτωση του Ηνωμένου Βασιλείου.

Σύστημα αυτόνομης οδήγησης

Ο Khastgir, εξέφρασε τις επιφυλάξεις του στο TopGear.com, κατά τη διάρκεια της συνόδου Future of the Car των Financial Times.

Όπως είπε χαρακτηριστικά: "Αυτοκίνητα με πλήρη αυτονομία δεν υπάρχουν στο Ηνωμένο Βασίλειο. Θα υπάρξουν, αλλά όχι ακόμη. Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στη θέσπιση κανονισμών και στην κατανόηση του πώς εφαρμόζονται".

Για τον Khastgir, το 2028 είναι πιο ρεαλιστικός στόχος για την κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο. Παράλληλα, επισημαίνει την ανάγκη για ακρίβεια στη χρήση της γλώσσας: "Τα οχήματα Tesla δεν είναι αυτόνομα. Η τεχνολογία τους είναι υποβοηθούμενη, όχι αυτόνομη".

Διαβάστε Επίσης

Η σύγχυση είναι εύλογη, καθώς σήμερα στην Ευρώπη υπάρχουν μόλις δύο εγκεκριμένα συστήματα αυτόνομης οδήγησης: το BMW Personal Pilot στη Σειρά 7 και το Mercedes DrivePilot στις S-Class και EQS.

Παρότι αυτά τα συστήματα μπορούν -θεωρητικά- να πάρουν τον έλεγχο από τον οδηγό, δεν είναι νόμιμα σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Ακόμη και στη Γερμανία, όπου έχουν εγκριθεί, είναι λειτουργικά μόνο υπό καλές καιρικές συνθήκες.

"Φανταστείτε ένα τέτοιο σύστημα στο Ηνωμένο Βασίλειο", σχολιάζει χαμογελώντας ο Khastgir. "Θα παρέδιδε τον έλεγχο συνέχεια λόγω της βροχής!"

Mercedes S-Class δοκιμές αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4

Η Uber δείχνει έτοιμη να επενδύσει στην αυτόνομη μετακίνηση, αλλά οι διαφορές στις ρυθμιστικές προσεγγίσεις μεταξύ ΗΠΑ και Ευρώπης περιπλέκουν τα πράγματα. Στις ΗΠΑ, οι κατασκευαστές "αυτοπιστοποιούνται", λένε δηλαδή "εμπιστευτείτε μας".

Αν κάτι πάει στραβά, επεμβαίνουν τα δικαστήρια. Στην Ευρώπη απαιτείται ανεξάρτητη πιστοποίηση από κρατικούς φορείς.

Ακόμα και ο όρος "Full Self-Driving" που χρησιμοποιεί η Tesla στην Αμερική (με την προσθήκη "Supervised"), δεν είναι αποδεκτός στην Ευρώπη. Ο Khastgir είναι ξεκάθαρος: "Είναι ποινικό αδίκημα για έναν κατασκευαστή να χρησιμοποιεί τον όρο 'αυτόνομη οδήγηση' όταν το αυτοκίνητο δεν μπορεί νομικά να οδηγηθεί μόνο του".

Διαβάστε Επίσης

Η λίστα του Υπουργείου Μεταφορών με τα εγκεκριμένα "αυτόνομα" οχήματα παραμένει άδεια το 2025. Και ενώ οι οδηγοί αρχίζουν να εξοικειώνονται με τα υποβοηθούμενα συστήματα οδήγησης που μερικές φορές αντιδρούν απρόβλεπτα, όπως το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης χωρίς προφανή λόγο, τέτοιες συμπεριφορές είναι ανεπίτρεπτες στην αυτόνομη οδήγηση.

Άρα ξεχνάμε τα αυτόνομα οχήματα; Όχι, όμως όλες οι χώρες που πρόκειται να εντάξουν τον συγκεκριμένο τρόπο μετακίνησης στη νομοθεσία τους, είναι βέβαιο πως θα επιβάλλουν αυστηρούς κανονισμούς. Κάτι που σημαίνει πως ο δρόμος προς τα αυτόνομα οχήματα, προβλέπεται δύσβατος και για την ώρα, με τα χέρια στο τιμόνι.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Best of Network