Η συγκεκριμένη Porsche 959 Paris-Dakar* δεν κέρδισε ποτέ το ράλι Παρίσι-Ντακάρ του 1986. Τερμάτισε δεύτερη, πίσω από μια Porsche 959 που κέρδισε τον αγώνα, και μπροστά από μια τρίτη 959 που κατέληξε στην έκτη θέση.
Οι τεχνικοί της Porsche Classic αποφάσισαν πρόσφατα να δώσουν στον κινητήρα που κατέλαβε τη δεύτερη θέση μια δεύτερη ευκαιρία, και αυτό είναι το αποτέλεσμα για ένα σημαντικό off road supercar. Δεν ήταν βέβαια μια αναπαλαίωση από αυτές τις εξονυχιστικές. Και υπάρχει λόγος.
Μια καλούτσικη αναπαλαίωση
Η νικήτρια Porsche 959 του 1986 -με οδηγούς τους Rene Metge και Dominique Lemoyne- έχει μείνει ανέγγιχτη για να "διατηρηθεί σε ένα είδος χρονοκάψουλας, ας πούμε, με όλα τα φυσικά ίχνη του ράλι να διατηρούνται για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα", σύμφωνα με τον επικεφαλής του εργαστηρίου του μουσείου της Porsche, Kuno Werner.
Έτσι, η μεταχείριση αυτού του αυτοκινήτου, που οδήγησαν οι Jacky Ickx και Claude Brasseur, ήταν αυτό που θα μπορούσαμε να πούμε "καλούτσικη". "Θέλαμε να διατηρήσουμε την αρχική του κατάσταση και να ανακαινίσουμε το αυτοκίνητο μόνο ελαφρά, εξαλείφοντας παράλληλα τις όποιες τεχνικές ατέλειες", δήλωσε ο Werner για την 959 των Ickx και Brasseur.
Προφανώς, παρά την ηλικία των 30 ετών, το αυτοκίνητο ήταν ακόμα "σε πολύ καλή κατάσταση", με μόλις 18.000 χιλιόμετρα στο κοντέρ του - το μήκος του ράλι Παρίσι-Ντακάρ συν κάτι ψιλά.
Ο κινητήρας των 394 ίππων ήταν σε καλή κατάσταση
Η Porsche Classic αποσυναρμολόγησε, άλλαξε κάποια εξαρτήματα και στη συνέχεια συναρμολόγησε ολόκληρο το σύστημα κίνησης της 959 - συμπεριλαμβανομένου του αποσυντονισμένου εξακύλινδρου κινητήρα 394 ίππων (αποσυντονισμένος λόγω της "χαμηλής ποιότητας καυσίμου" που ήταν διαθέσιμο εκείνη την εποχή). Η ομάδα διαπίστωσε ότι τα περισσότερα από τα εξαρτήματα "παρουσίαζαν μικρή ή καθόλου ζημιά".
Αυτό που βρήκαν ήταν πολύ άμμο και χώμα από την αφρικανική έρημο. Επειδή κατά την επιστροφή του αυτοκινήτου από το ράλι Παρίσι-Ντακάρ του 1986, το αμάξωμα δεν είχε ποτέ διαχωριστεί από το σύστημα μετάδοσης κίνησης. "Καθώς αυτό δεν ήταν κάτι καθημερινό για εμάς, η διαδικασία ήταν συναρπαστική", δήλωσε ο Werner.
"Το λασπωμένο χώμα μας έδειξε σήμερα ότι το 959 Paris-Dakar πέρασε μέσα από ποτάμια και είχε κρατήσει νερό στο εσωτερικό του", πρόσθεσε ο Werner. Η ομάδα δεν επιδιόρθωσε το διαβρωμένο μέταλλο -και πάλι για να διατηρήσει την κατάστασή του- αλλά απλώς το "συντήρησε".
Μάλιστα, ο "ειδικός στα κιβώτια ταχυτήτων" της Porsche, Klaus Kariegus, είναι "οπαδός της αφρικανικής σκόνης στο αυτοκίνητο και της αυθεντικότητας που αντιπροσωπεύει".
Και ποιος είναι καλύτερος για να οδηγήσει τη καλούτσικά ανακαινισμένη, πολύ αυθεντική 959 Dakar; Ο οδηγός που το οδήγησε πρώτος, ο Jacky Ickx. "Μέσα στο αυτοκίνητο οι αναμνήσεις μου ήρθαν αμέσως στο μυαλό, καθώς θυμήθηκα τους ανθρώπους που τα έκαναν όλα αυτά δυνατά τότε", είπε.
"Όλοι ήθελαν να οδηγήσουν το αυτοκίνητο στο δρόμο. Τότε η Porsche αποφάσισε να συμμετάσχει με την 959 σε ένα ράλι στην έρημο. Είναι φανταστικό που μπορώ να γίνω μέρος αυτής της ιστορίας", πρόσθεσε αυτή η μεγάλη μορφή των αγώνων.
Εδώ μπορείς να δεις όλη την διαδικασία (και πολλά άλλα) σε τρία βίντεο που ανέβασε η Porsche
*Και όμως ο Walter Rohrl δεν την διάλεξε στην κορυφαία πεντάδα των ράλι Porsche.