Σε συνέντευξή του στην πορτογαλική εφημερίδα Expresso, ο Carlos Tavares πρώην διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Stellantis δήλωσε ότι η απόφαση για την αποχώρησή του είχε ληφθεί από κοινού μεταξύ του ιδίου και του προέδρου John Elkann. Ωστόσο, δεν επεκτάθηκε σε λεπτομέρειες σχετικά με τις διαφορές που φέρεται να είχε με το Δ.Σ. του ομίλου.
Πηγές που γνωρίζουν το θέμα δήλωσαν στο Reuters ότι η ξαφνική απομάκρυνσή του προκλήθηκε από τους στόχους που έθεσε ο ίδιος και οι οποίοι θεωρήθηκαν μη ρεαλιστικοί ή καταστροφικοί από ορισμένα μέλη του διοικητικού συμβουλίου.
Από την πλευρά του ο Tavares ανέφερε στην ίδια συνέντευξη ότι το κύριο μέλημα ήταν να προστατευτεί η εταιρεία, ώστε μια διαφορά απόψεων να μην εξελιχθεί δυσμενώς για τον όμιλο. "Μια εταιρεία που έχει 250.000 υπαλλήλους, έσοδα 190 δισ. ευρώ, 15 εμπορικά σήματα που πωλεί σε όλο τον κόσμο, δεν είναι μια επιχείρηση που μπορεί να διοικείται με έλλειψη σύμπνοιας στις αποφάσεις, η οποία έχει άμεσα αντίκτυπο στη στρατηγική διαχείριση".
Ερωτηθείς αν αισθάνθηκε πληγωμένος από το αποτέλεσμα, απάντησε: "Όχι, καθόλου”. Είπε ότι θα ενεργούσε με τον ίδιο τρόπο αν μπορούσε να γυρίσει πίσω στο χρόνο.
Η στατηγική που εφήρμοσε ο Tavares τέθηκε υπό έλεγχο μετά την πτώση των πωλήσεων στη Βόρεια Αμερική που οδήγησε την αυτοκινητοβιομηχανία τον Σεπτέμβριο να εκδώσει προειδοποίηση για τα αποτελέσματα του 2024.
Στη συνέντευξη -την πρώτη που δόθηκε μετά την παραίτησή του- ο Tavares περιέγραψε τις σημερινές εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία ως την αρχή μιας "δαρβινικής" περιόδου και συμπλήρωσε: "Όταν αντιμετωπίζεις μια καταιγίδα, πρέπει να κατευθύνεις τη βάρκα ανάλογα με τα κύματα. Δεν μπορείς να κάνεις συζήτηση για τον καλύτερο τρόπο αντιμετώπισής τους".