
Η Marelli, ο ιαπωνικός προμηθευτής ανταλλακτικών αυτοκινήτων που συνεργάζεται με εταιρείες όπως η Nissan και ο όμιλος Stellantis, κατέθεσε αίτηση προστασίας από πτώχευση στο πλαίσιο του αμερικανικού νόμου Chapter 11, με στόχο να μειώσει το χρέος της και να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση υπό νέα ιδιοκτησία.
Σε επίσημη ανακοίνωσή της, η Marelli επιβεβαίωσε ότι περίπου το 80% των πιστωτών της έχει υπογράψει συμφωνία υποστήριξης της αναδιάρθρωσης, η οποία θα μειώσει το χρηματοοικονομικό βάρος της εταιρείας και θα ενισχύσει τη ρευστότητά της.

Η εταιρεία διευκρίνισε πως η διαδικασία αυτή δεν αναμένεται να επηρεάσει τη λειτουργία των επιχειρήσεών της. Επιπλέον, η Marelli εξασφάλισε δέσμευση χρηματοδότησης ύψους περίπου 920 εκατ. ευρώ από τους δανειστές της, η οποία, σε συνδυασμό με τα έσοδα από τις τρέχουσες δραστηριότητες, θα προσφέρει την απαραίτητη ρευστότητα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας που προβλέπει το Chapter 11.
Αιτία των προβλημάτων
Η Marelli βρίσκεται αντιμέτωπη με σημαντικές προκλήσεις, καθώς η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει στρατηγική, λόγω της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και την αυτοματοποίηση, στοιχεία που έχουν οδηγήσει σε πτώση των παραγγελιών σε βασικές αγορές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η επενδυτική εταιρεία Strategic Value Partners (SVP), υπό την ηγεσία του Victor Khosla, αναμένεται να αναλάβει τον έλεγχο της Marelli.
Η ιδιωτική εταιρεία κεφαλαίων KKR, που δημιούργησε τη Marelli το 2019 μέσω της συγχώνευσης των μονάδων Calsonic Kansei και Magneti Marelli, θα μεταβιβάσει τις μετοχές της στους πιστωτές, ως μέρος της συμφωνίας.
Οι προσπάθειες αναδιάρθρωσης
Η Marelli, με περισσότερους από 50.000 εργαζομένους και περίπου 170 εγκαταστάσεις σε όλο τον κόσμο, προμηθεύει συστήματα φωτισμού, κλιματισμού, ηλεκτροκινητήρες, αναρτήσεις και άλλα εξαρτήματα σε κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Από τους πιστωτές της, εκτός της SVP, περιλαμβάνονται σημαντικές τράπεζες και επενδυτικές εταιρείες όπως η Deutsche Bank, η Mizuho Financial Group, η MBK Partners της Σεούλ και το Fortress Investment Group της Νέας Υόρκης.

Το 2022, η Marelli είχε υποβάλει αίτηση δικαστικής αναδιάρθρωσης στην Ιαπωνία, έχοντας τότε συνολικό χρέος περίπου 7,6 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο που έχει καταγραφεί ποτέ σε ιαπωνικό προμηθευτή αυτοκινήτων. Από τότε, το χρέος μειώθηκε στα περίπου 4,5 δισ. ευρώ.
Η δήλωση του CEO
Ο CEO της Marelli, David Slump, τόνισε: "Μετά από προσεκτική αξιολόγηση των στρατηγικών μας επιλογών, καταλήξαμε ότι η διαδικασία του Chapter 11 αποτελεί τον καλύτερο δρόμο για να ενισχύσουμε τον ισολογισμό της Marelli, μετατρέποντας το χρέος σε μετοχικό κεφάλαιο. Αυτή η κίνηση μας δίνει πρόσβαση σε νέα ρευστότητα για να χρηματοδοτήσουμε τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και τις καινοτομίες μας".
Η Marelli βρίσκεται πλέον σε κρίσιμη καμπή, αναζητώντας έναν νέο δρόμο ώστε να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας, διατηρώντας παράλληλα τη θέση της ως βασικός παίκτης στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού.