Αυτοί είναι οι επικρατέστεροι υποψήφιοι για CEO στη Renault

Οι υποψήφιοι για τη διαδοχή του Luca de Meo ως CEO της Renault περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων, τον διευθυντή της Dacia και στέλεχος της Stellantis.

Renault 4 E-Tech

Η παραίτηση του CEO του Ομίλου Renault, Luca de Meo, μετά από πέντε χρόνια στη θέση αυτή, για να αναλάβει τη θέση του CEO του γίγαντα των πολυτελών προϊόντων Kering, έχει πυροδοτήσει εικασίες σχετικά με το ποιος θα τον διαδεχθεί.

Η Renault φέρεται να σχεδιάζει τον διορισμό του αντικαταστάτη του μέχρι τα μέσα Ιουλίου. Στο δελτίο Τύπου που ανακοίνωσε την παραίτηση του de Meo, η οποία θα τεθεί σε ισχύ στις 15 Ιουλίου, η αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε ότι έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία αναζήτησης.

Διαβάστε Επίσης

Η αλλαγή στην ηγεσία της Renault είναι η τρίτη τους τελευταίους μήνες σε μια μεγάλη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo, Jim Rowan, αντικαταστάθηκε τον Μάρτιο από τον Hakan Samuelsson, τον προκάτοχό του στη θέση αυτή.

Μετά την παραίτηση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Stellantis, Carlos Tavares, τον περασμένο Δεκέμβριο, η αυτοκινητοβιομηχανία χρειάστηκε σχεδόν έξι μήνες για να ορίσει τον αντικαταστάτη του που ήταν ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας για την περιοχή της Αμερικής, Antonio Filosa.

Luca de Meo
Ο Luca Deo Meo θα παραμείνει στη θέση του CEO της Renault μέχρι τις 15 Ιουλίου

Η παραίτηση του 58χρονου De Meo ήρθε απροσδόκητα. Ήταν έτοιμος να ολοκληρώσει την πρώτη πενταετή θητεία του, η οποία περιλάμβανε μια ισχυρή ανάκαμψη, και επρόκειτο να ανακοινώσει σύντομα ένα νέο μεσοπρόθεσμο στρατηγικό σχέδιο, αλλά έχουν ήδη εμφανιστεί αρκετοί πιθανοί διάδοχοι, οι περισσότεροι από τους οποίους προέρχονται από τον Όμιλο Renault.

Ο διάδοχος του De Meo θα έχει μπροστά του να αντιμετωπίσει μια σειρά από άμεσες προκλήσεις, όπως η διαχείριση της ασταθούς συμμαχίας με τη Nissan, τον ανταγωνισμό από νέους αντιπάλους προερχόμενους από την Κίνα και την επίτευξη των στόχων της Ευρώπης για τη μείωση των εκπομπών CO2.

Το σχετικά μικρό μέγεθος της Renault, ως 15ης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο – με βάση τον όγκο πωλήσεων - την έχει επίσης καταστήσει εξαρτημένη από συνεργασίες με εταιρείες όπως η Google και η Qualcomm.

Οικονομικοί αναλυτές και γαλλικά μέσα ενημέρωσης έχουν επισημάνει δύο υποψηφίους για τη διαδοχή του de Meo: τον CEO της Dacia, Denis Le Vot, και τον επικεφαλής προμηθειών της Stellantis, Maxime Picat.

Denis Le Vot - 59 ετών, Διευθύνων Σύμβουλος της Dacia

Ο Le Vot ηγείται της low budget φίρμας του Ομίλου Renault από τον Ιανουάριο του 2021. Έχει πτυχίο μηχανικού από την περίφημη Ecole des Mines και εργάζεται στη Renault από το 1990. Ο Le Vot κατείχε διεθνείς θέσεις στη Ρωσία, την Τουρκία και την Ευρασία, και για σύντομο διάστημα ήταν πρόεδρος της Nissan North America.

Επίσης, ηγήθηκε του κερδοφόρου τμήματος ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της Renault. Υπό την ηγεσία του Le Vot, η Dacia ανανέωσε τη γκάμα των μοντέλων της, εστιάζοντας σε μεγαλύτερα οχήματα με υψηλότερα περιθώρια κέρδους, όπως το συμπαγές SUV Bigster.

Διαβάστε Επίσης

Maxime Picat - 51 ετών, διευθυντής προμηθειών και ποιότητας προμηθευτών στη Stellantis

Ο Picat, επίσης απόφοιτος της Ecole des Mines, εντάχθηκε στον Όμιλο PSA το 1998 με έμφαση στην κατασκευή. Κατείχε διάφορες υψηλές θέσεις στην Κίνα και στη συνέχεια έγινε επικεφαλής της Peugeot και μετά επικεφαλής της PSA για την Ευρώπη.

