
Η BMW προετοιμάζεται πυρετωδώς για το μεγάλο ντεμπούτο της Neue Klasse, της νέας γενιάς μοντέλων που φιλοδοξεί να επαναπροσδιορίσει την ταυτότητα της μάρκας.
Κατά τη διάρκεια της ετήσιας γενικής συνέλευσης, ο γερμανικός κολοσσός παρουσίασε δύο καμουφλαρισμένα πρωτότυπα που μας δίνουν την πιο καθαρή εικόνα έως τώρα για τα επερχόμενα i3 sedan και iX3 SUV.
Το ηλεκτρικό SUV iX3 φορά ήδη τα τελικά εμπρός και πίσω φώτα παραγωγής, σε αντίθεση με το i3, το οποίο εξακολουθεί να διαθέτει προσωρινά φωτιστικά σώματα. Το iX3 αναμένεται να πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα του τον Σεπτέμβριο του 2025, στο σαλόνι IAA Mobility στο Μόναχο.

Η σιλουέτα του iX3 παραπέμπει έντονα στο μεγαλύτερο BMW iX, με μια μακριά ουρά και ευμεγέθη πίσω πρόβολο. Τα πίσω φώτα είναι μεγάλα και καλύπτουν μεγάλο μέρος της 5ης πόρτας, χωρίς όμως να σχηματίζουν ενιαία φωτεινή μπάρα.
Το εμπρός μέρος του μοντέλου θα διατηρήσει πιστά τη σχεδιαστική ταυτότητα του concept που ουσιαστικά το προανήγγειλε, συμπεριλαμβανομένης της χαρακτηριστικής "shark nose" μάσκας, ενός στοιχείου που αντλεί έμπνευση από την αυθεντική Neue Klasse των δεκαετιών του ’60 και ’70.
Παραγωγή και μηχανικές επιλογές

Το νέο iX3 θα κατασκευάζεται σε νέο εργοστάσιο στην Ουγγαρία, ενώ το i3 θα παράγεται στο Μονάχο. Παράλληλα με τις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι θα παρουσιαστεί και θερμική εκδοχή του iX3, η οποία ενδεχομένως να διαδεχθεί την υπάρχουσα X3 (G45), όταν αυτή ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής της.
Αξιοσημείωτο είναι πως, ενώ το ηλεκτρικό i3 θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Neue Klasse, η επόμενη γενιά της Σειράς 3 με κινητήρες εσωτερικής καύσης, θα παραμείνει στη γνωστή αρχιτεκτονική CLAR, η οποία χρησιμοποιείται από την BMW σε μοντέλα από τη Σειρά 2 Coupe έως την πολυτελή Σειρά 7 και το X7.
Το i3, όπως και η θερμική Σειρά 3, θα διατίθεται τόσο σε sedan όσο και σε wagon εκδόσεις, ενώ σύμφωνα με αναφορές, η επόμενη Σειρά 4 θα προσφέρεται αποκλειστικά ως ηλεκτρικό μοντέλο.

Διευρυμένη γκάμα και εκδόσεις M
Παρά την πολυπλοκότητα της γκάμας, καθώς συνδυάζονται νέα ηλεκτρικά μοντέλα με παραδοσιακά θερμικά, ο αγοραστής βγαίνει κερδισμένος καθώς έχει πολλαπλές επιλογές.
Πρόκληση για τη BMW αποτελεί η ισορροπία ανάμεσα στην καινοτομία των EVs και την εξυπηρέτηση των παραδοσιακών πελατών, δεδομένου ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών εξελίσσονται πιο αργά από το αναμενόμενο.
Και τα δύο νέα Neue Klasse (i3 sedan και iX3 SUV) θα αποκτήσουν και εκδόσεις M, με έως και τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, που υπόσχονται εντυπωσιακές επιδόσεις και δυναμική οδική συμπεριφορά.
Σχεδιαστική αναγέννηση
Η BMW έχει δεχθεί αρκετές επικρίσεις τα τελευταία χρόνια για τις σχεδιαστικές επιλογές της, και παρότι οι πρώτες αντιδράσεις στα concept της Neue Klasse ήταν θετικές, εξακολουθούν να υπάρχουν αμφιβολίες για το τελικό αποτέλεσμα.
Η εμφάνιση που θα αποκαλυφθεί όταν φύγει το καμουφλάζ θα είναι καθοριστική για την τελική αποδοχή από κοινό και ειδικούς. Η Neue Klasse λοιπόν δεν είναι απλώς μια νέα οικογένεια μοντέλων, είναι το στοίχημα της BMW για την επόμενη ημέρα της αυτοκίνησης.