Συνέχισε σε αυτή τη θέση στη Stellantis και το 2022 έγινε διευθυντής προμηθειών. Ο Picat θεωρήθηκε κορυφαίος υποψήφιος για να αντικαταστήσει τον Carlos Tavares ως CEO της Stellantis, θέση που απονεμήθηκε στον Filosa τον περασμένο μήνα.

Fabrice Cambolive - 54 ετών, CΟO της μάρκας Renault

Ο Cambolive ξεκίνησε στην Renault Group το 1992 και κατείχε διάφορες θέσεις στις πωλήσεις, πρώτα στην Ευρώπη, στη συνέχεια στη Ρωσία και τη Βραζιλία. Κατά τη διάρκεια της θητείας του πρώην CEO Carlos Ghosn, ηγήθηκε της περιοχής της Αφρικής, της Μέσης Ανατολής, της Ασίας και του Ειρηνικού.

Ο Luca de Meo τον διόρισε COO της Renault και στη συνέχεια τον έκανε τον πρώτο CEO της ομώνυμης μάρκας του ομίλου το 2023. Ο Cambolive έχει επιβλέψει την κυκλοφορία των πιο σημαντικών μοντέλων της Renault τα τελευταία χρόνια και κέρδισε δύο διαδοχικά βραβεία European Car of the Year για τα Renault Scenic και Renault 5.

Francois Provost - 57 ετών, επικεφαλής προμηθειών και δημοσίων σχέσεων Renault Group

Ακόμα ένας απόφοιτος της Ecole des Mines, ο Provost έχει διαδραματίσει ρόλο πίσω από τα παρασκήνια κατά τη διάρκεια της θητείας του στη Renault, στην οποία εντάχθηκε το 2002.

Τα καθήκοντά του περιελάμβαναν τη θέση του επικεφαλής της Renault Ρωσίας, του επικεφαλής της κοινοπραξίας της Renault με τη Samsung στη Νότια Κορέα, του επικεφαλής της Κίνας και του προέδρου της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού. Σύμφωνα με γαλλικά μέσα ενημέρωσης, ο Provost υπήρξε σεβαστός σύμβουλος του de Meo.

Jeremy Papin - 51 ετών, CFO της Nissan Motor

Πρώην αναλυτής μετοχών στη Lehman Brothers και σε άλλες εταιρείες, ο Papin αναδείχθηκε υπό την ηγεσία του Ghosn στα 40 του χρόνια ως επικεφαλής στρατηγικών συνεργασιών και νέων επιχειρήσεων για τη Renault-Nissan Alliance.

Πέρασε επτά χρόνια στις ΗΠΑ, μεταξύ άλλων ως επικεφαλής της Nissan για την περιοχή της Αμερικής, πριν γίνει CFO της παγκόσμιας οργάνωσης της Nissan τον Ιανουάριο του 2025. Ο Papin είναι εξοικειωμένος με κάθε πτυχή της μερικές φορές ταραχώδους συμμαχίας της Renault και της Nissan, κάτι που αποτελεί πιθανό πλεονέκτημα.

Διαβάστε Επίσης

Thierry Pieton - 55 ετών, CFO Medtronic

Ο Pieton ήταν CFO στον Όμιλο Renault υπό τον de Meo και παραιτήθηκε μόλις πριν από έξι μήνες για να αναλάβει τη θέση του οικονομικού διευθυντή στην Medtronic, μια αμερικανική εταιρεία τεχνολογίας υγειονομικής περίθαλψης.

Η μετάβαση από τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας στον τομέα της ιατρικής τεχνολογίας δεν ήταν τόσο ασυνήθιστη όσο μπορεί να φαίνεται: ο Pieton είχε εργαστεί στην GE Healthcare από τα τέλη της δεκαετίας του 1990 έως τα μέσα της δεκαετίας του 2000. Επίσης, κατείχε θέσεις στον τομέα των παγκόσμιων οικονομικών στη GE πριν μετακινηθεί στη Nissan και στη συνέχεια στη Renault.

Wayne Griffiths - 59 ετών, πρώην CEO της Seat/Cupra

Ο Griffiths διαδέχθηκε τον de Meo ως επικεφαλής των ισπανικών μαρκών του Ομίλου Volkswagen το 2020 και παραιτήθηκε τον Μάρτιο χωρίς να έχει ανακοινώσει τα μελλοντικά του σχέδια, γεγονός που οδήγησε σε εικασίες σχετικά με την επόμενη κίνησή του.

Ο Griffiths, υπήκοος του Ηνωμένου Βασιλείου, εργάστηκε για 23 χρόνια στην Audi σε υψηλές θέσεις στον τομέα των πωλήσεων, μεταξύ άλλων και στις ΗΠΑ, πριν μετακινηθεί στη Seat. Η Seat και το σπορ brand της Cupra, δημιούργημα του de Meo, γνώρισαν μεγάλη επιτυχία υπό την ηγεσία του Griffiths.

Διαβάστε Επίσης

Διαβάστε Επίσης

Best of Network